مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دریاچه ای وحشتناک در میان جنگل های مازندران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام جدید – خدمات گردشگری: دریاچه ارواح یکی از بارزترین دیدنی های نوشهر در استان مازندران است. این دریاچه در محلی به دریاچه مامرز معروف است. جنگل های اطراف این دریاچه از بکرترین و زیباترین مناطق جنگلی شمال ایران است که سالانه گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را به خود جذب می کند. اما چون در ارتفاعات پر درخت و دور از جاذبه های دیگر منطقه قرار دارد، دست نخورده و دست نخورده باقی مانده است.

دریاچه مامرز که به دریاچه ارواح نیز معروف است در 5 کیلومتری شمال روستای چلابر نوشهر قرار دارد. این دریاچه در میان جنگلی پهن برگ در منطقه ملا کالا واقع شده است. طول دریاچه حدود 700 متر و عرض آن 300 متر است. در داخل دریاچه درختان خشک شده ای وجود دارد که منظره جالبی را خلق می کند. این دریاچه در مکانی بسیار دست نخورده قرار دارد که در آن می توانید انواع حیوانات وحشی را ملاقات کنید.

دریاچه ای وحشتناک در میان جنگل های مازندران

دریاچه ارواح و مناطق جنگلی اطراف آن در فهرست مناطق حفاظت شده شمال ایران قرار دارند. این مناطق از جمله مکان های غیر معمول در استان مازندران هستند که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند. دریاچه ارواح و مناطق اطراف آن گزینه های مناسب و قابل اعتمادی برای رشد و حفاظت از گونه های مختلف جانوری هستند.

اگرچه دریاچه ارواح یا ممرز را ترسناک، هولناک و مرموز می نامند، اما این دریاچه یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی استان مازندران است. زمانی که مه به بالاترین حد خود می رسد، تصاویر خارق العاده ای در این دریاچه ایجاد می شود. نام دریاچه ارواح نوشهر در فهرست آثار ملی ایران به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید  کم بارش ترین استان کشور در سال 1400 / ایران وارد بدترین خشکسالی می شود؟

دریاچه ای وحشتناک در میان جنگل های مازندران

صدای دلنشین و دلنشین

اگر در دریاچه ارواح نوشهر ساکت بمانید صدای جیر جیر پرندگان را خواهید شنید. انواع حیوانات در اطراف این دریاچه زندگی می کنند و در سکوت این دریاچه صدای پرندگان و دعوای حیوانات دیگر طنین انداز می شود. اطراف این دریاچه پوشیده از غیرمعمول ترین جنگل های هیرکان در شمال ایران است که صدای حیوانات از آن به گوش می رسد. با قدم زدن در اطراف این دریاچه صدای حیوانات وحشی و پرندگان در حال حرکت در میان درختان را نیز می شنوید.

ویژگی های حیوانات

دریاچه ممرز یا ارواح به دلیل ساختار جنگلی بکر خود پناهگاه بسیاری از موجودات وحشی است. این دریاچه که توانسته اکوسیستم طبیعی خود را حفظ کند، زیستگاه آبی مانند ماهی و دوزیستانی مانند قورباغه و مار دارد. در فصول سرد، حیوانات وحشی در اطراف دریاچه دوهوا پناه می گیرند. اگر در اطراف دریاچه Memmertz قدم بزنید، ممکن است با حیواناتی مانند سگ وحشی، روباه، گراز مواجه شوید، پس بهتر است به تنهایی قدم نزنید یا به پیاده روی طولانی در این منطقه نروید.

دریاچه ای وحشتناک در میان جنگل های مازندران

دلیل نامگذاری منطقه

دریاچه ارواح نام خود را از تصاویر خاص و موقعیت خاص این دریاچه گرفته است. تنه های شکسته درختان مرزی بیرون زده از آب در مه و آب باتلاقی این دریاچه، گردشگران را به یاد صحنه هایی از فیلم های ترسناک می اندازد. این نام را اهالی انتخاب کردند و می توان گفت خلاقیت نیز در این نام گذاری نمایان است.

اگر در ساعات اولیه روز به ویژه در اوایل بهار به دیدن دریاچه ارواح بروید، شانس دیدن این فضای وهم انگیز بیشتر است. با نزدیک شدن به ساعات میانی روز از شدت مه کاسته می شود. البته در فصول سرد و روزهای ابری در طول روز نیز مه شدیدی در دریاچه دوهوا وجود دارد. پوشش زیاد درختان ماموز در اطراف این دریاچه نیز باعث شده این دریاچه نام ماموز را به خود بگیرد و بسیاری از مردم روستاهای اطراف این دریاچه را دریاچه ماموز می نامند. آنچه مسلم است این دریاچه تنها به خاطر نشانه های طبیعی موجود در آن به نام ارواح نامگذاری شده است و هیچ ریشه خرافی دیگری ندارد. این دریاچه را دریاچه ارواح نیز می نامند.

بیشتر بخوانید  تصاویر وحشتناک تصادف پراید و پژو در زنجان / فیلم

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه

دریاچه ارواح در تمام فصول سال زیباست و تماشای آن در هر روز از سال می تواند فراموش نشدنی باشد. اما راه دسترسی به این دریاچه هنگام بارش باران و برف گل آلود و لغزنده می شود. در فصل پاییز و زمستان جنگل های اطراف دریاچه ممرز به دلیل خاک نرمی که دارند گل آلود و باتلاقی می شوند. اگر علاقه مند به بازدید از این دریاچه در فصل سرد هستید، حتما لباس مناسب و چکمه های بلند بپوشید.

رانندگی در جاده دریاچه ارواح در فصل بارانی دشوار است و فقط وسایل نقلیه مجهز می توانند از آن عبور کنند. بهترین زمان برای بازدید از دریاچه ارواح نوشهر 6 ماه اول سال است. اگر قصد دارید در روزهای اول سال به این دریاچه و جنگل های اطراف بروید، از وضعیت آب و هوای این منطقه بپرسید. تا اواسط پاییز، شرایط برای بازدید از این منطقه عالی است. اما با نزدیک شدن به فصل زمستان، سفر به این منطقه دشوارتر می شود. در روزهای بارانی و زمانی که هوا نامساعد است، حفاظت از محیط زیست این منطقه اجازه بازدید از دریاچه ماموز را به گردشگران نمی دهد.

دریاچه ای وحشتناک در میان جنگل های مازندران

نحوه دسترسی

برای رسیدن به این دریاچه 2 راه هست (البته من 2 راه بلدم) یکی از سمت پست و روستای ملاکالا یعنی سد صلاح الدین کالا و دیگری از چند کیلومتری کارگاه چوب بری.
توجه داشته باشید که برای عبور از جاده عقب خودروهای پشتیبانی الزامی است و به دلیل بکر بودن منطقه احتمال برخورد با حیات وحش زیاد است.

بیشتر بخوانید  فرار شیر کوهی پس از حمله دو سگ نگهبان / فیلم

<п>اعلامیه دریاچه ای وحشتناک در میان جنگل های مازندران اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *