در اردستان 4 واحد مسکونی ویژه برای خانواده های 2 و 3 معلولیت افتتاح شد



در همین رابطه رئیس اداره مراقبت های اجتماعی اردستان به ایرنا گفت: هزینه های بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تن از این واحدهای مسکونی از طریق کمک های اجتماعی ، پرداخت تسهیلات و آورده متقاضیان تأمین می شود.

محمدعلی مطلب زاده از پرداخت 9 میلیارد و 300 میلیون تن اعتبارات اشتغال زایی به مددجویان تحت پوشش ثروت اردستان خبر داد و افزود: این تسهیلات در زمینه اشتغال در سال گذشته برای 202 طرح اشتغال زایی شامل 79 مورد بهبود یافته ، 86 مورد توانبخشی و 37 مورد در زمینه پرداخت اجتماعی است.

وی همچنین به افتتاح مرکز سالمندان پونه رونقی زواره در اردستان اشاره کرد و گفت: ساخت این مرکز با ظرفیت 60 سالمند و زمینی به مساحت 1400 متر مربع با زیربنای 2000 متر مربع علاوه بر پنج میلیارد تن از خیر ، خیرخواه خرج می شود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی

رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: نمایشگاه محصولات و صنایع دستی مراکز تحت پوشش این اداره در شهرستان برپا می شود.

مطلب زاده با بیان اینکه سه پرورشگاه با 30 کودک 6 تا 12 ساله دختر و پسر تحت پوشش بهزیستی اردستان هستند ، افزود: در زمینه توانبخشی سه مرکز با 46 بزرگسال و معلول ذهنی تحت پوشش این اداره هستند.

وی افزود: نمایشگاه امکانات این مراکز به صورت صنایع دستی در سالن بهزیستی اردستان برگزار و به مدت یک هفته برای بازدید از ذینفعان دایر است.

پیش از این رئیس بهزیستی اردستان گفته بود: 304 خانوار در حوزه امور اجتماعی با جمعیتی بالغ بر 640 نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی این شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید  مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سهمیه بندی کنکور

وی افزود: علاوه بر این افراد ، هزار و 58 معلول شناسایی شده دارای پرونده شامل جسمی ، حرکتی ، ذهنی ، بینایی ، شنوایی ، صرع و اعصاب در اردستان زندگی می کنند و ماهانه 420 معلول با معلولیت بین 350 هزار تومان. “آنها بورس و مستمری تا سقف یك میلیون و 100 هزار تن دریافت می كنند.

مطلب زاده با اشاره به اینکه 53 دانش آموز ، 11 دانش آموز و 39 خانواده دارای 2 و 3 سه قلو تحت پوشش بهزیستی اردستان هستند ، ادامه داد: 28 دانش آموز معلول و پنج دانش آموز و 16 فرد آسیب نخاعی تحت پوشش این اداره هستند.

شهر اردستان با بیش از 42000 نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید