در روزهای اخیر ، بیشتر قربانیان قزوین جوان بوده اند



ایسنا / قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی کازوین گفت: مرگ و میرها به دلیل واکسیناسیون افزایش نیافته است ، اما در روزهای اخیر بیشتر مرگ ها جوانان و جوانان بوده است ، حتی کسانی که بیماری زمینه ای نداشته اند به دلیل شدت بیماری. ”

پیمان نامدار در مقر استان قزوین در تاریخ 17 ژوئیه در استان قزوین گفت: انطباق با پروتکل های بهداشتی توسط جمعیت استان قزوین به شدت کاهش یافته است ، بنابراین 53٪ از افراد پروتکل ها را دنبال می کنند ، اکنون ما فقط وضعیت واکسیناسیون و این نوع انطباق را کنترل می کنیم با پروتکل عملاً ما را ایمن نمی کند.

وی افزود: استان های همسایه با افزایش تعداد موارد روبرو هستند و به دلیل تعاملات وضعیت ما نگران کننده است. ما هفته گذشته 151 آزمایش بیمارستانی مثبت در استان قزوین داشتیم که یک آمار رو به رشد است همچنین 12 فوت در طول آخرین هفته کاهش مرگ و میر را نشان می دهد. ”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کازوین گفت: طبق توافقات انجام شده 7 میلیون دوز واکسن وارد کشور می شود و 2.4 میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل می شود امیدوارم واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در ابتدای ماه اوت و در مرحله دوم تکمیل می شود: افرادی که در مشاغل جمعی مانند پلیس ، آتش نشانی و هلال احمر کار می کنند ، همچنین معلمان و استادان دانشگاه های غیر پزشکی ، در ماه اکتبر واکسینه و واکسینه می شوند.

وی یادآور شد: اعتراضاتی در فضای مجازی علیه ازدحام مراکز واکسن سازی در استان وجود دارد. علیرغم اقدامات خوبی که در زمینه هماهنگی تزریق واکسن انجام شده ، افرادی که در سیستم ثبت نام نکرده اند برای دریافت واکسن مراجعه کردند که این بار اصلی جمعیت بود.

بیشتر بخوانید  پارک های کابل زوج و فرد شده اند!

نامدار خاطرنشان کرد: مرکز واکسیناسیون دارای 35 پیشخوان است و حداقل 200 واکسن در هر پیشخوان در روز تزریق می شود. در حقیقت ، ما روزانه 7000 دوز واکسن تزریق می کنیم ، اما برخی از مناطق مختلف استان از جمله طارم و البرز به نوبت انجام نمی شوند. آنها به مرکز واکسیناسیون مراجعه می کنند ، آنها اعتراض می کنند ، اگر ما واکسینه نشویم ، اگر تزریق انجام شود ، جمعیت ایجاد می کند زیرا درست نیست.

وی یادآور شد: پناهگاه دوم نیز به مرکز واکسیناسیون پیوست ، در واقع فضای زمان انتظار ایجاد شد تا افراد بتوانند با پروتکل مناسب دوره واکسیناسیون صبر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای اینکه بتوانیم پروتکل ها را اجرا کنیم نیاز به همکاری ویژه بین اصناف و سازمان صنعت و معدن داریم تا بتوانیم بر این وضعیت غلبه کنیم ، این وضعیت در عزت مردم ، به جز شهر آبیک که به رنگ نارنجی است و آوج که به رنگ زرد است ، سایر شهرهای استان با رنگ قرمز است.

وی یادآور شد: تعداد بستری در بیمارستان به 80 مورد در روز رسیده بود ، در حالی كه در اوج بیماری عروق كرونر قلب در مرحله چهارم تعداد بستری در بیمارستان 100 مورد بود. تعداد بستری شدن ها در بیمارستان به 367 نفر رسیده است و ما هیچ بیماری در بخش مراقبت های ویژه منتظر نداریم و 19 بیمار به شدت بیمار در بخش مراقبت های ویژه و همچنین 74 نفر وجود دارد. همچنین تعداد کل پای تست مثبت در استان به 1840 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید  وزیر امور خارجه عراق تاج را برعهده گرفت

نامدار گفت: بیماران تنفسی در شرایط غیر صعودی تحت درمان قرار می گیرند ، تعداد کل آزمایشات انجام شده به 271،786 آزمایش رسیده است که 69261 آزمایش مثبت اعلام شده است ، تعداد آزمایشات مثبت برای بیماران سرپایی به بیش از 300 نفر رسیده است که نشانگر آغاز یک قله جدید و افزایش شدت بیماری در استان.

وی اظهار داشت: به دلیل واکسیناسیون میزان مرگ و میر افزایش نیافته است اما در روزهای اخیر بیشترین مرگ و میر افراد جوان بوده است و افراد جوانی حتی افرادی که بیماری زمینه ای نداشته اند به دلیل شدت بیماری درگذشته اند.

وی گفت: “برخی از افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده اند نیز به دلیل بیماری عروق کرونر فوت کرده اند ، اما تعداد معدودی از افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند در اثر بیماری عروق کرونر قلب از دنیا رفته اند. درصدی از واکسیناسیون ها ممکن است پوشش کامل نداشته باشد.” منشی. .

نامدار با اشاره به واکسیناسیون در استان گفت: روز گذشته 33 هزار و 600 واکسن تزریق شد و امکان افزایش آنها وجود ندارد زیرا با تعداد واکسنی که دریافت می کنیم با تیمی قوی واکسینه می کنیم. “همکاران ما در ارتش به زودی کار خود را آغاز می کنند به عنوان یک مرکز واکسیناسیون ، و مرکز آموزش معلمان مکان خوبی برای اسکان همکاران ما برای کاهش مجموعه نمایشگاه است که مرکز واکسیناسیون است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 117386 دوز واکسن تزریق شده و 27000 واکسن باقیمانده طی چند روز آینده تزریق می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: واکسیناسیون افراد بالای 60 سال تعداد مرگ و میر را کاهش داده است ، رشد بیماران سرپایی با تعداد بیماران بستری در بیمارستان مطابقت ندارد و شرایطی فراهم می شود تا جوانان به بیمارستان کم مراجعه کنند علائم. آنها با علائم شدید به بیمارستان می روند.

بیشتر بخوانید  امیدوارم رئیسی دعوت من را بپذیرد و به روسیه سفر کند

وی گفت: در حال حاضر 1062 مرگ بالای 70 سال است که نشان می دهد واکسیناسیون باعث کاهش مرگ و میر شده است که امیدواریم با واکسیناسیون بالای 60 سال مرگ و میر کاهش یابد.

نامدار تاکید کرد: میزان بستری در قزوین 31.5 درصد و موارد مثبت قطعاً 45 درصد افزایش یافته است. در بخش مرکزی قزوین ، الموت گاربی ، کوهن و طارم از خطرناکترین مناطق قزوین هستند. و هفته گذشته ، مناطق مینودار ، نوروزیان ، پونک ، دانش و اگبالی بیشترین افراد آلوده به ویروس کرونا را داشتند.

وی اظهار داشت: روند رو به بالا بیماری در شهرستان تاکستان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است اما تعداد مرگ و میر در این شهرستان افزایش یافته و قسمت مرکزی شهر تاکستان و ضیاiaآباد در معرض خطر بالایی هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شهر البرز ، منطقه محمدیه و قسمت مرکزی البرز نقاط پرخطر این شهرستان هستند ، در شهر بوئین زهرا رشد فزاینده این بیماری در حال افزایش است و قسمت مرکزی آن ، رامند و دشتابی از نقاط پر خطر این شهر هستند.

وی اظهار داشت: روند صعودی بیماری در شهرستان آبیک کند است اما در هفته گذشته روند بیماری در این شهرستان 10 درصد افزایش یافته است. در شهر آوای ، بخش مرکزی آوای و آبگرم از نقاط پر خطر این شهر هستند و روند بیماری ها در این شهر 87 درصد افزایش دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید