دستگیری پدر ظالم فضای مجازی



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: با رصد و مشاهدات صورت گرفته در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا به فیلمی دست یافتند که در آن افراد پسر جوانی را به سیگار تشویق می کنند. و مواد مصرف کند.. دیده شد که از او فیلم می گیرند.

وی افزود: با انتشار گسترده فیلمی از کودک آزاری در رسانه ها و جریحه دار شدن عواطف عمومی و همچنین انبوه گزارشات کاربران در فضای مجازی مبنی بر برخورد با عاملان تولید و پخش فیلم مذکور. ، پلیس فتا برحسب وظایف خود به این موضوع رسیدگی می کند، پرونده ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فتا تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ دستورات لازم در خصوص موضوع پرونده قضایی، برای فرد یا افرادی که در تهیه و توزیع کلیپ کودک آزاری نقش داشتند، پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود: پس از اقدامات فنی و تخصصی ماموران سایبری پلیس فتا، مخفیگاه متهمان در استان شناسایی و بلافاصله با یک عملیات سریع و موفقیت آمیز مجرمان سایبری دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.
سرهنگ محمودی گفت: با دستگیری متهمان و اخذ اظهارات آنها مشخص شد عاملان تهیه و انتشار فیلم سیگار کشیدن پدر کودک و 2 نفر از آشنایان وی بوده اند.

وی افزود: پس از اظهار پشیمانی متهمان پرونده از اقداماتی که موجب رنجش افکار عمومی شده بود، پرونده قضایی آنها مختومه و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی با هشدار به مجرمان سایبری خاطرنشان کرد: هرکس بخواهد با ساخت و انتشار کلیپ کودک آزاری یا سایر مطالب غیرقانونی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موجب نگرانی افکار عمومی و آزار هموطنان شود، پلیس فتا قاطعانه در چارچوب قانون عمل می کند. این افراد ملاقات خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  یک موتورسوار پس از حمله سگ با خودروی سواری برخورد کرد

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به هیچ عنوان بر روی پیامک ها و لینک های جعلی کلیک نکنید و در صورت برخورد با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.report به آدرس زیر اطلاع دهید. پلیس سایبری ir یا با مرکز اورژانس سایبری با شماره 096380 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید