در مورد اثرات طولانی مدت ماری جوانا چه می دانید؟


در مورد اثرات طولانی مدت ماری جوانا چه می دانید؟

در مورد اثرات طولانی مدت ماری جوانا چه می دانید؟

ماری جوانا بیشتر قسمت‌های بالایی برگ‌ها، گل‌ها و تخم‌های گل گیاه شاهدانه از مواد بریده‌شده و خنک‌شده ساخته شده‌اند. عنصر روانگردان موجود در کنف دلتا 9 تتراهیدروکانابینول (THC) است که در رزین این گیاه متمرکز شده است.

غلظت این ماده در محصولات مختلف این گیاه متفاوت است (این غلظت از 0.5 تا 11 درصد متغیر است). در واقع ماری جوانا محصول برگ و جوانه است و به رنگ خاکستری مایل به سبز و قهوه ای وجود دارد. .

در مورد اثرات طولانی مدت ماری جوانا چه می دانید؟

دستورالعمل مصرف

ماری جوانا بوی بسیار تند دارد و معمولاً برای کشیدن سیگار در پیپ یا سیگارهای پنج دستی استفاده می شود.از آنجایی که ماری جوانا بسیار خشن است، از چندین دایره کاغذ بسته بندی سفید یا قهوه ای استفاده می شود.

چیزی که به آن ارجاع می گویند. این سیگار معمولا به آرامی می سوزد و خیلی سریع خاموش می شود، بنابراین معتادان با بسته بندی سریع و بدون وقفه از خاموش شدن و مصرف آن جلوگیری می کنند.

آنها آن را به طور کامل در داخل خانه مصرف می کنند. برخی از افراد از طریق دهان از ماری جوانا استفاده می کنند. برای این منظور پخته می شود و در شیرینی ها یا کیک های شکلاتی میل می شود.

در مورد اثرات طولانی مدت ماری جوانا چه می دانید؟

علائم مصرف

اگر ماری جوانا می کشید، اثر روانگردان این دارو پس از چند دقیقه شروع می شود و پس از سی دقیقه به اوج خود می رسد.اگر ماری جوانا به صورت خوراکی مصرف شود.

به دلیل کندی جذب گوارشی، اثرات آن تا 2 تا 3 ساعت احساس نمی شود. اثر ماری جوانا به صورت سیگار کشیدن 2 تا 4 ساعت و در مورد غذا بین 5 تا 12 ساعت باقی می ماند.

بیشتر بخوانید  علت بروز لکه های سفید روی لوزه چیست؟

THC ماری جوانا در چربی بدن حل می شود و در آنجا ذخیره می شود. به آن دلیل THC پس از مصرف تا یک ماه در بدن باقی می ماند.

ماری جوانا که باعث ایجاد سرخوشی می شود، هوشیاری فرد را مختل می کند و ادراک، عدم هماهنگی و تعادل، ضربان قلب و تنفس سریع و سردرگمی را مختل می کند.

معمولاً وقتی ماری جوانا همراه با دیگران استفاده می شود، افراد تمایل به پرحرفی و خندیدن دارند و این اثرات تا چندین ساعت باقی می ماند. پس از مصرف مقادیر زیاد THC، فرد دچار توهم و احساس پارانویا می شود.

در مورد اثرات طولانی مدت ماری جوانا چه می دانید؟

عوارض جانبی کوتاه مدت

ماده شیمیایی فعال اصلی در ماری جوانا THC هنگامی که ماری جوانا مصرف می شود، THC از طریق ریه ها وارد جریان خون می شود و از طریق آن به مغز و سایر اندام ها می رسد. هنگامی که THC با یک گیرنده خاص در سلول های عصبی به مغز می رسد

در زمینه هایی که بر هماهنگی، تفکر، حافظه، تمرکز، ادراک حسی و زمانی و لذت تأثیر می گذارد، ارتباط برقرار می کند. این باعث می شود که ماری جوانا به اصطلاح زیاد شود. مصرف کنندگان ماری جوانا ممکن است این عوارض جانبی کوتاه مدت را تجربه کنند:

• مشکل در تفکر و حل مشکلات
• مشکلات حافظه و یادگیری
• از دست دادن هماهنگی
• اختلال در ادراک

در مورد اثرات طولانی مدت ماری جوانا چه می دانید؟

اثرات بلند مدت

مطالعات نشان داده اند که عوارض جانبی طولانی مدت مصرف ماری جوانا شامل تغییرات در مغز است. ماری جوانا می تواند بر نواحی از مغز که به استرس، انگیزه و پاداش پاسخ می دهند، تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید  بوی بدن چیست، داروی گیاهی بوی بدن چیست؟

• مشکل ناباروری. مطالعات حیوانی نشان داده است که مصرف زیاد ماری جوانا می تواند باروری را مختل کند و باعث شود فرد اسپرم کمتری تولید کند. بنابراین، ممکن است افرادی که ماری جوانا را به مقدار زیاد مصرف می کنند

شما با بچه ها مشکل دارید. تحقیقات همچنین نشان می دهد که نوزادانی که از مادرانی که در دوران بارداری ماری جوانا مصرف کرده اند به دنیا می آیند، بیشتر در معرض مشکلات رشدی و رفتاری هستند.

• مشکلات تنفسی. افرادی که ماری جوانا آنها بیشتر احتمال دارد که مشکلات تنفسی داشته باشند – برای مثال، خلط بیشتری تولید می کنند، بیشتر سرفه می کنند و احتمال ابتلا به برونشیت بیشتر است.

• تغییرات در فشار خون. با گذشت زمان، مصرف مداوم ماری جوانا می تواند باعث کاهش فشار خون شود که می تواند منجر به سرگیجه شود. همچنین به نظر می رسد که توانایی بدن در مبارزه با عفونت ها و سایر بیماری ها را کاهش می دهد.

• مشکلات عاطفی. معتادان به ماری جوانا بیشتر احتمال دارد علائم افسردگی را نشان دهند. آنها همچنین بیشتر احساس اضطراب می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات شخصیتی هستند و در معرض خطر اسکیزوفرنی، یک بیماری روانی جدی هستند.

در مورد اثرات طولانی مدت ماری جوانا چه می دانید؟

سایر مشکلات احتمالی

علاوه بر اثرات بلند مدت و کوتاه مدت ماری جوانا، ممکن است شنیده باشید که می تواند اعتیادآور باشد. مواد مخدر همچنین باشد. با این حال، مطمئن نیست که ماری جوانا می تواند علت مستقیم این مشکل باشد

اما افرادی که از ماری جوانا استفاده می کنند تا هشت برابر بیشتر احتمال دارد کوکائین مصرف کنند، تا 15 برابر بیشتر از هروئین استفاده می کنند و تا پنج برابر بیشتر به درمان اعتیاد نیاز دارند.

بیشتر بخوانید  چگونه از شر ناخن های زرد خلاص شویم تا سفید شویم

مصرف ماری جوانا جنبه قانونی نیز دارد: در کشور ما استفاده از این نوع مواد مخدر و مواد مخدر و خرید و فروش آن جرم محسوب می شود و مجازات خاص خود را دارد. افرادی که به مواد مخدر روی می آورند

آنها اغلب دارای سوابق جنایی هستند که می تواند مانع از برنامه ریزی آنها برای رفتن به دانشگاه یا کار شود.

ممکن است هفته ها طول بکشد تا ماری جوانا به طور کامل از بدن خارج شوید. بنابراین، افرادی که از آن استفاده می کنند ممکن است نتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند یا ممکن است شغل خود را از دست بدهند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید