در طی این اپیدمی ، 1047 محموله خون از تاج به سیستان و بلوچستان ارسال شد



از ابتدای شیوع کوید 19 در ایران ، 23 استان کشور 63،428 واحد خون برای کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی در استانهای سیستان و بلوچستان ارسال کرده اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران ؛ شبکه ملی خونرسانی در اپیدمی کوید 19 که از 20 فوریه 2017 در ایران آغاز شد ، توجه بیشتری به تأمین خون سالم و کافی در استانهایی که مصرف خون بیشتری دارند ، داشت.

شبکه نظارت بر تأمین خون کشور در تلاش است خون مازاد را به استانهایی که مصرف خون زیادی ندارند و می توانند نیازهای خود را به استانهایی که نیاز به خون و فرآورده های خونی بیشتری دارند برطرف کند ، ارسال کند و به طور متناسب توزیع کند. خدمات به بیماران نیاز به خون از طریق مصرف خون.

در برخی از استان ها ، بیماران به خون کمتری نیاز دارند و بنابراین به خون و فرآورده های خونی کمتری نیاز دارند ، در حالی که می توانند متناسب با زیرساخت های موجود خود و استان های نیازمند ، خون و فرآورده های خونی بیش از استان تولید کنند.

تالاسمی ماژور بیشتر در استانهای جنوبی دیده می شود و وجود ذخایر خون برای کمتر از 10 روز برای درمان و حفظ کیفیت زندگی این بیماران در این استانها ضروری است.

در طی این اپیدمی ، 1047 محموله خون از تاج به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

در روزهایی که کشور به دلیل عبور از محدودیت های ترافیکی با اوج شیوع کرونر روبرو است ، تعداد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون کاهش یافته و در این شرایط شبکه ملی خونرسانی نقش مهمی در تأمین خون رسانی دارد. به استانها. مستعد ابتلا به تالاسمی مانند سیستان و بلوچستان.

بیشتر بخوانید  نوشیدن روزانه چای پیری بیولوژیکی را به تاخیر می‌اندازد

دکتر بشیر حاجیبیئی ، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر 19 کووید ، 23 استان کشور در مجموع 63،428 واحد خون را در 1047 بسته به استانهای سیستان و بلوچستان ارسال کرده اند.

وی افزود: این تعداد محموله خون با کمک ناوگان از زمینی ، هوایی و ریلی ارسال شده است.

حاجی بیجی با بیان اینکه 49 هزار و 536 واحد گلبول قرمز فشرده از این تعداد ارسال شده است ، افزود: در این مدت 13 هزار و 902 واحد گلبول قرمز با لکوسیت پایین که همگی توسط بیماران تالاسمی استان مصرف می شوند ، به سیستان و بلوچستان. ارسال شد.

وی افزود: در اپیدمی تاج سمنان با 13 هزار و 135 واحد خون ، خراسان جنوبی با 10 هزار و 84 واحد خون و تهران با 10 هزار و 41 واحد خون سه استان هستند كه بیشترین تعداد واحد خون را به سیستان و بلوچستان

به گفته حاجی بیجی ، استان های خراسان شمالی 6 هزار و 840 واحد خون ، یزد 4 هزار و 735 واحد خون ، اصفهان 3 هزار و 606 واحد خون ، زنجان 2 هزار و 875 واحد خون ، كردستان 2 هزار و 31 واحد خون ، كرمان با هزار و 810 واحد خون ارسال كرده است. و به ترتیب آذربایجان شرقی با هزار و 209 واحد خون ارسال شده چهارمین تا دهمین استان با بیشترین تعداد واحد خون ارسال شده به استان های سیستان و بلوچستان است.

وی همچنین تعهد 23 استان کشور برای جان دوباره بخشیدن به هموطنان نیازمند خون در استانهای سیستان و بلوچستان را نمادی از وحدت ملی و نوع دوستی مثال زدنی می داند.

بیشتر بخوانید  عضو مجلس خبرگان رهبری: ترویج فرهنگ گدیر مهمترین نیاز جامعه اسلامی است - قم نیوز - اخبار استانهای تسنیم

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران استان های مرکزی لرستان ، بوشهر ، همدان ، اردبیل ، گلستان ، گیلان ، ایلام ، کرمانشاه ، مازندران و آذربایجان غربی را به ترتیب برای سایر استانهایی که به صورت سیستان و بلوچستان خون ارسال کردند اعلام کرد. یک شبکه ملی انتقال خون. آنها به افزایش ذخایر خون استان کمک کردند.

حاجی بیجی گفت: “سازمان انتقال خون در ایران ، از ابتدای تأسیس به بعد ، هیچ محدودیتی مطابق با مسئولیت و وظیفه ذاتی خود ، توجه ویژه ای به استانهایی دارد که حتی در بیشترین موارد به خون و خون مورد نیاز بیماران نیاز دارند. روزهای سخت “تاریخ مدرن ایران ، مانند هشت سال دفاع مقدس یا همه گیری تاج ، فراهم کرده است.

وی همچنین بر اهمیت ادامه حضور اهداکنندگان خون در مراکز انتقال خون در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: “آمارهای منتشر شده نشان می دهد که خون یک دارایی ملی است و مهمترین مکان برای حفظ آن در رگهای اهدا کننده و اهدای خون در سراسر ایران است. با ارزش و پس انداز. “این نیروی زندگی هموطنان ما خواهد بود.

گفتنی است ، پیش از این مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفته بود که سال گذشته 74 هزار و 938 نفر برای اهدای خون به پایگاه ها و مراکز سازمان انتقال خون در سیستان و بلوچستان مراجعه کرده اند. .

دکتر سهیلا خسروی با بیان اینکه این میزان اهدای خون حدود 60 درصد نیاز استان را برآورده می کند ، اظهار داشت: متوسط ​​تقاضای ماهانه خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی استان 11 هزار و 834 واحد خون و فرآورده های خونی است.

بیشتر بخوانید  خداحافظی با خط لبخند | با این ماساژ ۳ دقیقه ای خط لبخندت محو میشه +ویدئو

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید