در اینجا 195 عنوان فرصت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی آورده شده است



عیسی جعفری جو روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری افزود: ارزش سرمایه گذاری ریال در این تعداد پروژه 24.7760 میلیارد ریال و ارز 195 میلیون و 100000 یورو تخمین زده شده است.

وی گفت: برآورد میزان اشتغال در صورت اجرای این پروژه های سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی به طور مستقیم 6 هزار و 670 نفر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: پنج کمیته در ستاد توسعه هاوران تشکیل شده است که یکی از آنها کمیته شناسایی فرصت های سرمایه گذاری استان است و تاکنون 101 پروژه سرمایه گذاری در قالب 195 پروژه شناسایی و منتشر شده است در یک کتاب

وی اظهار داشت: از این تعداد 94 پروژه در بخش كشاورزی (17 پروژه در املاك صنعتی و 77 طرح در اراضی ملی) ، 84 پروژه در صنعت ، معدن و تجارت (42 پروژه در مناطق صنعتی و شهرها و مناطق ویژه و تفریحی در اراضی) ملی) ، و بقیه در زمینه گردشگری ، انرژی و شرکت های سهامی کشاورزی هستند.

جعفری جو گفت: از 195 پروژه 83 پروژه برای همه پروژه ها از جمله پروانه ، پروانه صادر شده بدون نام یا لزومی به صدور دریافت شده است.

وی افزود: همچنین 54 پروژه در دست اجرا است ، برای 33 پروژه زمینی 6 پروژه در كارگروه زیرساخت ها است و 19 پروژه لغو شده و یا اراضی تصرف شده و درخواست شده توسط استاندار جایگزین می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از 83 پروژه ، سرمایه گذاران برای برخی از آنها مشخص شده و در 14 مورد که 4000 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود ، تفاهم نامه مبادله شده است.

بیشتر بخوانید  مصرف گسترده مواد مخدر در میان ارتش اسرائیل - اخبار از غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

وی افزود: سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی تا پایان دولت یازدهم 6 پروژه است که در دولت دوازدهم به 14 پروژه رسیده و شهروندان چین ، آفریقای جنوبی ، آلمان ، افغانستان ، ترکیه و پاکستان هستند.

ستاد توسعه هاوران به منظور استفاده از تمام توان بخشهای دولتی و خصوصی در یک فضای هم افزایی برای دستیابی به توسعه پایدار ، فراگیر و متعادل خراسان جنوبی ، 6 دسامبر 1999. سند توسعه هاوران رسماً راه اندازی و ارائه شد.

ستاد توسعه هاوران فعالیت های جدی و اجرایی خود را از ابتدای سال جاری آغاز کرد و صدور پروانه سرمایه گذاری ناشناس از دستاوردهای این کارخانه برای اولین بار در کشور است.

پنج کمیسیون تخصصی شامل کمیته شناسایی و جذب نخبگان ، فعالان و سرمایه گذاری های تأثیرگذار ، کمیته شناسایی فرصت ها و مزایای سرمایه گذاری در استان ، کمیته شناسایی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ، کمیته اطلاعات و جذب فرهنگ “و” نظارت و ارزیابی کار کمیته “در ستاد توسعه هاوران فعالیت می کند و دبیرخانه این ستاد در معاون هماهنگ کننده امور اقتصادی استان خراسان جنوبی واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید