دستور تهیه کیک گیلاس خوشمزه; مناسب برای تولد و مهمانی + آموزش گام به گام


به گزارش سلام نو، کاز جمله دسرها و عصرانه های لذیذ و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که با میوه، خامه، شکلات، پنیر و … تهیه می شوند که هر کدام طرفداران خود را دارند. کیک های میوه ای به دلیل عطر و طعم میوه های تازه به کار رفته در آن ها همیشه محبوب و پرطرفدار هستند. کیک آلبالو یکی از انواع کیک میوه ای است که با شروع فصل تابستان و رسیدن میوه گیلاس می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

طعم این کیک به دلیل داشتن میوه گیلاس بسیار مطبوع است. همچنین بافت بسیار نرمی دارد. در ادامه این مطلب، طرز تهیه کیک آلبالو و نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن به شما کاربران گرامی ارائه می شود.

مواد لازم برای تهیه کیک آلبالو

تخم مرغ: 3 عدد

آلبالو: 250 گرم

آرد سفید شیرین: 75 گرم

آرد ذرت: ۷۵ گرم

شکر: 175 گرم

شیر: 4 قاشق

کره: 175 گرم

خلال بادام: 50 گرم

قبل از تهیه هر کیک و شیرینی باید نکات زیر را در مورد مواد اولیه رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید:

کیک

1- برای تهیه کیک، مواد را به دمای محیط برسانید. پس سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و بگذارید تا دمای محیط گرم شوند.

2- معمولا دما و مدت پخت در فرهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، اگر در دستور پخت به دمای 175 درجه برای 45 دقیقه نیاز دارید، ممکن است در فر خود با این دما و مدت زمان به نتیجه دلخواه نرسید. البته در این مورد نگران نباشید. با چند بار استفاده از فر متوجه خواهید شد که کدام دما و زمان برای پخت کیک در فر شما مناسب است.


جزئیات بیشتر:
دستور تهیه کیک لیمو؛ از جمله خوشمزه و لذیذ + دستور پخت / فیلم

بیشتر بخوانید  بیمه البرز دو بیمه نامه 4 میلیارد و 600 میلیون ریالی صادر کرد

طرز تهیه و پخت کیک خوشمزه اردک و گردو; شام خوشمزه و فراوان + آموزش


با این حال، به خاطر داشته باشید که معمولا درجه حرارت داده شده در دستورالعمل ها بر اساس اجاق برقی است. اگر از فر گازی استفاده می کنید، دما را بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد بالاتر قرار دهید. اما دمایی که می گوید بستگی به فر شما دارد. باید نگران باشی اگر چند بار امتحان کنید از دما و زمان پخت مطلع خواهید شد.

همیشه قبل از شروع کار، فر را هنگام آماده کردن مواد و قرار دادن آنها روی میز کار، روشن کنید. زیرا برای تهیه هر نوع کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا زمانی که می خواهید کیک را در فر قرار دهید، فر کاملا گرم شود.

ترازو

3- سعی کنید ترازوی دیجیتالی و معیارهای پخت استاندارد تهیه کنید. زیرا اندازه گیری دقیق مواد اولیه در تهیه کیک و شیرینی بسیار مهم است.

4- همیشه در حین هم زدن تخم مرغ ها چند بار همزن را خاموش کنید و با کاردک اطراف کاسه را تمیز کنید و داخل کاسه بریزید تا تخم مرغی در کیک باقی نماند. در غیر این صورت، با وجود اینکه از وانیل یا اسانس استفاده می کنید، کیک همچنان بوی تخم مرغ می دهد.

5- آرد و سایر مواد خشک مانند پودر کاکائو را همیشه 3 بار الک کنید تا هر کیکی بپزد. این کار باعث هوادهی و سبک شدن آرد می شود. در نتیجه بافت کیک شما بهتر می شود. نکته مهم دیگری که در مورد آرد باید به آن توجه کرد، کیفیت آرد موجود در بازار است که از یکی به دیگری متفاوت است. به همین دلیل، بسته به کیفیت آرد، ممکن است مقدار آن از مقدار مشخص شده در دستور کمتر یا بیشتر باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه کنید.

بیشتر بخوانید  آرسنال به دنبال معاوضه لاکازت با لائوتارو مارتینس

اگر می بینید که مواد کیک سفت می شود؛ اما هنوز مقداری آرد باقی مانده بود. یعنی آردی که اضافه کردید کافیه و بقیه رو اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کردید؛ اما احساس کردید که مواد تشکیل دهنده کیک هنوز به غلظتی که باید نرسیده باشد. این بدان معنی است که شما باید کمی آرد اضافه کنید. بنابراین، همیشه مقدار آردی که در دستور مشخص شده است را تهیه کنید. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد قابل کم یا زیاد است.

6- نکته بسیار مهمی که در پخت انواع کیک باید رعایت کنید این است که به هیچ عنوان در فر را قبل از 30 دقیقه باز نکنید. اگر این کار را بکنید، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود. چون کیک شما بالا نمی آید.

قالب

7- در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب نسبت به مواد کوچک یا بزرگ باشد، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. همیشه باید تابه ای را انتخاب کنید که وقتی مواد کیک را داخل آن می ریزید 1/3 ظرف خالی بماند. البته همه این موارد نیاز به تجربه دارد. شاید اولین بار است که متوجه نمی شوید کدام فرمت مناسب است. باید کیک را چندین بار درست کنید تا چشمتان به اندازه ها عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را انتخاب کنید.

8- وقتی خواستید کیک را داخل قالب بریزید از وسط بریزید. سپس آن را پخش کنید. سعی کنید کیک را در قالب بریزید تا مواد به طور یکنواخت در همه جا پخش شوند.

9- نکته مهم دیگر در پخت کیک، انتخاب نوع قالب است. قالب های متنوع و گران قیمت زیادی در بازار موجود است. وقتی برای خرید یک قالب می روید به دلیل تنوع در انتخاب قالب دچار سردرگمی می شوید. یکی از بهترین قالب ها برای تهیه انواع کیک که قیمت مناسبی نسبت به قالب های دیگر دارد، قالب های گالوانیزه هستند که معمولا در تمامی شیرینی فروشی ها می توانید آن را تهیه کنید. این قالب ها در طرح ها و اشکال مختلف موجود هستند.

بیشتر بخوانید  تبریک عاشقانه همسر جدید شهاب حسینی به شوهرش

طرز تهیه کیک گیلاس مرحله به مرحله

کیک با گیلاس

۱- ابتدا آلبالوها را خلال کنید و آلبالوها را از وسط نصف کنید. آلبالوهای نصف شده را در ظرفی بریزید و روی آنها دو قاشق غذاخوری آرد بپاشید. سپس کاسه را تکان دهید تا همه آلبالوها با آرد آغشته شوند.

۲- کره و شکر را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید و نرم شود.

3- تخم مرغ ها را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. سپس آن را کم کم به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. در این مرحله شیر و خلال بادام را به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.

4- آرد سفید و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کم کم به مایه کیک اضافه کنید و یک طرف آن را با همزن یا همزن دستی بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس آلبالوها را به مایه کیک اضافه کنید و مخلوط کنید.

5- قالب را با کره سرد چرب کرده و مقداری آرد بپاشید. خمیر را داخل قالب بریزید و چند ضربه به قالب بزنید تا هوای اضافی خارج شود. قالب کیک را به مدت 50 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کیک بپزد. بعد از اینکه کیک پخت، قالب را از فر خارج کنید تا کاملا خنک شود. سپس کیک را در ظرف مورد نظر برگردانید و روی کیک را با مربا یا مارمالاد و پودر قند به دلخواه تزئین کنید. دلپذیر

دیدگاهتان را بنویسید