در سال 1400 چند ایرانی به کانادا مهاجرت کردند؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رئیس کمیسیون قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران گفت: بر خروج سرمایه 11 هزار نفری که سال گذشته از ایران به کانادا مهاجرت کرده اند، کدام نهاد نظارت داشته است؟ سرمایه پولی و سرمایه انسانی کشور هر سال با سرعت بیشتری از کشور خارج می شود.

حسن فروزان فرد با بیان اینکه فساد اداری فضای کسب و کار را در کشور تاریک کرده است، گفت: هر ساله میزان فساد اداری در کشورها اندازه گیری و گزارش می شود و از سوی دیگر دولت ها با موادی سعی در کاهش این فساد دارند. . واقعیت این است که در دو دهه اخیر فساد اداری در ایران گسترش یافته و از سوی دیگر نحوه اطلاع رسانی در کنار مسائل سیاسی و محکومیت گروه های سیاسی بوده است.

به گفته این فعال اقتصادی، امروز این نوع اطلاع رسانی باعث نگرانی شد و میزان فساد در کشور را غیرواقعی کرد.

رئیس کمیسیون قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران شیوه گزارش فساد در ایران را غیرحرفه ای و با انگیزه های سیاسی ارزیابی کرد و افزود: معرفی انگیزه های سیاسی در انعکاس اخبار فساد اداری تاثیرات آن را در تجارت افزایش داد. محیط و در نتیجه ذهنیت مردم مردم عادی و فعالان اقتصادی آثار بدی از خود بر جای گذاشتند.

وی با بیان اینکه فساد اداری منجر به مخدوش شدن ذهنیت افرادی شده است که در درازمدت می خواهند در کشور سرمایه گذاری کنند، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی به دلیل اینکه می خواهند تعهد بدهند نسبت به موضوع فساد حساسیت بیشتری دارند. مبادله سرمایه گذاری در کشور دریافت می کنند بنابراین حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع دارند و با مشاهده نمادهای فساد اداری و اقتصادی تصمیمات توسعه ای خود را متوقف یا به حداقل می رسانند.

بیشتر بخوانید  اختلافات اوپک پلاس حل شده است

فروزان فرد تداوم مفاسد اقتصادی در کشور را مانع توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: توسعه حاصل تصمیمات بلندمدت فعالان اقتصادی کشور است و در واقع سرعت توسعه کشور دچار تلاطم و مشکلات است. . از این رو فساد علاوه بر آثار کوتاه مدت بر مردم و فعالان اقتصادی، پیامدها و آثار بلندمدتی بر کل اقتصاد آن کشور بر جای می گذارد.

وی کاهش نرخ رشد و توسعه اقتصادی را اصلی ترین اثر فساد اقتصادی در کشور معرفی کرد و افزود: تصور فساد در کشور و نامشخص بودن شرایط باعث شد سرمایه گذاران داخلی و خارجی تمایل چندانی به سرمایه گذاری نشان ندهند. در کشور و ایران گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران واقعی به نظر نمی رسد.

وی در پاسخ به این سوال که تمایل سرمایه گذاران خارجی در کشور چقدر کاهش یافته است؟ وی بیان کرد: شرایط به گونه ای شده است که دیگر به دنبال ورود سرمایه به کشور نیستیم و تلاش می کنیم تدابیری اتخاذ کنیم تا سرمایه های داخلی از کشور خارج نشود. طبق آمار رسمی اتاق تهران سالانه 9 میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج می شود که به اعتقاد من این رقم واقعی نیست و بیشتر است زیرا این رقم فقط شامل سرمایه نقدی می شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: چه نهادی بر خروج سرمایه 11 هزار نفری که در سال گذشته از ایران به کانادا مهاجرت کردند، نظارت داشت؟ سرمایه پولی و سرمایه انسانی کشور هر سال با سرعت بیشتری از کشور خارج می شود.

دلیل اصلی خروج سرمایه از کشور چیست؟

به گفته وی فضای فاسد ناشی از فساد اداری و اقتصادی مهمترین عامل خروج سرمایه از کشور است. ایران اعلام کرده است که می تواند به خارجی هایی که از 100 تا 200 هزار دلار دریافت می کنند، اقامت اعطا کند. این سوال را مطرح می کند که چرا برای حفظ سرمایه و نیروی انسانی داخلی و جلوگیری از خروج آنها کاری انجام نمی شود؟

بیشتر بخوانید  بازی های المپیک 2020 توکیو جلال پور: فردا یک بازی بزرگ با آمریکا داریم / من تمام تلاشم را می کنم تا مردم را خوشحال کنم - اخبار والیبال | بسکتبال | هندبال - اخبار ورزشی خبرگزاری تسنیم

فروزان فرد با بیان اینکه تحریم ها امکان جذب سرمایه گذاری خارجی به ایران را از میز مذاکره حذف کرده است، افزود: سیستم بانکی ما فعال نیست و امکان جابه جایی پول وجود ندارد و مبنایی برای ورود سرمایه خارجی وجود ندارد. ” و اگر شاهد سرمایه گذاری های خارجی باشیم، بشام دولتی و با حمایت های دولتی است. در حال حاضر مهمترین دغدغه تجار جلوگیری از شتاب خروج سرمایه از کشور است.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: چاره ای جز امیدواری نداریم و دولت باید با مجموعه ها و افرادی که در گذشته در کشور سرمایه گذاری کرده اند ارتباط نزدیک و دوستانه تری برقرار کند و زمینه اعتماد بیشتر مردم را فراهم کند. . امروزه امکان توسعه صادرات و درآمد حاصل از فروش نفت محدود و نرخ رشد اقتصادی کاهش یافته است، بنابراین اخذ مالیات از این افراد باید به گونه ای باشد که بتوان کشور را بدون اتکا به درآمد نفت اداره کرد. بنابراین دولت باید به آنها نزدیک باشد، یعنی بیشتر دیده شوند و نظرشان را جلب کنند. دولت چاره ای جز بهبود شرایط برای کسانی که ماندند و می خواهند بمانند، ندارد.

وی تاکید کرد: دستور جدید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر نظارت 2 نیروی بسیج بر کار صنایع غذایی این پیام را به فعالان این حوزه می دهد که تولیدکنندگان اشتباه می کنند در حالی که هر بازرسی جدید امکان اشتباهات جدید را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید