مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

در سفر چه کار کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سفر: وقتی که برای اولین بار پا به مکانی می گذارید که برایتان سراسر تازگی و شگفتی است و با تک تک ابعاد آن بیگانه هستید، بنابراین خیلی از رفتار هایتان و اولویت هایتان باید دچار تغییر شوند. پس بهتر است تجدید نظری در افکار خود داشته باشید.

همه ی ما ها در سفر به کشور های مختلف دچار اشتباهاتی شده ایم که اگر از قبل کمی در مورد آن ها اطلاعات کسب می کردیم، هیچ مشکلی پیش نمی آمد. من نویسنده ی این این مطلب، در این مقاله قصد دارم لیستی از مواردی را برای شما فراهم کنم که بهتر بود قبل از این که سفر خود را آغاز کنم با آن ها آشنایی پیدا می کردم . این نکته ها در کشور های مختلفی باید در نظر گرفته شود ، اما در بعضی از کشور ها اهمیت رعایت آن ها دو برابر می شود. مثل کشور های آفریقایی، آسیای جنوبی، اروپای شرقی و آمریکای لاتین که قسمت اعظمی از صنعت گردشگری دنیا را سهیم هستند.


سفر کردن


مراقبت از سلامتی


شما می توانید به طور کاملا قانونی همراه خود دارو ببرید. اگر می خواهید با مشکل مواجه نشوید، بهتر است نسخه های دارویی که دکتر برایتان تجویز کرده است را نیز همراه خود ببرید . دارو ممکن است در کشور های دیگر گران تر و. یا کمیاب تر از کشور شما باشد، پس بهتر است ریسک نکنید و همراه خود به مقدار کافی دارو های ضروری داشته باشید. زمانی که در کشور های آفریقایی و آسیایی بودم به داروی آنتی مالاریا نیاز پیدا کردم و دریافتم که برای مصرف روزانه ی این دارو باید روزی پنج دلار خرج کنم . در حالی که در کشور خودم می تواند با صرف یک دلار برای ده روز از این دارو تامین باشم.


بر خلاف تصور شما بهترین مراقبت ها در کشور هایی مثل کانادا، آمریکا و بریتانیا رخ نمی دهد. نباید این گونه فکر کنید که هر چیزی که نیاز داشته باشید، در این کشور ها به سرعت فراهم می شود. از نظر درمانی و مراقبت از بیماری ، بهترین خدمات در کشور هایی مثل کاستا ریکا و تایلند ارائه می شود. به هپین دلیل است که خیلی از افراد برای درمان به این کشور ها مراجعه می کنند . اما خیلی از کشور های دیگر هم مثل ما هستند و از این موضوع کاملا در بی اطلاعی به سر می برند.


پول


بیش تر از حد نیاز با خودتان پول نقد به همراه داشته باشید و از این که دسته چک هایی که له همراه دارید، کاملا سفید هستند و هیچ اطلاعاتی در آن ها درج نشده است اطمینان حاصل کنید. اگر قرار است به کشور هایی سفر کنید که کارت بانکی شما در آن جا دارای اعتبار است، در این صورت می توانید از کارت حساب بانکی خود استفاده کنید و پول نقد باقی مانده را به خانه بر گردانید. بدترین کار این است که به خاطر کارت بانکی که همراه می برید از بردن پول نقد صرف نظر کنید. پس بهتر است از تجربیات ما استفاده کنید و مرتکب این اشتباه بزرگ نشوید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با هتل ویستریا ؛ هتلی مجلل در خیابان دربند تهران


اگر در کشوری که به عنوان توریست در آن حضور دارید، در حال استفاده از کارت بانکی خود برای مخارج هستید، بهتر است هفته ای یک بار کل حساب خود را کاملا بررسی کنید و از پول های رد و بدل شده در حسابتان اطلاعات کامل داشته باشید. اگر این کار را کنید دیگر نگران کلاه برداری های بانکی نخواهید بود. برای محافظه کاری بیش تر بهتر است تمام رسید های خود را مخصوصا رسید های خرید های بزرگ و گران قیمت را در جایی امن نگه دارید . مثل رسید های اقامت هتل و دیگر مخارج سنگین. در این صورت می توانید در صورت اشتباه یا هر نیاز دیگری به آن ها مراجعه کنید و یا این که وقتی به کشور خود برگشتید می توانید قیمت ها و نرخ های کشور های مختلف را به کسانی که قصد سفر دارند اطلاع دهید.


زمانی که برای خروج از کشور اقدام به تبدیل پول می کنید، حتما در گرفتن رسید از صرافی سماجت بورزید. این رسید در جاهای مختلفی به کارتان می آید. از طرفی در بیش تر فرودگاه ها از میزان پولی که تبدیل کرده اید از شما سوال می شود. پس با در دست داشتن این رسید به مشکلاتی از این قبیل مواجه نخواهید شد.


تصور نکنید که دلار آمریکا تنها پول رایج و مطمئن در دنیاست. در خیلی از کشور ها حتی مغازه دار ها نیز حاضر به دریافت دلار از سمت شما نیستند. کشور های زیادی هستند که فقط یورو قبول می کنند. کشور هایی که حاضر به دریافت غیر از دلار نیستند ،شامل کشور های آفریقایی، و امریکای لاتین می باشند که تنها پول ارزشمند را دلار می دانند. تمام کشور هایی که در جنگ جهانی دخیل بودند نیز دلار معتبر ترین پول دنیا می دانند. اما بهتر است قبل از وارد شدن به کشور مورد نظر در مورد این موصوع حتما اطلاعات کافی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید  با دیدنی های کشور برزیل همراه باشید


سفر


تاکسی رانی


بهتر است اگر قصد سوار شدن تاکسی دارید، این کار را به خارج از محیط فرودگاه موکول کنید و از کسانی که در محوطه ی فرودگاه شما را مجبور به سوار شدن به تاکسی هایشان می کنند اجتناب کنید.‌ بهتر است کمی از فرودگاه دور شوید و به تاکسی هایی که برای رفت و آمد افراد معمولی در شهر هستند مراجعه کنید . با این کار از شر پرداخت پول هنگفت به تاکسی های داخل فرودگاه راحت می شوید.

ممکن است به عنوان کسی که این مطلب را می خواند کمی با این موضوع مخالف باشید و نگران امنیت تاکسی های خارج از فرودگاه در یک کشور غریب باشید. اگر نگرانی ای در این مورد دارید بهتر است از همان شیوه ی قبلی خود استفاده کنید.


هیچ وقت فکر نکنید که راننده ی تاکسی مقصدی که در پیش دارید را کاملا بلد است. بهتر است قبل از این که سوار تاکسی شوید اول مقصد را به او بگویید. اگر او راه را بلد بود سوار شوید. چون خیلی وقت ها راننده ها کل شهر را بلد نیستند و ممکن است وقتتان هدر برود.


قانون جهانی تاکسی رانی هم حقوق راننده و هم حقوق مسافر را در نظر می گیرد. طبق این قانون ، مبلغی که به راننده می پردازید ، هم باید مورد توافق شما و هم راننده باشد و بعد از پرداخت مبلغ با یک دیگر درگیری و کلنجار نداشته باشید. البته در این موارد بهتر است خودتان را کمی از قبل آماده کنید و منتظ افزایش قیمت های ناگهانی کرایه تاکسی باشید. چون در مورد توریست ها همیشه این افزایش نرخ وجود داشته و خواهد داشت.


اگر در حین مسیر که سوار تاکسی بودید، با راننده درگیری لفظی پیدا کردید و یا این که این درگیری به زد و خورد هم رسید، بهتر است خونسردی خو را حفظ کرده و از ادامه جر و بحث خودداری کنید. د این مواقع درست ترین کار این است که با پلیس تماس بگیرید و ادامه ی ماجرا را به او بسپارید. البته دانستن این نکته خالی از لطف نیست که خیلی از راننده های تاکسی از برخورد با پلیس واهمه دارند و اگر متوجه اطلاع رسانی شما به پلیس شوند، سعی می کنند موضوع را حل و فصل کنند. پس بهتر است این شیوه را در پیش بگیرید تا موضوع را فیصله دهید. اما گاهی اوقات بعضی از راننده ها روی حرف خود پافشاری می کنند که در این مواقع ممکن است حق با راننده تاکسی باشد و این شمایید که باید حرف او را بپذیرید.

بیشتر بخوانید  دلیل نبودن تله‌کابین در قله دماوند


امنیت


پلیس همیشه دوست شما نیست. شاید اشاره کردن و یاد آوری این موضوع کمی برایتان غمگین باشد اما بهتر است با این واقعیت کنار بیایید در خیلی از مناطق جهان ، خدمات رسانی و کمک های پلیس با کمی طمع همراه است. به این معنا که تمام پلیس های جهان انسان های وظیفه شناسی نیستند و ممکن است از قانون تخطی کنند و با پیشنهاد هایی که به آن ها می شود، حق شما را ضایع کنند. بنابراین مواقعی وجود دارد که مجبورید مبلغی را به او پرداخت کنید تا با شما همراه شوند و ار حق شما دفاع کنند. در واقع باید کمی لارج باشید تا ورق به نفع شما برگردد. اما در بسیاری از موارد، پلیس ها انسان های کاملا قابل اعتماد و وظیفه شناسی هستند که همیشه به دنبال رساندن حق به حق دار هستند. پس در این موارد بهتر است به رفتار خود کاملا توجه کنید و کار های خلاف قانون نکنید که پلیس با شما سخت برخورد خواهد کرد. لازم نیست بترسید، فقط کمی آگاهی خود را بالا ببرید.


زمان هایی وجود دارد که احساس می کنید از طرف فردی خطری شما را تهدید می کند. مثلا گاهی اوقات پیش می آید که فردی شانه به شانه شما را تعقیب می کند که باعث وحشت شما می شود. در این مواقع بهتر است کاملا مودبانه اما محکم و قاطع برخورد کنید. شاید کسی قصد کمک به شما را داشته باشد ، پس زود قضاوت نکنید. به طرف شخص برگردید و در کمال ادب به او بگویید که نیازی به کمک او ندارید و تشکر کنید و به راه خود ادامه دهید. اگر باز هم این فرد دست از تعقیب کردن شما بر نداشت بهتر است از کسی کمک بخواهید و سریعا به پلیس اطلاع دهید.


در این رابطه بیشتر بدانید:


چرا باید به کیش سفر کنیم؟


یونان کشوری فوق العاده برای سفر


چگونه رهبر گروه خوب در سفر تفریحی باشید


ترجمه و تولید مجله دلگرم


مهتاب جهاندار


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *