در دوران تاج، شرایط جدیدی برای کار صنف اعلام شد



به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد برای اجرای مصوبه ستاد ملی ویروس کرونا، درج اطلاعات صنفی سراسر کشور در سایت امید به اصناف ضروری است. .moi.ir.

بر اساس طرح مدیریت هوشمند کرونا، الزامات و ضمانت‌های اجرای پنج فعالیت مدیریت هوشمند مبتنی بر سامانه امید برای «دستگاه‌های اجرایی»، «دریافت‌کنندگان خدمات از دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران»، واحدها و فعالیت های تجاری (تجاری، تجاری، خدماتی، تفریحی، اجتماعی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، پژوهشی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و «حمل و نقل شخصی خودرو و حمل و نقل عمومی (برون شهری)» منتشر شد. .

در بخش «واحدها و فعالیت های اتحادیه های صنفی» (تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، اجتماعی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی) مشاغلی که اسامی آنها در زیر آورده شده است، با تصویب تزریق دو دوز ذکر شده است. واکسن وارد سامانه امید، دریافت کد KR از سامانه مجاز به کار است، ضمناً این واحدها نباید در وضعیت قرنطینه باشند. سایر مشاغل خارج از لیست، تنها با تایید تزریق واکسن و اخذ کد CR مربوطه از سیستم و در حالت قرنطینه نبودن در زمان کار می توانند برای کار باشند.

مراجعه کنندگان به واحدها و فعالیت های صنفی نیز باید گواهی تزریق واکسن را در سامانه داشته باشند و همچنین نباید در وضعیت قرنطینه و بیماری باشند.

ضمانت اجرایی این طرح در مرحله اول تذکر کتبی به واحدهایی (اتحادیه و …) است که بدون احراز شرایط طرح و اخذ کد KR از سامانه امید فعالیت می کنند. مرحله دوم شامل انسداد جایگاه بانک به مدت دو هفته برای واحدهای (اتحادیه و …) متخلف از شرایط فوق است و در مرحله سوم در صورت عدم رعایت شرایط به مدت 30 روز پلمب می شود. البته در صورت تایید و تایید الزامات توسط وزارت بهداشت، پلمب آن حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید  ایران به دقت پاسخ طرف آمریکایی را بررسی می کند

مسئولان و ناظران این طرح عبارتند از: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ناظر)، اتاق اصناف ایران (ناظر مسئول)، اتحادیه مربوطه (مسئول اجرا)، وزارت صمت، نیروی انتظامی، نظام سلامت، دامپزشکی، کشاورزی (کاردانی)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (ناظر حوزه های مربوطه).

9 گروه شغلی که باید دو دوز واکسن دریافت می کردند به شرح زیر بودند:

1- مراکز خدمات غذا در محل مانند: رستوران، چایخانه، کافه، کافه، فست فود
2- تالار پذیرایی و باغ تالار
3- استادیوم ها و باشگاه های ورزشی، باشگاه های ورزشی سرپوشیده، استخرهای سرپوشیده، شهربازی های آبی، شهربازی ها و مراکز تفریحی (سرپوشیده)
4- راهرو، فروشگاه زنجیره ای
5- کلیه مراکز اقامتی از قبیل هتل، متل، مسافرخانه، بوم گردی
6- تورهای گردشگری
7- بانک ها و مؤسسات خدمات مالی، کارگزاری بورس
8- دفاتر پیشخوان دولتی، پلیس به علاوه 10، خدمات سیار، دفاتر قضایی و مراکز مشابه
9- سالن های سینما، تئاتر و موسیقی

اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: لازم است اتاق ها و اصناف نظارت فعالی بر اجرای این آیین نامه داشته باشند تا از تعطیلی واحدهای صنفی به دلیل تغییرات غیرمنتظره ناشی از شیوع بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید