در چند روز گذشته ماه گرفتگی برنامه ریزی شده ای نداشته ایم – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گفته وزارت نیرو ، محمد حسن متوسلی زاده امروز چهارشنبه در برنامه صبح حضور یافت خوب تلویزیون ایران وان با بیان اینکه طول شبکه های برق ایران حدود 25 برابر محیط زمین است ، گفت: این شبکه ها همیشه در معرض حوادثی از جمله برخورد درختان سبز ، تصادف اتومبیل با تیرهای برق و که منجر به گرفتهای ناخواسته می شوند ، هستند.

متولی زاده خاطرنشان کرد: به غیر از موارد ناشی از خرابی شبکه ، طی چند روز گذشته کسوف برنامه ریزی شده و عمومی در بخش خانگی نداشته ایم.

مدیر عامل شرکت توانیر با تمجید از همکاری خوب و م effectiveثر همه رسانه ها به ویژه صدا و سیما خاطر نشان کرد: برق کالایی از تولید تا مصرف است ، بنابراین هر شغل کوچک بلافاصله تأثیر خود را در شبکه برق نشان می دهد. به عنوان مثال اگر مشترکانی که از کولر استفاده می کنند ، کولرهای گازی خود را به جای 18 در 18 بیش از 25 تنظیم می کنند ، 20 درصد مصرف برق کاهش می یابد و اگر در خانه هایی که از کولرهای آبی استفاده می کنند حذف شود ، این نوع کولرها 40 بار مصرف برق را کاهش می دهند ٪

وی همچنین با اشاره به اینکه در سه روز گذشته با دعوت از مردم برای شرکت در یک پویش جمعی با هدف مدیریت مصرف برق در یک زمان مشخص ، شاهد کاهش مصرف برق از 400 به 500 مگاوات بوده ایم ، خاطرنشان کرد: ما تجربه خوبی داریم در این ارتباط با رادیو و تلویزیون با مردم ، اما این حرکات باید ادامه یابد و به یک رفتار و عادت اجتماعی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید  دستوراتی را برای افزایش امتیاز انحصاری مدیریت کارکنان اداری دادگستری صادر کنید

با توجه به منبع تغذیه مراکز و بیمارستانهای حساس ، مدیر عامل شرکت توانیر همچنین اظهار داشت که طبق قانون ، مراکز و بیمارستانهای حساس باید به سیستم منبع تغذیه اضطراری مجهز شوند. وی تأکید کرد: “جدا از کمبود برق ، همیشه امکان قطع برق وجود دارد.” “البته توجه ویژه ای به خطوط برق رسانی به این مراکز توجه می شود.”

متولی زاده درباره اقتصاد صنعت برق نیز گفت: در حال حاضر ارزان ترین برق دنیا را تولید و عرضه می کنیم که البته این امر انگیزه های مدیریت مصرف برق را کاهش داده است.

مدیر عامل شرکت توانیر یادآور شد: طبق قانون ، تفاوت بین قیمت اجباری فروش برق و هزینه ، طبق اسناد رسمی تایید شده ، باید به صنعت برق پرداخت شود که در حال حاضر 60 تریلیون تن از این اختلاف را مدیون است.

متولی زاده همچنین در مورد افتتاح مرکز کد ارز غیر مجاز که گفته می شود به اندازه چندین استان برق مصرف کرده است گفت: واقعیت این است که مصرف انرژی در این مرکز معادل مصرف برق حدود 80 هزار خانوار با مصرف عادی است . “

دیدگاهتان را بنویسید