دستاوردهای جدید ایران‌خودرو در زمینه خودکفایی روا‌ن‌سازها و آنتن بال کوسه‌ای



با توجه به توسعه و تعمیق تولید داخلی مواد اولیه، به عنوان یکی از گلوگاه های تولید و در راستای قطع وابستگی به بیگانگان که سرلوحه برنامه ها و سیاست های گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ساپکو می باشد. داخلی سازی روغن پمپ خلاء مورد استفاده در تجهیزات کمکی. تولید در دستور کار قرار گرفت و خودپایداری با عمق 90 درصدی در تولید این روغن، خط تولید ایران خودرو را برای تامین آن از خارج از کشور بی نیاز کرد.

روغن پمپ وکیوم ماشینکاری سرسیلندر با درجه تصفیه بالا و فرمولاسیون پایدار علاوه بر روانکاری و محافظت در ایجاد خلاء در پمپ های وکیوم نقش موثری دارد.

با توجه به اعلام نیاز شرکت ایران خودرو به تامین سالانه 300 لیتر روغن پمپ وکیوم جهت استفاده در سالن های فرآوری سرسیلندر در خطوط تولید موتور، این پروژه در پایان سال 1398 و با فرمولاسیون طرح آزمایش و جستجوی یک شرکت داوطلب برای تولید داخلی این محصول، مراحل نمونه برداری از خط تولید سازنده و تست های آزمایشگاهی برای مقایسه با نتایج آزمایش نمونه های خارجی انجام شد و شرکت نفت بهران روغن کمپرسور Behran VDL100 را به عنوان پیشنهاد کرد. روغنی معادل با توجه به مشخصات فنی روغن خارجی. این روغن در شهریور 1401 پس از تایید آزمایشات آزمایشگاهی و کاربری به خط تولید پیوست.

پیش بینی می شود این پروژه منجر به کاهش سالانه پنج هزار یورویی ارز شود.

همچنین ساپکو به منظور ارتقای سطح کیفی و بصری خودروهای جدید و رشد و توسعه توانمندی های علمی و مهندسی، داخلی سازی آنتن بال کوسه خودرو را اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید  حضور فرمانده سپاه استان گلستان در دفتر تسنیم/ سردار ملک شاهکوهی: " تسنیم" در انتشار اخبار دقیق در صدر رسانه‌ها قرار دارد- اخبار گلستان - اخبار استانها تسنیم

شرکت ساپکو در راستای ارتقای سطح کیفی، محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو، رشد و توسعه توان علمی و مهندسی، کاهش وابستگی به واردات و کاهش هزینه های ناشی از تاخیر در نقل و انتقال ارز. این شرکت پروژه داخلی سازی آنتن بال کوسه خودرو را تعریف کرد و با همکاری شرکت پارس خاوران موفق شد در تولید آنتن بال کوسه خودرو دناپلاس با قابلیت دریافت امواج رادیویی به خودکفایی کامل دست یابد.

این موفقیت در حالی است که فاز آفلاین و آنلاین و روش تولید سریال آنتن ماشین بال کوسه در سال 1401 با همکاری شرکت دناکو محقق شد و پیش بینی می شود از سال آینده به تولید انبوه برسد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تولید آنتن باله کوسه پروژه تارا ماسال نیز در سال آینده با ویژگی های خاصی از جمله قابلیت دریافت امواج مخابراتی و موقعیت یابی در نظر گرفته شده است و از نقاط قوت این آنتن الهام گرفته از باله کوسه می توان به رنگ های مختلف اشاره کرد. , استحکام بالا و مقاومت در برابر نور شدید خورشید .

پیش بینی می شود داخلی سازی آنتن بال کوسه نقش بسزایی در کاهش هزینه های ناشی از تاخیر در نقل و انتقال ارز و واردات و همچنین خواب خط تولید و افزایش روند تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید