در طول 5 روز یک کودک شلخته را به کودکی منظم تبدیل کنید


به گزارش سایت طلا، آموزش نظم به کودکان کار سختی است و نیاز به صبر و حوصله دارد اما امری نشدنی نیست و کافی است تا شما اندکی تلاش و مهربانی با کودک خود داشته باشید.

از حدود سه سالگی کودک می توانید به او مسئولیت های کوچک بدهید، پس اگر کودکی در این سن دارید الان وقت اجرا کردن این برنامه است. آموزش نظم به کودک 5 الی ۷ روز زمان می خواهد.

به اتاق کودک بروید و به کودک بگویید می خواهیم با هم اتاقت را تمیز کنیم ، از تخت کودک شروع کنید ، به طور مثال بگویید : اول ملافه رو صاف می کنیم ، توام اونور ملافه رو بگیر ، آفرین عالیه .

نظم

حالا بریم سراغ اسباب بازی ها ، عروسک ها رو اینور بچینیم، ماشین ها را اونور ، اول عروسکای بزرگ رو میذاریم بعد جلوی اون ها عروسک های کوچکتر. همینطور جزء به جزء شروع به آموزش با لحن خوب و همینطور همکاری با کودک می کنید .

۵ روز پشت سر هم این آموزش را تکرار می کنید تا کودک متوجه شود منظور شما از مرتب کردن اتاق در واقع چه چیزی است. بعد از اتمام این ۵ روز آموزشی ، به کودک بگویید : عزیزم امروز خودت اتاقت رو مرتب کن و حتما ذکر کنید که وقتی اتاق را مرتب کرد ، شما را صدا کند تا اتاق را ببینید .

بعد از اینکه کودک اتاق را مرتب کرد و شما برای بازدید رفتید ، به هیچ عنوان حتی یک ایراد کوچک هم نگیرید اگه خلاقیتی به خرج داده بود تشویقش کنید و به پدرش تلفن کنید و این کار خوب کودکتان را به پدرش گزارش بدهید.

بیشتر بخوانید  پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی حقوق

با پدر کودک هماهنگ باشید تا به محض ورود به خانه، سراغ تمیزی اتاق کودک را بگیرد این حرکت پدر باعث ثبت شدن در ذهن کودک می شود، بعدها می توانید برای کودک تشویق های مادی و غیرمادی را هم در نظر بگیرید.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید