در عرض نیم قرن تولید نیسان آبی متوقف می شود؟ / آخرین قیمت نیسان چقدر است؟


تولید نیسان آبی را متوقف کنید

MeetNews – این خبر را مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد و وی گفت که تولید این خودرو تا پایان سال 1400 متوقف می شود و سایپا خودروی جدیدی را جایگزین نیسان آبی می کند.

این البته اولین بار نیست که موضوع خاموش شدن خط تولید نیسان آبی مطرح می شود. این موضوع از سال 1995 بارها مطرح شده است. به خصوص پس از اینکه بارها گفته شد تولید نیسان آبی برای تولیدکنندگان خودرو مضر است. این خودرو بنزین زیادی مصرف می کند ، میزان آلودگی زیاد است و منبع ثابت بسیاری از تصادفات جاده ای است.

موضوع مصرف بنزین این خودرو به جایی رسیده بود که وزیر نفت اعلام کرد: “اگر وزارت نفت پول دارد ، باید کل وانت نیسان را در کشور خریداری کند و اتو را تحویل داده و بسوزاند تا در مصرف سوخت صرفه جویی کند. و حتی سوخت صادر کنید! “

چرا نیسان تولید را متوقف کرد؟

از آن زمان تاکنون افراد زیادی موضوع خاموشی خط تولید این خودرو را مطرح کردند اما هنوز عملی نشده است. اما اکنون ضرر و زیان خودروسازان آنها را مجبور به بستن خط تولید کرده است.

درست همانطور که سال گذشته خط تولید پراید بسته شد. علیرغم اینکه قیمت پراید به بیش از 130 میلیون تومان رسیده است ، اما به نظر می رسد تولید آن همچنان با ضرر برای خودروسازان همراه است. همانطور که مدیر عامل سایپا دلیل اصلی تعطیلی خط تولید پراید را از دست دادن آن عنوان کرد ، وی اظهار داشت: صورتهای مالی نشان می دهد که اگر تولید پراید ادامه داشته باشد ، در سال گذشته 2300 میلیارد ضرر دیگر به سایپا داشته است.

بیشتر بخوانید  پائولینیو رسماً به الاهلی عربستان پیوست

به نظر می رسد این داستان در حال تکرار شدن برای نیسان آبی است. طبق گفته سازندگان خودرو ، تاکنون 800000 نیسان در کشور تولید شده است و در چند سال گذشته فرض بر این است که تولید نیسان نیز متضرر شده است.

اکنون تولیدکنندگان احتمالاً در حال بررسی این هستند که نیسان آبی را با یک ماشین جدید جایگزین کنند. خودرویی که از ظاهر بهتر و آلودگی و مصرف سوخت بهتری برخوردار است.

با این حال بسیاری می گویند با متوقف شدن خط تولید پراید ، خودروی جدیدی که تعویض خواهد شد به سادگی ظاهری متفاوت خواهد داشت و مشخصات فنی آن همان پراید است.

حال باید ببینیم خودرویی که جایگزین نیسان آبی خواهد شد چیست و مشخصات آن چیست. سوال دیگری وجود دارد. آیا خط تولید آبی نیسان قیمت خود را متوقف می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید