مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

در هنگام حمله قلبی چه کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


هنگام حمله قلبی چه کنیم؟

حمله قلبی تنها می تواند یک حمله باشد درد قفسه سینه اگر کمتر از 20 دقیقه طول بکشد چون باعث مرگ عضله قلب نمی شود دیگر صحبتی از حمله قلبی نیست و در این شرایط به آن آنژین ناپایدار می گویند. در مواردی که آنژین صدری ناپایدار است زیرا امکان تبدیل این حملات به سکته قلبی وجود دارد، بیمار باید در بخش KK بستری شود و از داروهایی استفاده شود که از تشکیل لخته در عروق کرونر جلوگیری می کند (مانند هپارین). دلگرم کننده به روز باشید علائم و درمان مناسب انفارکتوس میوکارد آن ها ملاقات می کنند.

هنگام حمله قلبی چه کنیم؟

به چهره فردی که مشکوک به سکته مغزی است نگاه کنید. آیا به یک طرف آویزان است؟

از فرد بخواهید لبخند بزند. آیا لبخندش به یک طرف خم شده است؟ اگر پاسخ این دو سوال مثبت است، پس تایید ضربه اول را دریافت کرده اید. بخشی از مغز که حرکت عضلات صورت را کنترل می کند به احتمال زیاد آسیب دیده است.

دست ها

از فرد بخواهید هر دو دست خود را بالا بیاورد و بگیرد. اگر یک دست بیفتد، این نشانه دیگری از سکته مغزی است که نشان می دهد قسمت هایی از مغز که ماهیچه ها را کنترل می کنند آسیب دیده اند.

صحبت

به صحبت های فردی که صحبت می کند گوش دهید، اگر نمی تواند جملات ساده را به وضوح تلفظ کند یا آنچه می گوید منطقی نیست، می تواند نشانه دیگری از سکته مغزی باشد.

———————————————— —————————

چگونه بفهمیم که دچار حمله قلبی شده ایم؟

سفتی قفسه سینه و درد و درد در قسمت فوقانی بدن مهمترین علائم حمله قلبی است اما علائم دیگری نیز وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.شناخت علائم حمله قلبی و مراجعه فوری به پزشک شما را از خطر مرگ محافظت می کند. .
مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید به چه علائمی باید توجه کنید.

1- به درد قفسه سینه توجه کنید.

درد قفسه سینه شایع ترین علامت حمله قلبی است، چه تیز باشد و چه کند. اکثر افرادی که دچار حمله قلبی می شوند احساس می کنند که در هنگام حمله قلبی، شخصی به مرکز قفسه سینه خود فشار می دهد. احساس سفتی در قفسه سینه چند دقیقه یا بیشتر طول می کشد و یا برای مدتی از بین می رود و سپس باز می گردد.

آ. درد قفسه سینه در هنگام حمله قلبی همیشه با احساس سفتی همراه نیست، اما برخی از افراد در ناحیه قفسه سینه احساس سنگینی می کنند که کاملا ضعیف است. بنابراین، هیچ دردی در ناحیه قفسه سینه نباید نادیده گرفته شود.اگر حمله قلبی را تجربه کنید و زنده بمانید، احتمال اینکه دچار سکته دیگری شوید بیشتر است. خیلی مراقب باش.
ب. درد در پشت جناغ یا جناغ سینه معمولاً در هنگام حمله قلبی احساس می شود.

بیشتر بخوانید  سکوت چیست؟!

ج- البته باید گفت که درد قفسه سینه همیشه در هنگام سکته قلبی ایجاد نمی شود. برخی از افراد در هنگام حمله قلبی احساس درد قفسه سینه نمی کنند. با این حال، احتمال حمله قلبی در زمانی که حمله قلبی وجود ندارد را نباید نادیده گرفت.

درد در قسمت بالایی بدن را بررسی کنید.

گاهی اوقات درد ناشی از حمله قلبی خارج از قفسه سینه است و باعث درد در گردن، شانه ها، پشت و حتی بازوها می شود. درد در این قسمت‌ها آهسته و خسته‌کننده است، اگر اخیراً کار زیادی انجام نداده‌اید یا کاری که باعث درد در قسمت بالایی بدن شود انجام نداده‌اید، این نوع درد می‌تواند نشانه‌ای از حمله قلبی باشد.

3- مراقب سرگیجه، سرگیجه و غش باشید.

سرگیجه، سرگیجه و غش نیز از علائم شایع حمله قلبی هستند، اگرچه این علائم در هر فردی که دچار حمله قلبی شده است رخ نمی دهد.

الف) مانند سایر علائم سکته قلبی، این علائم نیز می تواند ناشی از بیماری های دیگر باشد. بنابراین، می توان آنها را نادیده گرفت. اما این علائم را جدی بگیرید، به خصوص اگر درد قفسه سینه نیز دارید.

ب) زنان بیشتر از مردان این علائم را دارند، اگرچه همه زنان این علائم را تجربه نمی کنند.

تنفس خود را بررسی کنید.

تنگی نفس نیز یکی از علائم حمله قلبی ناگهانی است. این نوع تنگی نفس با تنگی نفس ناشی از بیماری های دیگر متفاوت است، زیرا به نظر نمی رسد از جایی به وجود آمده باشد.
افرادی که قبل از سکته قلبی دچار تنگی نفس می شوند، می گویند که گویی در حال انجام تمرینات سخت بوده اند، هرچند نشسته و استراحت کرده اند.

مراقب علائم حالت تهوع باشید.

حالت تهوع می تواند باعث عرق سرد و استفراغ شود، اگر این علائم را تجربه کنید، به خصوص اگر با علائم دیگر حمله قلبی همراه باشد، ممکن است دچار حمله قلبی شوید.

نگرانی ها و نگرانی های خود را بررسی کنید.

بسیاری از افراد در معرض خطر حمله قلبی بسیار مضطرب و مضطرب می شوند این احساس اضطراب و نگرانی به طور ناگهانی ایجاد می شود. در این صورت فوراً با آمبولانس تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  کمبود کدام ویتامین و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟

7. اگر احساس کردید که شما و اطرافیانتان در خطر حمله قلبی هستید، فورا با آمبولانس تماس بگیرید.

هر چه زودتر تحت درمان و مراقبت های پزشکی قرار بگیرید، شانس زنده ماندن شما بیشتر است. بنابراین در چنین مواقعی معطل نکنید و بلافاصله با آمبولانس تماس بگیرید.

هنگام حمله قلبی چه کنیم؟

درمان آنژین

آنژین دردی در قفسه سینه است که در مرکز ایجاد می شود. این درد به صورت فشار خفیف، سوزش یا سنگینی در قفسه سینه احساس می شود و اغلب با درد دل درد (غذاهای اسیدی) اشتباه گرفته می شود.
آنژین صدری می تواند نشانه ای از بیماری عروق کرونر قلب باشد که شایع ترین علت حمله قلبی است. بنابراین، در صورت احساس درد در ناحیه قفسه سینه، فوراً با پزشک مشورت کنید یا با آمبولانس تماس بگیرید.

آ. آنژین همیشه نشانه بیماری یا حمله قلبی نیست. برخی افراد بعد از ورزش دچار آنژین می شوند. تغییرات در روال طبیعی بدن مهمترین چیزی است که باید به آن توجه کرد.
ب) اگر فکر می کنید که درد قفسه سینه شما نتیجه سوء هاضمه و سوزش سر دل است، ممکن است ناشی از آنژین باشد. بنابراین برای تعیین علت این درد با پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا آریتمی دارید؟

آریتمی شامل عملکرد غیرطبیعی قلب است که در حداقل 90 درصد از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند رخ می دهد. برای پی بردن به علت این مشکل با بازنویسی تست های مختلف به متخصص مراجعه کنید.

از سرگیجه، گیجی و علائم مشابه حمله قلبی آگاه باشید

علائم فوق در افراد مسن واقعاً می تواند نشان دهنده مشکلات قلبی باشد.اگر بدون دلیل در زمینه رفتار و توانایی های شناختی مشکل دارید با پزشک مشورت کنید.از مصرف قرص فشار خون خودداری کنید.می توانید با فشارسنج متوجه فشار خون شوید. هنگام سکته مغزی مشکوک است فشار خون بالا در مرحله حاد سکته مغزی رخ می دهد. این طبیعی است، اما نه برای همه. به هیچ وجه از داروهای فشار خون استفاده نکنید، حتی اگر فرد فشار خون بالایی داشته باشد و فراموش کرده باشد که در آن روز دارو را مصرف کند. مصرف داروهای فشار خون در هنگام سکته مغزی می تواند وضعیت را بدتر کند.

بنشین و دراز بکش

تا رسیدن آمبولانس، فرد مشکوک به سکته مغزی باید بنشیند یا دراز بکشد. پیاده روی خطر زمین خوردن را افزایش می دهد که می تواند وضعیت را بدتر کند. در حالت دراز کشیدن، اثر گرانش عمدتاً بی تأثیر است. به عبارت دیگر در این حالت قلب می تواند با تلاش کمتر خون بیشتری را به مغز پمپاژ کند. اگر فرد به پشت دراز کشیده است، چانه را کمی بالاتر قرار دهید تا راه های هوایی باز بماند. اگر فرد بیهوش است یا در بلع مشکل دارد، او را به پهلو بخوابانید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف قرص هیوسین ان بوتیل بروماید

بدون غذا و نوشیدنی

از آنجایی که توانایی فرد در بلع مختل است، احتمال خفگی در اثر نوشیدن یا خوردن وجود دارد. به علاوه برای برخی از کارهای ضروری در اورژانس بهتر است معده خالی باشد تا غذا از معده به دهان برنگردد. بیماران دیابتی که دچار سکته مغزی شده اند ممکن است فکر کنند به دلیل قند خون پایین باید چیز شیرین بخورند. اگر افت فشار خون در نتیجه سکته مغزی باشد از مصرف شیرینی جات خودداری کنید.

من سیگاری نیستم

سیگار نکشیدن یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از سکته است. سیگار کشیدن قبل از یک موقعیت اضطراری می تواند مشکل را بدتر کند.

خواب

گاهی اوقات علائم خفیف سکته مغزی، به ویژه در افراد مسن، خستگی مفرط است. بسیاری از مردم خواب آلودگی را تجربه می کنند و فکر می کنند که خواب کوتاه می تواند علائم را کاهش دهد. خواب نه می تواند علائم سکته مغزی را کاهش دهد و نه از بین ببرد. فرد باید بلافاصله توسط پزشک معاینه شود.

———————————————— —————————

نکات

1- اگر درمان ظرف یک ساعت پس از شروع علائم سکته قلبی انجام شود موثر است.
اگر همه علائم در عرض 5 دقیقه ناپدید شدند دوباره با پزشک خود تماس بگیرید.
3. اگر دیدید شخصی قبلاً سکته کرده است، قبل از هر اقدامی با آمبولانس تماس بگیرید.

———————————————— —————————

هشدارها

1- زمانی که دچار حمله قلبی شوید و زنده بمانید، احتمال اینکه دوباره دچار سکته مغزی شوید بیشتر است. خیلی مراقب باش.
سکته قلبی خاموش که ایسکمی خاموش نیز نامیده می شود، می تواند بدون هیچ علامت هشدار دهنده ای رخ دهد.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید هنگام حمله قلبی چه کنیم؟

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— —————————

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *