دستکاری لانه های حیوانات در تابستان ممنوع است!



ایسنا / همدان معاون زیست طبیعی اداره محیط زیست استان همدان دستکاری لانه حیوانات و خردسالان آنها را از مهمترین عوامل حمله آنها می داند.

مهدی صفیحیانی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: حیوانات درنده و وحشی به دلیل احساس اضطراب و ترس از حمله به توله سگها به مردم حمله می کنند.

وی افزود: تابستان فصل آموزش و یادگیری توله سگها برای ایجاد استقلال است که در آن دستکاری حیوانات در این فصل باعث نگرانی حیوانات می شود و می تواند به مردم حمله کند.

وی با اشاره به حمله گرگ به ساکنان روستای نامیله در ملایر گفت: خوشبختانه با اقدامات بعدی این گرگ هاری نیست و مورد آزار و اذیت اهالی روستا قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه با آگاهی مردم این منطقه در مورد عدم دستكاری جوانان این حیوان و عدم رهاسازی زباله و زباله در جلوی باغها و خانه ها ، دیگر مورد حمله گرگ گزارش نشده است. معاون وزیر محیط زیست گفت.

صفیحیان خاطرنشان کرد: ریختن زباله و زباله در اطراف روستا کار درستی نیست و علاوه بر آلودگی محیط زیست ، باعث جلب توجه حیوانات و حیوانات وحشی از جمله گرگ ها می شود که این امر باید مورد توجه اهالی روستا و باغداران همدان قرار گیرد. ..

معاون محیط زیست همدان با بیان اینکه برخی افراد با دلسوزی لانه ، مرغ و توله سگ را دستکاری می کنند ، تأکید کرد: این طبیعت دلسوزانه نیست ، بنابراین بهتر است شهروندان هرگونه تغییر در لانه ها ایجاد کرده و مرغ و توله سگ را دستکاری کنند. از حیوانات خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  یافته های جدید باستان شناسی از "سبجهیمادان" قزوین

صفیحیانی با بیان اینکه گرگ ها حیوانات باهوش و وحشی هستند ، افزود: این حیوانات قصد آسیب رساندن به انسانها را ندارند اما اگر احساس خطر کنند برای محافظت از خود به انسان حمله می کنند.

وی ادامه داد: برخی از شهروندان برای بدست آوردن گرگ از ماده ترکیبی این حیوان با سگ اقدام به شکار گرگ کرده اند ، این در حالی است که این امر غیرقانونی است و در صورت پرورش نژاد گرگ در خانه ها و باغات از نظر قانونی مجاز است. “

صفیحیان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی می توانند با شماره 1540 تماس گرفته و محیط زیست را آگاه کنند.

وی گفت: ترکیبی از گرگ و سگ و در نهایت تولد یک گرگ حیوان درنده و وحشی تری نسبت به گرگ حاصل ایجاد می کند که این خلاف قانون است و در صورت مشاهده چنین مواردی به شدت مجازات می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید