در مورد رگ های واریسی چطور؟


واریس چیست؟

واریس چیست؟

رگهای واریسی این بیماری است که در آن سیاهرگ ها متسع، کشیده و مارپیچ می شوند. وظیفه وریدها (وریدها) بازگرداندن خون بدون اکسیژن از اندام های بدن به قلب است تا قلب بتواند آن را برای تامین اکسیژن مورد نیاز خود به ریه ها بفرستد. این مشکل عمدتاً در دیواره وریدهای اندام تحتانی (پاها) رخ می دهد. کار با وریدهای پا سخت تر است، زیرا خون باید مسیر طولانی را طی کند، در جهت مخالف جاذبه و فشار بدن حرکت کن دریچه های یک طرفه در سیاهرگ ها وجود دارد که از برگشت خون جلوگیری می کند. اگر این دریچه ها به درستی کار نکنند، خون به عقب برمی گردد و در سیاهرگ ها تجمع می یابد و باعث تورم آن ها می شود. رگ های واریسی زمانی رشد می کنند که این دریچه ها از کار بیفتند و به عملکرد طبیعی خود ادامه ندهند.

بعضی از رگهای واریسی آنها در عمق پا قرار دارند و قابل مشاهده نیستند. وریدهای متورم و متورم به دو صورت وجود دارند: رگهای طناب و وریدهای عنکبوتی (در پزشکی به آنها تلانژکتازی می گویند).

رگهای واریسی

رگه های طناب

آنها بزرگتر و به رنگ آبی یا بنفش تیره هستند و اغلب در سطح پوست به صورت هزارتو دیده می شوند. . بزرگترین و طولانی ترین سیاهرگ سطحی ورید صافن بزرگ است که از داخل مچ پا وارد کشاله ران می شود.

رگهای عنکبوتی

آنها کوچکتر و شبیه تار عنکبوت و به رنگ آبی یا قرمز هستند.این رگها نزدیک به سطح پوست هستند و در صورت آسیب دیدن دریچه های مسیر این ورید یا اتصال آن به وریدهای دیگر باعث ایجاد درد و تورم نمی شوند. و باعث واریس می شود.

بیشتر بخوانید  حرکات دندان در دوران درمان ارتودنسی چگونه انجام میشود؟

رگ های طناب معمولاً به صورت طناب های برجسته و آبی درست زیر سطح پوست دیده می شوند. این سیاهرگ ها در هر قسمتی از بدن دیده می شوند، اما بیشتر پاها تحت تاثیر قرار می گیرند. سیاهرگهای قابل مشاهده، متورم و پیچ خورده که گاهی با مویرگهای خونی به نام وریدهای عنکبوتی احاطه شده اند، وریدهای واریسی سطحی هستند. این رگ ها بد به نظر می رسند. این رگ ها دردناک هستند و بد به نظر می رسند. گاهی اوقات این وریدها در هنگام تماس متورم و حساس می شوند.

واریس چیست؟

ناکارآمدی دریچه و واریس جریان خون را مسدود می کند که می تواند باعث تورم، خارش پوست و درد در ناحیه آسیب دیده شود که می تواند منجر به لخته شود.

وریدهای واریسی نسبتاً شایع هستند و 10 تا 20 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهند. بسیاری از افراد خانواده خود این مشکل را دارند. واریس در زنان بیشتر از مردان است.


دیدگاهتان را بنویسید