در سفر به کرمان از چشمه عروس دیدن کنید


سلام جدید – خدمات گردشگری: شهر رابر دارای مناظر طبیعی، باستانی، تاریخی، زیارتی و تفریحی و آب و هوای زیبا و چشم اندازهای زیبا از نعمت های الهی است. چشمه عروس یکی از مناطق دیدنی و تفریحی این شهرستان است که شامل باغ های میوه، ساپیدار، چنار و بسیاری از درختان وحشی است و جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سرها بر زیبایی این شهر می افزاید. حوزه.

در سفر به کرمان از چشمه عروس دیدن کنید

رودخانه ای با ارتفاع 87 کیلومتر

این رودخانه با ارتفاع 87 کیلومتر سومین رود بلند کرمان است. یکی دیگر از مکان های زیبا و طبیعی استان کرمان است که همه ساله در این مکان خنک و خوش آب و هوا پذیرای مهمانان نوروزی است. این چشمه در این شهر قرار دارد و نوروز با هوای خنک و طبیعت بکرش پذیرای مسافرانی از سراسر کشور بود. امزاده سید مرتضی، بندر هنزا، لنگر، بیشه هونی، چشمه عروس، آش آباد و رامش تشتک بخش‌هایی هستند که بیشترین مسافران را به خود جذب کرده‌اند. رابر دارای مناظر زیبا و جالب و چشمه های فراوانی است که به نام رامسر در جنوب جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است. تفرجگاه رابر در پای تپه رویال قرار دارد و هوای خنک و کوهستانی دارد. همچنین یکی از مکان های فراموش نشدنی رابر چشمه عروس است که در 3 کیلومتری رابر قرار دارد. جذابیت و زیبایی آن باعث شده تا در سال های بهار و تابستان افراد زیادی از شهرها و روستاهای اطراف به این منطقه سفر کنند. از جمله قسمت های جذاب و تفریحی این شهر که شامل باغات میوه، سپیدار، چنار و بسیاری از درختان وحشی دیگر است. جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سرها به زیبایی این منطقه کمک کرده است. همچنین چنار دائمی، تاریخی و قوی این منطقه جالب توجه است.

بیشتر بخوانید  دانشمند و مورخ نیشابور درگذشت

در سفر به کرمان از چشمه عروس دیدن کنید

مناسب ترین فصل سفر

چشمه عروس در 3 کیلومتری شمال غربی رابر قرار دارد و در فصول بهار و تابستان میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور به ویژه از استان های هرمزگان و فارس است. چشمه عروس نام رودخانه ای به طول 87 کیلومتر و سومین رود طویل کرمان پس از خلیل رود و رود ملنتی است. این رودخانه پس از آبیاری مزارع لاستیک به هلیل رود می پیوندد و به سد جیرفت می ریزد. هلیل رود و چشمه عروس به هامون جازموریان می ریزد. جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سرها به زیبایی این منطقه کمک کرده است. همچنین چنار تاریخی و قوی چسمه آروسا نیز از منظره دیدنی و فراموش نشدنی است.

در مناطق کوهستانی شهرستان رابر، کلبه های کوهستانی سرسبز و دلپذیری وجود دارد که در طول سال به ویژه در فصل تابستان، مردم محلی و ساکنان استان های گرمسیر همجوار مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد را به خود جذب می کند. این مناطق کوهستانی دارای پدیده های کوهستانی جذابی مانند چشمه سرها و آبشارهای بسیار زیبا و دره ها و دامنه های سرسبز با آب و هوا و آب و هوای خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید