دستور الکاظمی برای رفع موانع صادرات سوخت عراق به لبنان – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمیک منبع دولت عراق به المیادین گفت که نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی دستورالعمل های لازم را برای حل مسئله صادرات سوخت به لبنان صادر می کند.

به گفته این منبع ، کاظمی فردا با تعدادی از کارمندان دیدار می کند تا صادرات سوخت به لبنان را آغاز کند.

در همین رابطه ، عباس ابراهیم ، مدیر کل اداره امنیت لبنان ، گفت که قرارداد صادرات یک میلیون تن مازوت به لبنان فردا شنبه با عراق امضا می شود.

سخنگوی دولت عراق هفته گذشته گفت که این کشور برای خروج از بحران سوخت آماده صادرات نفت به لبنان است.

حسن ناظم در مصاحبه ای با شبکه لبنانی الجدید اظهار داشت: پرونده صادرات نفت به لبنان و حتی حساب بانکی در آن کشور هیچ مانعی ندارد. [برای این منظور] همچنین باز می شود[لی] “هنوز اقدامات فنی و هماهنگی طرف لبنانی وجود دارد.”

وی ادامه داد: این موضوع از طرف ما به اتمام رسیده و توزیع و افتتاح وام های بانکی راحت تر خواهد بود و روش پرداخت آسان تر خواهد بود و به زودی اقدامات در مورد نوع ارز انجام می شود. [برای پرداخت قیمت نفت] “پذیرفته خواهد شد.”

سخنگوی دولت عراق افزود: عراق تصمیم گرفته است در این بحران به لبنان کمک کند و مهم این است که ما در اسرع وقت نفت را جابجا کنیم. [انتقال نفت از طریق] “کامیون ها سریعترین راه هستند.”

لبنان اخیراً با مشکل تأمین سوخت روبرو شده است و دولت لبنان سعی دارد با انعقاد توافق نامه با عراق در ازای ارائه خدمات بانکی و تجربه به عراقی ها ، این نقص را برطرف کند.

بیشتر بخوانید  حواله‌های نیما به مرکز مبادله می‌آید

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید