مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

در دیدار رئیسی و پوتین چه گذشت؟ درخواست ویژه پوتین از رئیس جمهور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، روسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه اجلاس سران خزر با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

روسای جمهور ایران و روسیه از گسترش همکاری ها در حوزه انرژی از جمله مبادلات حمایت می کنند

سیدابراهیم رئیسی در آخرین بخش از برنامه های سفر خود گفت: پس از سفر من به روسیه، مراجع ذی صلاح برای نظارت بر توافقات دو کشور و روند اجرای آن بازدیدهای متقابل متعددی انجام دادند. به ترکمنستان در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در چهارشنبه شب توافقات در حال تسریع است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران تعاملات و روابط خود با روسیه را در چارچوب یک رابطه راهبردی تحقق می بخشد، افزود: روابط دو کشور در زمینه همکاری های تجاری و انرژی در سطح بالایی است اما با توجه به حوزه های موجود در دو کشور. ” ، این روابط هنوز پتانسیل زیادی برای گسترش دارند.

در دیدار رئیسی و پوتین چه گذشت؟  |  رئیس جمهور روسیه از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان از درخواست پوتین ویژه از رئیس جمهور استقبال می کند

رئیسی بر لزوم حمایت دو کشور از تقویت کریدور شمال به جنوب تاکید کرد و گفت: ایران و روسیه ظرفیت های خوبی برای همکاری در حوزه انرژی از جمله تبادل دارند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه سازوکارهای لازم برای تقویت روابط بانکی و پولی ایران و روسیه باید به طور مرتب تقویت شود، گفت: تبادلات مالی دو کشور باید در چارچوبی مستقل توسعه یابد تا هیچ کشوری نتواند آن را اعمال کند. نفوذ کنید و سرعت خود را کاهش دهید.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز با ابراز خرسندی از اینکه ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر فرصت دیدار با آیت الله رئیسی را به او داد، خاطرنشان کرد: حجم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در ماه های اخیر رشد خوبی داشته است. و این بار باید ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس البرز کرج تعطیل است یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲

پوتین همچنین از پیشنهاد رئیس جمهور برای افزایش همکاری های دو کشور در زمینه انرژی از جمله تبادل استقبال کرد.
رئیس جمهور روسیه از آیت الله رئیسی خواست سلام صمیمانه خود را به حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری برساند.

سیدابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه به دعوت سردار محمد بردیف رئیس جمهور ترکمنستان در راس هیئتی بلندپایه در ترکمنستان و در فرودگاه عشق آباد مورد استقبال رشید مرداف رئیس کابینه ترکمنستان قرار گرفت.

آیت الله رئیسی علاوه بر شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر و دیدار با همتای ترکمنستانی خود، با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر ساعتی پیش با هدف بررسی رژیم حقوقی دریای خزر و گسترش روابط اقتصادی و ترانزیتی به کار خود پایان داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *