در کودکی ارزشهای دینی و ملی را بیاموزید


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، آیت الله لطفولا دژکام با معاون آموزش ابتدایی دیدار کرد وزارت آموزش و پرورش وی با اشاره به اهمیت موضوع هویت گفت: مسئله هویت اسلامی و ملی آنقدر مهم است که ما در جلسه شورای فرهنگ عمومی این موضوع را مطرح کردیم و توافق کردیم که این موضوع در بخش استان مورد بررسی قرار گیرد. نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس. “

وی افزود: توجه به مسئله هویت خصوصاً در سنین مدرسه و کودکان بسیار مهم است و باید برنامه های باشکوه و مناسبی برای این کار وجود داشته باشد و ما نیز از این برنامه ها حمایت خواهیم کرد.

آیت الله دژکام گفت اگر همه با هم کار کنیم قطعاً در این زمینه نتیجه خواهیم گرفت حالت خوبه ما می رسیم ، وی گفت: ما باید سعی کنیم تعامل و همکاری داشته باشیم تا از مدل کار دیگری آگاهی داشته باشیم تا در این زمینه هماهنگی ایجاد کنیم.

تغییر سلیقه در بزرگسالی دشوار است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر 8 میلیون و 400 هزار دانش آموز پیش دبستانی و حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دبستانی داریم ، گفت: با تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اگر ما می خواهیم کار اساسی در مورد مسئله هویت انجام دهیم ، بر اساس آنچه تحقیقات جدید نشان می دهد و مبانی دینی ما قبل از تحقیق چه می گویند ، ما باید از کودکی شروع کنیم.

رضوان حکیم زاده با بیان اینکه اگر دوران کودکی را پشت سر بگذاریم ، ذائقه فرهنگی فرزندانمان شکل می گیرد و تغییر آن بسیار دشوار است ، افزود: اگر در دوران کودکی سرمایه گذاری کنیم ، احساس تعلق به ارزش های دینی و ملی ایجاد می شود. در بین فرزندان ما نهادینه شده است. “و این احساس تعلق منجر به شکل گیری هویتی واحد در دوره های بعدی می شود.

بیشتر بخوانید  11 گنجینه ذخیره سازی در زنجان پیدا شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی ادامه داد: به همین دلیل ما در همه پیش دبستانی های کشور مطالعه و برنامه ای را انجام دادیم تا در قالب فعالیت ها و برنامه های خلاقانه مناسب دوران کودکی ، درباره هویت بحث کنیم. در قالب ما هدفمند شروع کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نتایج کاری که ما در طول سال در این زمینه در قالب کنفرانس های ملی انجام می دهیم ، هم در بخش علمی و هم توسط مربیان ، در قالب داستان ، فیلم ها و نمایش های مربوط به عناصر هویت دینی. ما ملیت خود را ارائه می دهیم ، تجربیاتی که کارشناسان و اندیشمندان با آن تجربه کرده و درباره آن صحبت می کنند.

وی با بیان اینکه دو کنفرانس قبلی در زمینه هویت فرزندان ایران اسلامی در یزد و قزوین برگزار شده بود ، گفت: سومین کنفرانس به میزبانی فارس برگزار شد که از نظر علمی و اداری بسیار خوب و منصفانه به این موضوع پرداخت. “

حکیم زاده با تأکید بر اینکه اگر قرار است کاری از جایی شروع شود ، دوره پیش دبستانی است ، گفت: گزارشی از هویت فرزندان شورای عالی انقلاب فرهنگی ما تصور می کردیم که این امر منجر به ایجاد یک سازمان ملی برای آموزش کودکان شد ، زیرا اگر ما کودکان را در همان سطح می خواهیم نظام جمهوری اسلامی لازم نیست منتظر ورود آنها به دانشگاه ، حتی دبستان باشیم و باید از کودکی شروع کنیم.

وی یادآور شد: ما مجبور شدیم سومین همایش کودکان ایران اسلامی را سال گذشته برگزار کنیم ، اما به دلیل گسترش آن ویروس کرونا ما در اجرای آن ناکام ماندیم ، وی به ظرفیت استان فارس اشاره کرد و گفت: استان فارس به دلیل ظرفیت بی بدیل خود ، واقعاً از همه عناصر ارجمند و شناسایی ما برخوردار است ، هم در بحث معنویت که بارگاه حضرت شاهچراغ (ع) است. ) و در مورد هنر و ادبیات فارسی جای خود را گرفته است و خدا را شکر در این همایش کارهای ارزنده زیادی انجام شده است و به نظر می رسد با عنایت خداوند و کار خوب همکاران در این زمینه ، اقدامات به شناسایی کودکان کمک می کند.

بیشتر بخوانید  رئیس جمهور درگذشت مادر شهیدان برده را تسلیت گفت

انتهای پیام / n


دیدگاهتان را بنویسید