دست خط چهره های هنری در سوگ حمیدرضا صدر؛ شما بالا و بالا نشستید


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، حمیدرضا صدر منتقد فیلم و مفسر فوتبال روز جمعه شانزدهم ژوئیه پس از مدتها سرطان درگذشت.

چند روز پیش ، خانواده وی از وخامت چهره فرهنگی و ورزشی و قطع شیمی درمانی خبر دادند.

برزو ارجمند وی با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “تعداد انگشت شماری از افراد که تأثیر زیادی در زندگی دیگران دارند ، با سخنان خود می توانید عاشق شوید ، می توانید نگاه خود را به زندگی تغییر دهید ، می توانید سطح سواد خود را افزایش دهید و مهمترین چیز این است که شما می توانید انسانی تر زندگی کنید و تأثیر دکتر صدر چنین بود ، پسوند حساب و برتری او شایسته چنین افرادی است ، جناب آقای دکتر حمیدرضا صدر ، جای شما همیشه سبز خواهد بود قلب ما

نگار جواهر این بازیگر سینما همچنین با انتشار عکسی نوشت: خیلی متاسفم … ببخشید ، ببخشید ، ببخشید. می خواهم منتظر مهرزاد و غزاله ناز خودم باشم …

همچنین بازیگر حبیب رضایی غم و اندوه خود را اینگونه بیان کرد: نه … وقتی او آمد … می گویم مرگ ، تو آنجا بودی ، دکتر نازنین و بی جان … دیگر نمی توانی بمانی ، از صاحب بهشت و زمین غمگینم … خیلی خیلی خیلی خیلی … همین.

باخمان فرمان آرا این کارگردان پیشکسوت سینما همچنین در سوگ حمیدرضا صدر نوشت: دوست دیگری ما را تنها گذاشت … افسوس ….

احسان کرمی مجری سابق تلویزیون و بازیگر تئاتر درباره زنده یاد حمیدرضا صدر نیز می نویسد: او یکی از دوستان من و از اعضای خانواده من بود. او همیشه کنارم بود. همیشه یک مشاور و راهنمای بی نظیر. همیشه با من و خانواده ام. دکتر صدر نه تنها باسواد بلکه با دانش بود. نازنین به معنای واقعی کلمه … از شبی که روز بعد به آزمون رفت و از لحظه ای که جواب لعنتی به امروز رسید ، من و همسرم آرام نبودیم.

بیشتر بخوانید  دانشمندان تاریخ انقراض نسل بشریت را اعلام کردند

دست خط چهره های هنری در سوگ حمیدرضا صدر؛  شما بالا و بالا نشستید

صریح ، مودب و بی طرفانه

مجید اسلامی این منتقد سینما همچنین می نویسد: همیشه قبل از این که فکر کنید ، این اتفاق می افتد. حمید را با شور و اشتیاق و با عزت و شرافت به یاد می آورم که نادر است. پرانرژی و بی تاب. صریح ، مودب و بی طرفانه. با سبک گفتاری خاص و به یاد ماندنی (با جملات کوتاه و گفتاری و حرکات دست). او یک سنت گرا و در عین حال آداب و معاشرت اجتماعی بود. عصبانی از بی عدالتی و جوانی طرفدار. بدون عارضه (ویژگی بسیار کمیاب) و سخت کوش. حضور او در تحریریه فیلم در سال های دور برای ما جوانان غنیمت بود. او تکیه گاه همه دوستانش بود (که کم هم نبودند). و بعداً در مجله ناموفق “هفت” او شخصیتی ضروری بود. با پشتیبانی همه جانبه. او یکی از مهمترین افراد زندگی من بود.
من از دور بیماری او را دنبال کردم. مثل بیماری برادرم بود و من در مورد خبرهای خوب که هر از گاهی می آمد خوش بین نبودم. این زمان را می دانستم که پر از رنج و تلخی است. و تجسم آن (علی رغم کمبودهای آن) به این روش دشوار دردناک بود. به همین دلیل پست های اینستاگرامی او (هرچه که بودند) دلگرم کننده بود (و او با ظرافت و سخاوت نسبت به اظهار نظرهای بی گناه طرفداران گاه و بی گاه فوتبال خواه خود واکنش نشان داد). این یک رشته سست بود که می توانست زندگی را حفظ کند.
حمید پس از بیتا شباهنگ و عباس عبدی عزیز ، سومین عضو مفقود تحریریه “هفت” است. من آن را در Beta Memorial به یاد می آورم. با همان کرامت و مهربانی که همیشه داشت و تأثیری که در مهربانی نسبت به کوچکترها داشت. او بندرت فقط ناظر بود. اما آن روز او فقط در گوشه ای نشست و چیزی نگفت. در سکوتی نادر و شاید نبوی. زندگی گاهی کابوس است.

بیشتر بخوانید  برآوردهای اخیر از رانش زمین در استان تهران

تعداد کمی از عمق غم و اندوه شما را می دانستند

من این کار را خواهم کرد راوی همچنین متنی را در سوگ حمیدرضا صدر منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: خانمها و آقایان ، من سالهاست که می نویسم و ​​مرگهای زیادی را دیده ام ، اما نمی توانم تعجب حمیدرضا صدر را برای شما توصیف کنم من ، پیچیدگی شخصیت او و این دانش است. او می خواست کتابهای بیشتری با او بنویسد.

شما در طبقه بالا بودید ، در طبقه بالا و طبقه بالا نشسته بودید. شما یک صدا بودید ، صدایی که می گفتید “من حمیدرضا صدر هستم” و من قالب پشت تلفن را خالی کردم. مجله فیلم مجله رویایی؟ این مفتش عالی دکتر ، من نمی توانم ذهنم را پاک کنم. سلام ، تصاویر بهم پیوسته است. صدای شما و “غم و اندوه” شما ، که تعداد کمی از آنها عمق را می دانستند. چون همیشه سرشار از اشتیاق بوده اید. درد زمان. غم برای زیبایی و البته رنج مردم شما ، که دو سال است که آماده عزیمت هستند. اکنون این را می نویسم ، مرگ هوشیاری تو کبد ما را سوزانده است.

به گزارش ایرنا ، حمیدرضا صدر در 19 مارس 1954 در محلات ، استان مرکزی متولد شد.

وی قبل از حضور در تلویزیون ، به عنوان کارشناس فوتبال ، منتقد سینما کار می کرد و برای مجلات سینمایی مقاله می نوشت.

هنگامی که مرحوم صدر به عنوان منتقد فوتبال در تلویزیون ظاهر شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت و در نمایش “آن سوی نیمکت” خبره بود همچنین از دیگر کارهای مرحوم صدر می توان به حضور وی در مستند “تاریخ از شهرآورد “. وی به عنوان یک متخصص در این مستند حضور دارد.

بیشتر بخوانید  علائم ویروس کشنده ماربورگ + نحوه انتقال ویروس

دیدگاهتان را بنویسید