دستیار وزیر امور خارجه: روز گذشته 1 میلیون دوز واکسن Astraznka از ژاپن وارد ایران می شود


به گزارش گروه سیاست خارجی فارس ، رضا ذبیب ، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل منطقه آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) به مناسبت ورود محموله واکسن شامل 1،130،400 دوز در کشور ، وی در توییتر خود نوشت: پس از تلاش همکاران و کمک وزارت بهداشت و بانک مرکزی ، سه محموله از واکسن وارد خواهد شد: یک محموله) و یکشنبه هفته آینده در کل حدود 2.2 میلیون دوز از چین.

مدیر کل آسیا و اقیانوسیه در توییتی نوشت که در مجموع 10 میلیون و 850 هزار دوز واکسن ویروس کرونا از جانب چین وارداتی است

وی افزود: فردا جمعه یک میلیون دوز Astraznka از ژاپن وارد می شود و 1.9 میلیون دوز باقیمانده این محموله نیز به زودی وارد می شود.

به گزارش فارس ، ژاپن پیش از این اعلام کرده بود که 2.9 میلیون دوز واکسن را به جمهوری اسلامی ایران اهدا خواهد کرد.

رضا ذبیب ، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه در وزارت امور خارجه ، روز سه شنبه (13 ژوئیه) در صفحه توئیتر خود در پی اعلام واکسیناسیون ژاپن علیه ایران نوشت: “دیپلماسی نوک کوه یخ است در دریا. “ژاپن امروز اعلام کرد که 2.9 میلیون دوز واکسن به جمهوری اسلامی ایران اهدا خواهد کرد. این نتیجه تلاش بیش از یک ماهه و بخشی از وعده افزایش واردات است. تلاش برای سریعتر حمل و نقل با کمک از وزارت بهداشت اخبار بهتر در راه است.

“رضا ذبیب” پیش از این در یک سلسله توئیت درباره اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه پس از شیوع ویروس کرونا و مشاوره و تلاش های انجام شده برای خرید و واردات واکسن کرونا. (اینجا بخوانید)

بیشتر بخوانید  هشدار وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره قیمت نفت

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید