در طرح توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی، الحاق فرودگاه رشت نیز به این منطقه در دستور کار قرار دارد



به گزارش شمانیوز ، دکتر سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی سردار ینگل رشت با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین ظرفیت بسیار خوبی برای تجارت و تجارت است، گفت: توسعه ترانزیت می توان بیان کرد: متأسفانه اکثر ظرفیت های این منطقه و کریدور شمال به جنوب مغفول مانده و استفاده نشده است، حداکثر استفاده از این ظرفیت ها با محوریت منطقه آزاد انزلی که انتهای این مسیر ترانزیتی می باشد. یکی از مهم ترین برنامه های سفر من و کابینه است.

وی بررسی مجدد و رفع حلقه های مفقوده در توسعه فعالیت های منطقه آزاد انزلی در قالب افزایش وسعت این منطقه را از دیگر اهداف و برنامه های دبیرخانه خود عنوان کرد و گفت:

سعید محمد از الحاق فرودگاه بین المللی سردار ینگل رشت به منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: این اقدام ظرفیت های ترانزیتی بهتر و متنوع تری را در ارتباط با بهره برداری بیشتر از امکانات کریدور شمال به جنوب ایجاد می کند.

گفتنی است، آیت الله رییسی و هیئت وزیران روز جمعه هشتم بهمن ماه در استان گیلان حضور خواهند داشت تا به بررسی امکانات و چالش های پیش روی توسعه استان بپردازند.

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مناطق آزاد انزلی

بیشتر بخوانید  تشدید تحریم‌های لندن علیه ایران و روسیه

دیدگاهتان را بنویسید