دستور فوری رئیسی برای افزایش مجدد حقوق بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:


طبق روال هر سال حقوق بازنشستگان شروع سال جدید کمی افزایش می یابد. به بازنشستگان حقوق ماهانه و سایر حقوق پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402 مورد توافق قرار گرفت و طبق اخبار اخیر که توسط Fr حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شد. خبر منتشر شده از سوی کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که در سال جاری حقوق بازنشستگان بالاخره افزایش و یکسان خواهد شد.

علی دهقانکیا در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه افزایش می یابد یا خیر، اظهار داشت: با توجه به اقدامات و وعده های زیر از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی، مستمری بگیران مقرر می کنند. انشاالله حقوق آنها افزایش یافته است این سازمان از اردیبهشت ماه شروع به کار می کند.

وی افزود: بر این اساس حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار (افزایش 25 درصدی حداقل و 21 درصدی برای سایر مقاطع) پرداخت می شود.

رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران گفت: با توجه به فعالیت های زیر، مابه التفاوت افزایش حقوق مستمری بگیران نسبت به فروردین ماه همزمان با روز گذشته به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز می شود. حقوق اردیبهشت ماه

وی تصریح کرد: بر اساس جدول اندیشیده شده، حقوق بازنشستگان از بیستم ماه به ترتیب حروف الفبا به حساب آنها واریز می شود.

بیشتر بخوانید  کرونا 8 قربانی دیگر را از یزد - آژانس مهر گرفت اخبار ایران و جهان

بازرس مرکز بیمه اجتماعی مستمری بگیران تهران از قول این مقام مسئول برای افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه خبر داد.

حسن ایزدان (بازرس بیمه های اجتماعی مرکز بازنشستگی استان تهران) در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید گفت: در روزهای گذشته وزیر کار و مدیرعامل سازمان بیمه اجتماعی قول قاطع دادند که حقوق بازنشستگان افزایش در اردیبهشت اجرا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت دستمزد مستمری بگیران از بیستم هر ماه آغاز می شود، انتظار داریم تا قبل از این تاریخ مقدمات کار به پایان برسد. حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه افزایش یابد و مابه التفاوت فروردین ماه با مستمری در اردیبهشت ماه پرداخت شود.

ایزدان تاکید می کند: رصدهای ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که مسئولان این سازمان آماده پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری هستند. حتی اگر مراحل اداری صدور تصمیمات تا پایان ماه تکمیل نشود، احتمالاً پرداخت ها انجام شده و تصمیمات قانونی جدید در مراحل بعدی صادر خواهد شد. ممکن است مراحل اداری کار و امضای هیات مدیره و سپس تایید هیات دولت مدتی طول بکشد.

به گفته وی، وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به وعده خود مبنی بر افزایش حقوق در اردیبهشت ماه پایبند باشند. بازنشستگان انتظار دارند در روزهای آینده حقوق و مابه التفاوت جدیدی دریافت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته است و شورای نگهبان نواقصی را به آن وارد کرد و تلاش می کنیم به زودی نواقص شورا را برطرف کنیم.

مهدی اسد در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: از شما انتظار می رود جوانانی که در کنکور شرکت کردند را قبول کنید. و گذشته، و خیلی برای آنها و خانواده هایشان.» استرس نداشته باشید.

بیشتر بخوانید  کنایه قدرت الله ایزدی (آقا رشید) در مورد آلودگی هوا +ویدئو

وی در ادامه تصریح کرد: حقوق بازنشستگان باید برابر و معوقات پرداخت شود. متاسفانه هنوز معوقات صندوق های بیمه اجتماعی پرداخت نشده است. در خصوص طرح تشکیلاتی کارکنان دولت که پس از تصویب مجلس به شورای نگهبان ارسال شد، این شورا ایراداتی در آن ایجاد کرد، سعی می کنیم به زودی ایرادات شورا را برطرف کنیم و سیاست های مغایر را برطرف کنیم. سیستم در آن، به طوری که نتیجه تقسیم می شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: کلیات پیشنهادی قانون حمایت از حقوق زنان در مجلس به تصویب رسید. این طرح در کمیسیون مشترک در حال بررسی است و از اندیشمندان، نخبگان، اساتید، دانشمندان و فرهیختگان و به ویژه نمایندگان مجلس تقاضا دارم نظرات خود را در خصوص این لایحه به کمیسیون ارائه دهند.

همانطور که در اطلاعیه سازمان بازنشستگی کشوری آمده است، حقوق عائله مندی و فرزند در ماه جاری نیز مانند اسفند ماه واریز شد و مابه التفاوت افزایش حقوق فرزند و عائله مندی فروردین ماه به همراه حقوق اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان کشوری واریز می شود. . .

بر اساس اطلاعات آماری صندوق بازنشستگی کشوری، در آخرین آمارهای آماری بیش از دو میلیون و ۶۱۰ هزار نفر به‌عنوان مستمری بگیر، ازکارافتاده، وراث، بازنشستگان و مودیان از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار موجود صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی 81 درصد، 18 درصد فوت شده اند و یک درصد نیز معلولان تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند. بخشی از افراد متوفی شامل 18 درصد از کل افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی، 14 درصد از مستمری بگیران فوت شده و چهار درصد از کارکنان متوفی هستند.

بیشتر بخوانید  پیامک‌های ارجاع‌دهنده به لینک‌های خصوصی جعلی است

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته است و شورای نگهبان نواقصی را به آن وارد کرد و تلاش می کنیم به زودی نواقص شورا را برطرف کنیم.

مهدی عیسی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: از شما انتظار می رود جوانانی که در کنکور شرکت کرده اند را بپذیرید. و گذشته، و خیلی برای آنها و خانواده هایشان.» استرس نداشته باشید.

وی در ادامه تصریح کرد: حقوق بازنشستگان باید برابر و معوقات پرداخت شود. متاسفانه هنوز معوقات صندوق های بیمه اجتماعی پرداخت نشده است. در خصوص طرح تشکیلاتی کارکنان دولت که پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان ارسال شد، این شورا ایراداتی در آن ایجاد کرد، سعی می کنیم به زودی ایرادات شورا را برطرف و سیاست های مغایر آن را برطرف کنیم. سیستم در آن، به طوری که نتیجه تقسیم می شود


دیدگاهتان را بنویسید