در راهپیمایی شیراز به نوجوانان رسیدگی نشد



به گزارش سلام نوح به نقل از ایلنا، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه نوجوانان در حادثه شیراز نقش نداشتند، گفت: باید برای عفاف و حجاب در کشور برنامه داشته باشیم. اگر برنامه‌ای در این راستا وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در واکنش به خبر برخورد با نوجوانانی که در دهه 90 در یکی از پارک های شیراز تجمع کرده بودند، گفت: این نوجوانان دخیل نبودند و مسئولان برگزارکننده این موضوع بودند. که این مجموعه را ساخته است البته ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه سهمی نداشت و البته اعلام کردیم که نهادهای حوزه فرهنگ برنامه ریزی نکردند.

وی با بیان اینکه توجه به عفاف و حجاب موضوع بسیار مهمی است، ادامه داد: باید در کشور در خصوص عفاف و حجاب برنامه داشته باشیم که اگر در آن راستا برنامه نداشته باشیم حتماً روی می آوریم. اگر برنامه نداشته باشیم در درگیری ها انحرافاتی ایجاد می شود و این فضا رها می شود و دشمن از این فضا استفاده می کند. این نوجوانان پاک هستند اما دشمن می تواند از این فضا برای ایجاد برق روی این بچه ها استفاده کند و روی این بچه ها تأثیر بگذارد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه برنامه در حوزه عفاف و حجاب باید ادامه یابد، تصریح کرد: در این زمینه باید از مسئولان مطالبه گری کنیم. در بحثی که در بحث عفاف و حجاب شروع کردیم، از دستگاه دولتی شروع کردیم. باید الزامی برای ایجاد زیرساخت ها در دستگاه های دولتی وجود داشته باشد و این موضوع توسط دستگاه های دولتی رسیدگی شود و به تدریج آن موضوع در کشور پرورش یابد. اگر موضوع حجاب در کشور قانون است باید چارچوب آن در کشور رعایت شود و اگر قانونی نیست مجلس تصمیم بگیرد تا این دوگانگی در سطح جامعه ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید  زنده ماندن معجزه آسای پسر کرولال پس از چهار روز در چاه 24 متری / عکس

حجت الاسلام خانم محمدی ادامه داد: آنچه که ستاد برای آن تلاش می کند این است که بر اساس این موضوع در سطح ادارات و مجتمع های دولتی و در حوزه اصناف برنامه داشته باشیم. گاهی می بینیم که فردی وقتی می خواهد یک مانتو معمولی بسازد شکست می خورد و مجبور است از لباس هایی که در بازار دارد استفاده کند، بنابراین باید با جریان های اصلی این موضوع یعنی در بحث پوشش نامتعارف برخورد کنند. افرادی که در مبانی اصلی این موضوع هستند باید baviti.Be.

وی افزود: به نظر می رسد در چنین مواردی باید اولین قدم را با مسئولان فرهنگی برداشت. حدود یک سال از روی کار آمدن مدیران در وزارت ورزش و جوانان می گذرد اما برنامه او در حوزه جوانان چیست؟ آیا برنامه ای در زمینه ارتقای سطح فرهنگی ورزشی جوانان برگزار شد؟ ما آنقدر بی برنامه حرکت می کنیم که به جایی می رسد که درگیری خشونت آمیز رخ می دهد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: اصل ستاد برنامه ریزی در حوزه عفاف و حجاب است و ما با آن مخالفت و تعطیل می کنیم و با خلقت مخالفیم. از یک دوگانگی ما همچنین با خشونت مخالفیم، اما با بی قانونی نیز مخالفیم. همچنین نباید رها شود و هیچکس در این زمینه اقدامی نکند و مجموعه های فرهنگی خود را رها کند که در هشت سال گذشته این اتفاق افتاده و بحث عفاف و حجاب کنار گذاشته شده است.

حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی خاطرنشان کرد: باید در حوزه هنجارهای فرهنگی بین دستگاه ها اهتمام جدی صورت گیرد و اگر بر این باوریم که دشمن در این زمینه تلاش می کند تا سبک زندگی ما را تغییر دهد، کشور نیز باید یک حرکت صحیح و منسجم داشته باشد. برنامه در حوزه مسائل فرهنگی همه آنها در یک سطح حرکت می کنند. به عنوان مثال صدا و سیما تاکنون چقدر در فرهنگ سازی در این حوزه انجام داده است؟ برای امر به معروف و نهی از منکر باید فرهنگ سازی شود و از دستگاه هایی مانند صدا و سیما برای آن استفاده شود.

بیشتر بخوانید  ۲۳۵ هموطن دیگر قربانی کرونا شدند / شناسایی ۱۴۵۲۵ بیمار جدید -

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در حال حاضر حوزه سینمای خانگی را صدا و سیما دنبال می کند اما بخشی از فرهنگی که در جامعه می بینیم همین سبک زندگی است. مانند فیلم‌های سینمای خانگی.» بنابراین فکر می‌کنم در این زمینه باید مجموعه‌های مسئولانه‌ای وجود داشته باشند که در حوزه رسانه فرهنگ‌سازی کنند.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین درباره اخراج یک کارمند مکشوفه از این اداره گفت: این موضوع پر سر و صدایی است که در این طرح به آن پرداخته شده است. همانطور که مدیر و مسئول به مسائل دیگر از جمله مسائل اداری توجه دارد، باید به مسائل فرهنگی نیز توجه کند. این موضوع باید به مقام مافوق در دستگاه ابلاغ شود و این موضوع برکناری مقامات نیست، در قانون رسیدگی به تخلفات اداری نیز وجود دارد.

حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی در خصوص موضوع عفاف و حجاب و نوجوانان گفت: در بحث نوجوان باید در فرهنگ سازی و بالا بردن آسیب ها کار کرد. به عنوان مثال ما در حال حاضر تمام آسیب های طلاق را احساس می کنیم و این موضوع ربطی به گروه های مذهبی و غیر مذهبی ندارد، بنابراین آنها به دنبال راه حلی برای این موضوع هستند. در بحث حجاب و عفاف هم همینطور، با برخورد خشونت آمیز با جوان نمی توانیم حجاب را بپذیریم. به نظر من باید در این حوزه فیلم و سریال ساخته شود تا فرهنگ سبک زندگی از این طریق ایجاد شود. باید در این زمینه اصولی کار شود و اگر بخواهیم در این زمینه به خصوص در قبال نوجوانان بی ادبی کنیم اصلا درست نیست.

بیشتر بخوانید  علت فوت و مرگ بهاران بهزادی

دیدگاهتان را بنویسید