دستور پخت حلوا با سوهان به همراه کلیپ آموزشی



طرز تهیه حلوا سوهانی


حلوا سوهانی یکی از حلواهای محبوب و پرطرفدار است که بسیاری از افراد در مهمانی ها و مراسم و مجالس خود از آن استفاده می کنند. این نوع حلوا به دلیل استفاده از سوهان، دارای عطر و طعم فوق العاده ای است که مطمئنا همه آن را می پسندند.


طرز تهیه حلوا سوهانی/طرز تهیه حلوا با مزه سوهان


طرز تهیه حلوا با خمیر سوهان


مواد لازم برای تهیه حلوا سوهان:


  • آرد سفید: ۱۰۰ گرم

  • آرد برنج: ۱۰۰ گرم

  • روغن مایع: ۳۰ گرم

  • کره: ۵۰ گرم

  • سوهان مایع: ۶۰ گرم

  • پودر قند: ۴۰ گرم

  • پودر هل: ۱ قاشق غذاخوری


دستور پخت حلوا سوهان:


ابتدا آرد سفید را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق مدام هم بزنید و فشار دهید تا بوی خامی آرد برود و اگر گلوله‌ ای باشد باز شود و کمی رنگ بگیرد (آرد را زیاد تفت ندهید کرمی رنگ که شد کافی است).


آرد سفید را خارج کنید و آرد برنج را تفت دهید تا فقط بوی خامی آرد از بین برود.


در این مرحله آردها را مخلوط کرده و الک کنید. سوهان را داخل تابه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا حالت شن مانند شود و کم کم کره و روغن را اضافه کنید.


مواد نباید زیاد شل شود باید حالت خمیری شن مانند باشد. بعد که مواد از داغی افتاد و ولرم شد پودر قند و هل را اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس داخل قالب‌های سیلیکونی بریزید و فشرده کنید و داخل فریزر بگذارید تا مواد سفت شود.


بعد از قالب خارج کنید و باشکلات یا پودر پسته تزیین کنید.


نوش جان


حلوا سوهان/طرز تهیه حلوا سوهان خانگی


خواص سوهان


پسته موجود در سوهان باعث افزایش خواص سوهان می شود. پسته ی موجود در سوهان حاوی انواع ویتامین گروه B، مس و منیزیم است و این مواد و ویتامین ها باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی فرد می شود.


خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و سرطان را کاهش می دهد و در محافظت از قلب و درمان کم خونی نیز موثر می باشد.


هل موجود در سوهان یکی دیگر ازمواردی است که خواص سوهان را زیاد می کند. هل نقش قابل توجهی در سلامت پوست و مو، درمان سکسکه و هم چنین در درمان افسردگی و تقویت سلامت قلب دارد.


دیگر خواص سوهان را باید در زعفرانی که در ایجاد سوهان به کار می رود جستجو کرد. زعفران که به آن طلای سرخ هم گفته می شود به بهبود سیستم گوارش بدن انسان، کاهش افسردگی و همچنین از بین بردن درد کمک می کند.


زرده تخم مرغ که در سوهان به کار می رود خواص سوهان را باز هم افزایش می دهد. زرده تخم مرغ برای سلامت قلب و عروق انسان مفید است. همچنین زرده تخم مرغ به علت دارا بودن کلسترول برای رشد مغز مفید می باشد.


جوانه گندمی که در سوهان به کار رفته به علت داشتن اسید های چرب امگا 3 نقش قابل توجهی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. جوانه گندم به علت دارا بودن ویتامین ب استرس را تا حدودی کاهش می دهد.


پروتئینی که در جوانه گندم وجود دارد باعث آنتی اکسیدان بدن می شود. با افزایش آنتی اکسیدان بدن سیستم دفاعی بدن انسان نیز تقویت می شود.


برای کسانی که مشکل باروری دارند، مصرف جوانه گندم در طولانی مدت به علت غنی بودن شانس باروری را افزایش می دهد.


جوانه گندم حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک می باشد. اسید فولیک نقش قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و اختلالات عروقی دارد.


طرز تهیه حلوا آناناس با طعمی شگفت انگیز


طرز تهیه حلوا لبو به دو روش + فیلم


طرز تهیه حلوا اوماج خوشمزه و خوش طعم


طرز تهیه حلوا آرد برنج (ترحلوا) خوشمزه و مجلسی + فیلم


بیشتر بخوانید  طرز تهیه یک نوشیدنی عالی برای پذیرایی از مهمان ها در نوروز

دیدگاهتان را بنویسید