دستاورد جدید مپنا در ذخیره سازی برق / علی آبادی: همه مردم باید منبع ذخیره برق در خانه های خود داشته باشند – اخبار نفت و انرژی – اخبار اقتصادی تسنیم


به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس تسنیمعباس علی آبادی ، مدیرعامل گروه مپنا ، در حاشیه افتتاح اولین ایستگاه شارژ خورشیدی ایران اظهار داشت: منابع عظیم نفت و گاز کشور باید استخراج شود و به یک دارایی مولد برای کشور تبدیل شود.

وی افزود: تأمین هزینه های جاری با فروش نفت خام و گاز یا گذاشتن منابع نفت خام و گاز برای نسل های آینده روش درستی نیست ، اما این ثروت خدادادی باید به ثروتی مولد تبدیل شود. این کار را برای کشور انجام دهید. و ما با توسعه ای که از درآمد نفت و گاز ایجاد می کنیم ثروت ایجاد می کنیم.

علی آبادی گفت: “ماشین الکتریکی یک اقدام زیست محیطی است.” وی افزود: از طریق تولید ایستگاه های شارژ خورشیدی می توانیم ایستگاه های شارژ اتومبیل را در مناطق دور افتاده و بیابانی احداث كنیم و مردم می توانند بدون هیچ مشكلی با ماشین های برقی به این مناطق سفر كنند.

وی خاطرنشان کرد: مپنا سیستم عظیمی برای تبدیل و تولید برق برای خودروها ترتیب می دهد که تاکنون چنین سیستمی نداشته ایم. ما در این زمینه با خودروسازان مختلف مذاکره کرده ایم و برخی مذاکرات منجر به همکاری شده است.

مدیر عامل گروه مپنا با اشاره به ماه گرفتگی های متعدد در تابستان امسال گفت: مصرف نامتعادل برق در زمان های مختلف و تولید و مصرف نامتعادل در ساعات اوج مصرف ، باعث کمبود برق در ساعات اوج مصرف و برق زیاد در ساعات خارج از اوج مصرف شده است “بیایید باشیم.

وی ادامه داد: در بعضی از نقاط که دسترسی مداوم به آب وجود ندارد ، از مخازن ذخیره آب استفاده می شود ، بنابراین در صورت وجود آب ، آنها در صورت نبود آب این مخازن را برای نیاز خود پر می کنند. برای برق نیز می توان همین کار را انجام داد.

بیشتر بخوانید  دوتایی عاشقانه "آقای بازیگر" با همسر دوم خود / عکس

علی آبادی گفت: همه مردم باید منبع ذخیره انرژی برق در خانه های خود داشته باشند. در همین راستا ، در حال حاضر باتری های UPS در بازار موجود است ، اما مپنا یکی از داغ ترین سیستم های ذخیره انرژی را در سیستم مگاواتی به نام سیستم ذخیره انرژی (ESS) پیاده سازی کرده است که می تواند در شبکه خانگی و صنعت نصب شود. که در ساعات غیر اوج مصرف یا ساعات شب ، برق در این سیستم ذخیره می شود و در ساعات اوج مصرف یا قطعی برق می توان از برق ذخیره شده استفاده کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید