در مورد روغن زیتون و خواص روغن زیتون بیشتر بدانید.


همه ما از روغن زیتون و خواص آن کم و بیش شنیده ایم و می دانیم که روغن زیتون به طبع سالم تر از دیگر انواع روغن است. در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید و در مورد روغن زیتون مطالب دست اول و جدیدی را بخوانید.

روغن زیتون و خواص روغن زیتون

روغن زیتون برای قلب مفید است.
روغن زیتون سبب افزایش HDL که همان کلسترول خوب خون است می شود. همچنین این روغن حاوی فیتوکمیکال ها (ترکیبات شیمیایی سالم) و ویتامین E می باشد که سبب از بین رفتن چربی ها از داخل سرخرگها می شود. علاوه براین روغن زیتون به کاهش تورم کمک می کند که تاثیر بسزایی در کاهش بیماریهای مفاصل،قلب و … دارد.

روغن زیتون
روغن زیتون تاریخ مصرف ندارد.
به شرط اینکه روغن زیتون به طرز صحیح نگهداری شود سالها می توان از آن استفاده کرد. برای اینکه طعم روغن زیتون عوض نشود می بایست آن را در محیط خنک و تاریک نگهداری کرد. اگر روغن زیتون شفافیت خود را از دست داد ارزش غذایی اش کاملا تغییر کرده و می بایست آن را دور ریخته و در فکر خرید روغن زیتون جدید باشید.

در مورد روغن زیتون و خواص روغن زیتون بیشتر بدانید.
روغن زیتون به کاهش وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان می دهند که روغن زیتون برای افرادی که از چاقی رنج می برند می تواند بسیار مناسب باشد چرا که با کاهش انقباضات شکمی کمک می کند که فرد زودتر احساس سیری کند.

در مورد روغن زیتون و خواص روغن زیتون بیشتر بدانید.
روغن زیتون سبب شفافیت پوست می شود.
افرادی که از روغن زیتون استفاده می کنند صورتی بدون لک دارند. برای اینکار می توانید 4 قاشق سوپ خوری نمک را با 3 قاشق سوپ خوری روغن زیتون خالص مخلوط کرده و با کمک انگشتتان آن را به صورتتان به حالت ضربه ای بمالید. به مدت 1 یا 2 دقیقه بگذارید روغن زیتون روی پوستتان بماند و سپس با آب گرم و صابون شستشو دهید. هر روز به مدت 1 هفته اینکار را انجام دهید و پس از آن به 2 تا 3 مرتبه در هفته کاهش دهید. پس از آن خودتان نتیجه را خواهید دید. لازم به ذکر است که برای تهیه این ماسک روغن زیتون خالص توصیه می شود.

بیشتر بخوانید  ۱۳ خاصیت شگفت انگیز چای بانچا (چای سبز ژاپنی)

در مورد روغن زیتون و خواص روغن زیتون بیشتر بدانید.
روغن زیتون به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
مواد موجود در بعضی از خوراکی ها اگر همزمان با چربی ها مصرف شوند بهتر جذب بدن می شوند. برای مثال لیکوپن، انتی اکسیدانیست در گوجه که با حل شدن در چربی سودمند روغن زیتون بهتر جذب بدن می شوند و سبب افزایش قدرت دفاعی بدن می شود.

در مورد روغن زیتون و خواص روغن زیتون بیشتر بدانید.
ترجمه و گرداوری:
بخش سلامت مجله دلگرم
(اعظم بهادر)


دیدگاهتان را بنویسید