در نسخه آمریکایی آمده است که اروپا قصد دارد روند برنامه هسته ای ایران را مختل کند



روزنامه آمریکایی روز جمعه اعلام کرد که طبق برنامه اروپا ، از ایران خواسته می شود سانتریفیوژهای مدرن خود را ذخیره و مهر و موم کند و همچنین زیرساخت های الکترونیکی مورد استفاده برای این دستگاه ها را از بین ببرد.

در حالی که دیوار ژورنال خیابان وی گفت: “ایران تأکید کرده است که اجازه تخریب هیچ یک از سانتریفیوژهای مدرن خود را نخواهد داد.”

این روزنامه با استناد به برآوردهای مقامات آمریكایی و اروپایی گفت ایران می تواند ظرف دو یا سه ماه مواد شكاف پذیر کافی برای سلاح های هسته ای جمع كند.
مقامات آمریکایی به وال استریت ژورنال گفتند که حداقل در حال حاضر اطمینان دارند که بازگشت به مفاد توافق هسته ای می تواند زمان فرار را به حدود یک سال افزایش دهد.
روزنامه مجله ی وال استریت وی ادامه داد: نگرانی اصلی مقامات غربی این است که ایران به فن آوری مورد نیاز برای استفاده بهینه سانتریفیوژ تسلط پیدا کرده است. به ویژه ، ایران توانایی خود در استفاده از سانتریفیوژهای نسل دوم را بهبود بخشیده است. در سال گذشته ، ایران بیشتر سانتریفیوژهای نسل دوم خود را استفاده کرده است. این دستگاه ها سه تا چهار برابر سریعتر از سانتریفیوژهایی هستند که ایران در توافق هسته ای برجام مجاز به استفاده از آنها است.

بیشتر بخوانید  واکسن اختصاصی فایزر برای اومیکرون

دیدگاهتان را بنویسید