در حمله خمپاره ای به رقه سوریه یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت



به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، منابع محلی گفتند که نیروهای مورد حمایت ترکیه جاده بین المللی M4 در شمال رقه را با گلوله خمپاره هدف قرار دادند.

جاده بین المللی شمال سوریه با نام M4 ، استان های الحسکه ، الرقه ، حلب و لاذقیه در سواحل مدیترانه را به هم متصل می کند.

براساس این گزارش ، در این حمله تعدادی از خودروهای عبوری مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفتند که منجر به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

سانا افزود: ترکیه و گروههایی که از آنها پشتیبانی می کند از زمان حمله به خاک سوریه غالباً مناطق و روستاهایی را در سرزمینهای اشغالی هدف قرار داده اند.

از سال 1996 ، ارتش ترکیه دو عملیات در سپر فرات (23 سپتامبر 1995 تا 30 آوریل 1996) و عملیات شاخه زیتون (20 دسامبر 1996 تا 25 آوریل 1997) در 4000 کیلومتری سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب ، عزاز و یارابلس را تصرف کردند.

در 16 اکتبر 1998 ، ترکیه عملیات نظامی به اصطلاح “بهار صلح” را در شمال سوریه برای دفع شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به “نیروهای دموکراتیک سوریه” از مناطق مرزی الرقه و الحسکه آغاز کرد ، یک هفته پس از آتش بس. توافقنامه آتش بس بین آنکارا و واشنگتن و ترکیه به جنگجویان کرد سوریه پنج روز فرصت داد تا در عمق 32 کیلومتری مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

بیشتر بخوانید  واکنش مسئول دفتر رهبر انقلاب به شایعه بیماری ایشان

دیدگاهتان را بنویسید