مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

در صورت حمله به اوکراین منتظر پاسخ قوی ما باشید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه هشدار داد که اگر روسیه نیرو به اوکراین اعزام کند، روسیه به سرعت به ایالات متحده و متحدانش پاسخ خواهد داد.

بلینکن در کنفرانس خبری با همتای آلمانی خود گفت: اگر ارتش روسیه از مرز اوکراین عبور کند و تهاجم جدیدی به اوکراین انجام دهد، با واکنش سریع، متحد و شدید ایالات متحده و متحدان و شرکای ما مواجه خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده و شرکای آن در مواجهه با اقدامات مسکو متحد هستند و تاکید کرد که دیپلمات های آمریکایی در هفته های اخیر بیش از 100 جلسه با متحدان واشنگتن برگزار کرده اند تا اطمینان حاصل شود که در مورد روسیه، ما یک صدا هستیم. و ما به اتفاق آرا عمل می کنیم.»

وی ادامه داد: این اتحاد به ما قدرت می دهد، قدرتی که می توانم بگویم روسیه برابر نیست و نمی تواند برابر باشد. به همین دلیل است که ما در حال ایجاد ائتلاف ها و مشارکت های داوطلبانه هستیم و به همین دلیل است که روسیه بی وقفه تلاش می کند ما را از هم جدا کند.

آنال بایرباک، وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به این سوال که آیا خط لوله گاز نورد استریم-2 که برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان ساخته شده است، مشمول تحریم های غرب علیه مسکو خواهد شد، گفت که تشدید بیشتر تنش ها همه اقدامات را انجام می دهد.

پیش از این، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید درباره اظهارات مبهم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره پیامدهای اقدامات مسکو علیه کی‌یف، اظهار داشت: اگر نیروهای روسی از مرز اوکراین عبور کنند، تهاجم دیگری خواهد بود.

بیشتر بخوانید  بازدید رئیس جمهور از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین

ساکی افزود: اما حملات سایبری و تاکتیک‌های شبه‌نظامی روسیه با پاسخ قاطع، متقابل و منحصربه‌فرد مواجه خواهد شد.

این اظهارات زمانی بیان شد که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که انتقال تسلیحات به اوکراین نشان می دهد که غرب برای اقدامات تحریک آمیز آماده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین به اتهامات واشنگتن علیه مسکو اشاره کرد و گفت: ادعای آمریکا مبنی بر آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین موضوعی است که آنها باید زمینه را برای تحریکات نظامی گسترده فراهم کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *