مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دستمزد نجومی اکبر عبدی لو رفت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

در تابستان 1970، یکی از حاشیه های دنیای فیلم، بحث در مورد دستمزد. اکبر عبدی این اعتراض بود اکبر عبدی با خود آورده است اکبر عبدی به دلیل مطالبه یک میلیون و 500 هزار تومانی در آن سال ها ممنوع شد. در اوایل دهه 70، روزنامه های هفتگی گزارش دادند اکبر عبدی با توجه به درخواست دریافت یک میلیون و 500 هزار تومان که در آن سال ها دستمزد غیرعادی و نجومی محسوب می شد و با شکایت تهیه کننده، وزارت آموزش و پرورش آن را ممنوع کرد. این ماجرا زیاد طول نکشید و اکبر عبدی در آن سال ها از مصاحبه پرهیز کرد و با مجله فیلم که در شماره 110 شهریور 1370 منتشر شد، صحبت کوتاهی کرد.

inkgjrA2KIV

عبدی به‌عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران سینمای ایران در آن سال‌ها، در مصاحبه‌ای از خود دفاع کرد که عنوان آن معروف شد و این‌گونه به یادگار ماند: «یکی از دوستان تهیه‌کننده برای نوشتن فیلمنامه پیش من آمد. خواندم و فهمیدم وجود من در فیلم باید فقط به خاطر فروش باشد… صادقانه به تهیه کننده گفتم می خواهی بنده وفاداری باشم تا فیلمت را بفروشم. برای همین یک میلیون و پانصد هزار تومان حقوق میخواهم… آیا حق ندارم وقتی به جایی رسیدم که باید قنداق کنم و پستانک را در دهانم بگذارم و بنشینم. در کالسکه؟ به هر حال دوستان موضوع را به ارشاد و مطبوعات بردند.

بیشتر بخوانید  گریه های بی امان و ضجه زنی شیلا خداداد در بهشت زهرا

اکبر عبدی

عبدی که یکی از گران قیمت ترین بازیگران آن زمان سینمای ایران بود با بیان اینکه بیشترین دستمزدش 300 هزار تومان بود گفت: در فیلم «مدرسه قدیم» دستمزد من 300 هزار تومان بود که فکر می کنم بالاترین دستمزدی است که دارم. تا کنون دریافت شده است». اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 اوج عصر روزنامه یکشنبه بود. هفته نامه ورزشی اجتماعی که معمولا صفحه هنری داشت و بیشتر به حواشی می پرداخت.

اکبر عبدی

در تابستان 70 یکی از این موضوعات بحث حقوق اکبر عبدی بود که اعتراض او را به همراه داشت. چرا این دوستان مطبوعاتی نمی روند و تحقیق نمی کنند که دستمزد من در فیلم های گذشته من چقدر است؟ در «عیاره نشین ها» که حدود 60 میلیون تومان فروخت، 47 هزار و 500 تومان و برای 2 سال کار در «ای ایران» 190 هزار تومان و برای یک سال «دلشادگان» 160 هزار تومان گرفتم. چرا کسی در این مورد صحبت نمی کند؟» و جمله کلیدی اکبر عبدی که عنوان مصاحبه از آن گرفته شده است: «به تهیه کننده هایی که به ارشاد می روند خبر می دهند که من فلان حقوق گرفتم، می گویم اگر حق دارند. با فیلم میلیونر شوید، چرا حق با من است؟” نباید بگیرمش؟”

حقوق نجومی اکبر عبدی در دهه 70 چقدر بود؟! | ماجرای دستمزد 9 میلیاردی کارگردان در سینمای ایران


بیشتر بخوانید  تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *