دریافت گواهینامه CARES جهت صادرات به کشورهای منطقه بریتانیا و حوزه خلیج فارس



به گزارش شمانیوز؛ محمدصدری مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: بر اساس استاندارد BS 4449 محصولات باید با سیستم ترماک با توجه به خواص مکانیکی مطلوب تولید شوند. برای تولید این محصولات از سیستم جدید ترماک استفاده شد که در یک کارگاه خلاقانه و بومی سازی نورد 300 و 350 طراحی، ساخته و نصب شد و افزود: این سیستم جدید باعث افزایش و تثبیت کیفیت محصول و تسهیل در تحقق آن شده است. از کار

حسین دیباجی، مدیر سابق کیفیت کلی این شرکت نیز گفت: گواهینامه کارز نقش مهمی در صادرات به ویژه برای کشورهایی که از استاندارد BS44449 استفاده می کنند، ایفا می کند.

صنعت

وی با اشاره به اینکه در سه روز ممیزی یک نفر حضور داشت و چند نفر آنلاین بودند، گفت: در فرآیند کسب موفقیت آمیز این گواهی، مدیریت های مختلف شرکت حضور فعال داشتند و طی این ممیزی هر از چند گاهی تمامی فرآیندها انجام شد. مواد اولیه تا خروج محصولات نهایی آزمایش شد.

وی افزود: یکی از حساس ترین تست ها تست خستگی است که خوشبختانه برای تمامی مقاطع در آزمایشگاه بریتانیا تایید شده است که نشان می دهد تمامی بخش ها اعم از تولید، آزمایشگاه، کنترل کیفیت و … وظایف خود را انجام می دهند. .

دیباجی تصریح کرد: می توان گفت تاکنون چنین حسابرسی سخت گیرانه ای در ذوب آهن انجام نشده است و شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان تنها دارنده گواهینامه CARES در ایران است.

بیشتر بخوانید  اخبار ضد و نقیض در مورد حمله طالبان در قندهار

حسین مشکین معاون تولید 350 غلتک نیز در این خصوص گفت: با حضور نمایندگان موسسه CARES در کارگاه، محصولات تقویتی N16 در 350 رول نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال شد.

وی بیان کرد: خواص مکانیکی مورد نیاز در این استاندارد بالاترین خواص مکانیکی ممکن در محصولات ساختمانی و فولادی کم کربن است. با توجه به بسته بودن محدوده مجاز عناصر آلیاژی و فولاد هیپویوکتوئید مورد نیاز این استاندارد، با طراحی و بومی سازی ترمکس، پس از آخرین قفسه، دمای سطح آرماتور به سرعت کاهش یافته و لایه نازکی از مارتنزیت بر روی آرماتور تشکیل می شود. بار. سطح استحکام را افزایش می دهد همچنین ساختار پرلیت تشکیل شده در مرکز آرماتور باعث افزایش چقرمگی آرماتور می شود. علاوه بر این، با برش آج های طراحی شده بر روی غلتک ها، مقاومت خستگی این محصول نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

سیدجعفر رضویان رئیس کارخانه نورد 300 افزود: خواص محصولات تولید شده بر اساس استاندارد CARES نسبت به محصولات Aj 400 از خواص بالاتری برخوردار بوده و سازه های ساخته شده از آنها در بدترین شرایط از استحکام لازم برخوردار است. . برای دستیابی به آن، شرایط خاصی از خط تولید مورد نیاز است. مهمترین این شرایط در کارگاه تولید به روش ترموکوپل می باشد که با لوله های ترموکوپل موجود شرایط استاندارد CARES را نداشت. طراحی و ساخت لوله و باکس ترماک جدید بود و اتصالات N12 و N32 برای نمونه برداری نقطه ای تولید شد و همچنین با نصب قیچی جدید در محل بعد از لوله ترماک می توان به یکنواختی خواص مکانیکی محصول دست یافت.

بیشتر بخوانید  الدحیل قطر به دنبال استخدام مربی پرتغالی است - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

محسن شهسواری، رئیس تضمین کیفیت گفت: گواهینامه CARES حداکثر تا 5 سال اعتبار دارد که اعتبار آن منوط به تجدید نظر سالانه مراقبت برای تمدید هر ساله است. همچنین موسسه برای ذوب آهن اصفهان 2015 گواهی صادر کرد

محمدرضا کریمی کارشناس کنترل کیفیت نورد نیز گفت: فرآیند تولید و اخذ گواهینامه CARES از سال 96 در چند فاز برای محصولات ذوب آهن اصفهان آغاز شد و امسال این گواهینامه با موفقیت اخذ شد.

وی افزود: یکی از سخت ترین و سخت ترین ممیزی هایی که در ذوب آهن برای محصولات از نظر حجم کار، مستندات ارائه شده و نمونه های بررسی و کنترل شده انجام شد، ممیزی CARES بود که به آن افتخار کردیم.

روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید