در كتابخانه های كردستان بخش ویژه ای برای كتابهای محافظ مقدس ایجاد كنید



به گزارش ایرنا ، ذبیحولا مالکی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با تأکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی ، اظهار داشت: افزایش آگاهی و بصیرت با تمرکز ویژه بر مطالعه یکی از نیازهای مهم جامعه است.

وی با اشاره به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های حفاظت مقدس برای کتاب و کتابخوانی ، افزود: این سازمان هر ساله 50 تا 60 عنوان کتاب با موضوع حفاظت مقدس منتشر می کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه این کتاب ها هم صوتی و هم مکتوب بودند ، گفت: این کتاب ها حاوی خاطرات رزمندگان و شهدا و همچنین وقایع است. از هشت سال حفاظت مقدس. “

وی خواستار ایجاد بخش ویژه ای از کتابهای حراست مقدس در برخی از کتابخانه های عمومی شد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار ، از خودگذشتگی و معرفی نسل جدید به حوادث جنگ از طریق استفاده از کتاب می تواند یک تأثیر قابل توجهی در افزایش بینش و آگاهی عمومی. این منطقه را داشته باشید.

مالکی با بیان اینکه حمایت از نویسندگان در حوزه دفاع مقدس نیز یکی از مواردی است که نیاز به توجه بیشتری دارد ، افزود: ظرفیت فرهنگی در این استان بسیار بالا است و شناسایی و بهره گیری از وظایف مسئولان فرهنگی است. از ظرفیت آنها “هدف توسعه استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان همچنین در این نشست گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در حفظ ، محافظت و نشر قربانیان دفاع مقدس در سال های اخیر داشته است. . مهم و قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید  پذیرش در آزمون ورودی 1402 براساس سهمیه های جدید - اخبار پارلمان و دولت ایران - اخبار سیاسی تسنیم انجام می شود

محمد مهدومی بر لزوم امضای تفاهم نامه مشترک بین کتابخانه های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: این تفاهم نامه می تواند به همکاری و مشارکت در برنامه های مختلف فرهنگی و استفاده از هر یک از آنها توانایی های دیگر “ارزش انجام دادن را دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه های عمومی تنها مکان برای وام گرفتن کتاب نیستند ، اظهار داشت: در حال حاضر این نهاد با برنامه های مختلف فرهنگی از قبیل جلسات کتاب ، راه اندازی کتاب ، داستان سرایی ، جشنواره به یک حوزه فرهنگی تبدیل شده است. جشن های نویسندگان و ناشران.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه طی 2 سال اخیر فعالیت های این نهاد در فضای مجازی بیشتر بوده است ، گفت: با توجه به ماهیت فرهنگی استان ، کتابخانه های عمومی برنامه های بسیار خوبی را با نهادها و مردم انجام داده اند. “

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از افتتاح کتابخانه مرکزی امام خامنه ای در آینده نزدیک خبر داد و افزود: راه اندازی این کتابخانه تحول اساسی در زمینه کتاب و کتابخوانی در استان ایجاد می کند.

مهدومی با بیان اینکه حمایت مسئولین باعث تشویق فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی می شود ، اضافه کرد: این امر در کمک به نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه فرهنگی بسیار مثر خواهد بود.

استان کردستان در حال حاضر 81 کتابخانه عمومی دارد که 51 کتابخانه نهادی و بقیه در آن مشارکت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید