مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دستور رئیس جمهور برای رفع مطالبات مستمری بگیران/ امکان تغییر حقوق بازنشستگان 1401

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب نیوز، کمیته دولتی دیروز پذیرفت که حقوق کارکنان بخش دولتی بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش یابد نه بر اساس قانون بودجه. کمتر از یک روز پس از این اتفاق، خبر دیگری مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد که حکایت از احتمال تجدید نظر دولت در مواضع قبلی خود دارد. خبر جدید به دستور شخص رئیس جمهور برای حل مشکلات کارگران بازنشسته اشاره دارد.

در همین رابطه علی بهادر جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در پی درخواست جمعی از بازنشستگان محترم در خصوص وضعیت آنان در سال جاری، رئیس جمهور به معاون اول رئیس جمهور دستور داد تا با حضور در این جلسه به این موضوع رسیدگی کند. از نمایندگان مستمری بگیران و سازمان بیمه اجتماعی و ارائه پیشنهاد. حمایت خود را ارائه دهید.”

علت صدور این دستور به نارضایتی شدید و عمیق کارگران بازنشسته از نحوه افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی در سال 1401 برمی گردد. در تعطیلات رسمی اواسط خردادماه امسال، سرانجام هیات دولت راه افزایش مستمری های جدید سازمان تامین اجتماعی را تصویب و ابلاغ کرد.

این اقدام دولت با واکنش منفی کارگران بازنشسته مواجه شد و دلیل این واکنش نادیده گرفتن منافع مستمری بگیران عمومی و به ویژه سایر کارمندان است.

دریافت کننده حکم رئیس جمهور کیست؟

پس از این واکنش ها سرانجام سید ابراهیم رئیسی دستور رسیدگی به مطالبات کارگران بازنشسته را صادر کرد. این اقدام رئیس جمهور تاکنون با واکنش مثبت اتحادیه های رسمی کارگران بازنشسته مواجه شده است.

بیشتر بخوانید  Future Football هرمزگان توانایی تبدیل شدن به لیگ برتر را دارد

علی دهقانکیا، رئیس کانون مستمری بگیران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهر تهران و حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ابراز امیدواری کردند که نتیجه این دستور منجر به تحقق مطالبات بازنشستگان شود. کارگران

درخواست کارگران بازنشسته افزایش حداقل مستمری از سال 1401 بر اساس مصوبه افزایش دستمزد کارگران شاغل است. در عین حال این دسته از مستمری بگیران می خواهند مطالبات خود را از نقطه تناسب اجرایی کنند.

جلسه بررسی عملکرد وزارت کار

گفتنی است، همزمان با انتشار خبر دستور رئیس جمهور برای جلب نظر بازنشستگان، جلساتی در مجلس و دولت در خصوص عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رفاه اجتماعی تشکیل شد. . سازمان امنیت در خصوص درخواست بازنشستگان.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: امیدواریم این جلسات به نتیجه مطلوب برسد. انتظار بازنشستگان چیزی جز اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگان نیست.

علی دهقانکیا، رئیس مرکز تامین اجتماعی مستمری بگیران و بازنشستگان شهر تهران نیز از رویکرد مشابه متعجب است: بازنشستگان از دولت انتظار دارند که به نیروی انتظامی بازگردد. ما در هفته های اخیر این موضوع را با جدیت دنبال کرده ایم. انتظار داریم نتیجه این دیدارها رضایت بخش باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *