در جریان اعتراضات به شهرک های صهیونیستی 40 فلسطینی زخمی شدند



به گزارش ایرنا ، مرکز اطلاعات فلسطین روز شنبه گزارش داد که فلسطینیان ساکن در تعدادی از شهرها و روستاهای فلسطین در کرانه باختری هر هفته طبق معمول برای اعتراض به ادامه شهرک سازی به خیابان ها می آیند.
فلسطینیان ساکن در روستاهای بیت دایان و بیتا در استان نابلس و کافر کودوم در شرق کالکیلیا با سر دادن شعارهایی استقرار رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطین را محکوم کردند.
در جریان تظاهرات درگیری های بین جنگجویان صهیونیست و فلسطینیان آغاز شد و اشغالگران صهیونیست با شلیک گلوله و گاز اشک آور به سمت معترضین ، حدود 40 فلسطینی را مجروح کردند.

در خبرهای مرتبط ، وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب شهادت یک نوجوان 17 ساله فلسطینی را در کرانه باختری تأیید و اعلام کرد که این فلسطینی بر اثر شلیک مستقیم نیروهای صهیونیستی کشته شده است.
رسانه های فلسطینی گزارش دادند که “محمد منیر التمیمی” در اثر زخمی شدن شدید به ضرب گلوله کشته شد.
وی جمعه شب در درگیری با نظامیان اسرائیلی در روستای حضرت صالح (ع) در رام الله مورد اصابت گلوله نظامیان اسرائیلی قرار گرفت.
درگیری جمعه شب بین جوانان فلسطینی و شبه نظامیان صهیونیست در جنوب نابلس منجر به زخمی شدن 152 نفر شد.
احمد جبرئیل ، رئیس وضعیت اضطراری هلال احمر در نابلس ، به وفا گفت: “شانزده فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.”
وی افزود: 33 فلسطینی دیگر بر اثر شلیک گلوله های پلاستیکی جنگنده های صهیونیست در جریان تظاهرات زخمی شدند ، 87 نفر دیگر با استنشاق گاز اشک آور خفه شدند و 16 نفر دیگر از آتش سوزی یا خسارت دیدند که دچار سوختگی شدند.
این اقدام صورت گرفت تا اینکه چند روز پیش یک جوان فلسطینی دیگر به نام “عبدو یوسف التمیمی” ساکن اورشلیم در زندان “مسکوبیا” رژیم صهیونیستی کشته شد.
این شهروند فلسطینی پس از ضرب و شتم وحشیانه پلیس اسرائیلی در سلول خود در زندان مسکو به شهادت رسید.
این وقایع همزمان است با این واقعیت که بیش از 25000 فلسطینی دیروز جمعه در میان تدابیر شدید صهیونیستها در مسجد الاقصی نماز گزاردند.

بیشتر بخوانید  نقش و نگارهای ناطق نوری و سید محمد خاتمی در کتاب خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدگاهتان را بنویسید