درگیری فیزیکی دانشجویان دانشگاه تهران با نیروی انتظامی چه بود/ چه اتفاقی افتاد؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پس از درگیری فیزیکی چند دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با نیروهای امنیتی بر سر یک مسابقه فوتبال که دیروز (شنبه 15 اردیبهشت ماه) در برخی سایت ها بازتاب داشت. و رسانه ها، توضیحاتی از سوی رئیس دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه ارائه شده است.

به گزارش برخی رسانه ها و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی، روز گذشته (شنبه 15 اردیبهشت ماه) جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی برای دریافت کلید زمین فوتبال این دانشکده راهی دانشکده امور دانشجویی شدند. برای بازی فوتبال اما مسئولان مربوطه مانع آن شدند.

به گفته چند شاهد، دانش آموزان از در پشتی وارد زمین چمن شده و شروع به بازی کردند و پس از مدتی تعدادی از نیروهای امنیتی به سمت دانش آموزان حاضر در زمین رفتند تا از بازی فوتبال آنها جلوگیری کنند.

در همین راستا دکتر غلامرضا جمشیدیه، رئیس دانشکده علوم اجتماعی در گفت وگو با ایسنا، درباره جزئیات حادثه روز گذشته و درگیری فیزیکی تعدادی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی و نیروی انتظامی، اظهار کرد: این حادثه در حال انجام است. دانش آموزان قبل از عید کلید پردیس را دریافت کردند و فوتبال و والیبال بازی می کردند و ما اعلام کردیم که بازی ورزشی بین دانش آموزان جدا و بدون ترکیب باشد.

وی در ادامه گفت: بازی های ورزشی غیر مختلط بین دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه های جمهوری اسلامی و حتی در کشورهای جهان حکم و قانون است. اما متأسفانه برخی افراد برای هنجارشکنی سعی می کنند ورزش را به صورت ترکیبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید  افروزی: ما به قانون ژاپن احترام می گذاریم / آسیب دیدگی موسوی جدی نیست

رئیس دانشکده علوم اجتماعی گفت: روز گذشته (شنبه 15 اردیبهشت) دانشجویان برای اعتراض به دفتر من آمدند و من قوانین دانشگاه را در خصوص فوتبال، والیبال و… به آنها یادآوری کردم، اما متأسفانه برخی از این دانشجویان برخی از آنها که تازه وارد بودند، با من بودند.» به عنوان رئیس دانشکده به تندی گفتند که این نگرش در دانشگاه اصلا درست نیست.

وی تاکید کرد: متأسفانه پس از دیدار من با دانشجویان تعدادی از این افراد بالای حصار یا پشت آنها وارد زمین فوتبال شده و قصد انجام یک مسابقه فوتبال مختلط را داشتند که البته نیروهای حفاظت از فوتبال بر عهده آنهاست. . به این افراد اخطار داده شد و به آنها گفته شد که طبق قوانین دانشگاه در زمین بازی کنند، اما دانشجویان مختلط اصرار داشتند که در زمین بمانند و نگهبانان سعی کردند آنها را از زمین خارج کنند. در نهایت درگیری هایی به وجود آمد که اصلاً فیزیکی و توسط نیروهای امنیتی نبود.

وی گفت: در همین حال تعدادی از دانشجویان تهدید کرده اند که دانشگاه یک هفته فرصت دارد تا زمینه بازی های مختلط دختر و پسر را در محوطه دانشگاه فراهم کند! به دانش آموزان اجازه خواهد داد تا طبق قوانین جمهوری اسلامی بازی کنند.

وی در پایان گفت: زمین فوتبال دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران حدود 5 یا 6 سال پیش ساخته شده است و با توجه به اینکه در دو سال اخیر به دلیل فوران تاج تاج نگرفته ایم. دانش آموزان دیده شده چنین حوادثی در دانشگاه رخ نداد. اما در کل قصد داریم این موضوع را حل کنیم، اما اجازه تخطی از قوانین و هنجارها را نخواهیم داد.

بیشتر بخوانید  تیرباران دانشجوی دختر با گلوله 7 مرد پلید + عکس

گفتنی است، پیش از دهم اردیبهشت نیز اتفاقی مشابه در زمین فوتبال این دانشکده رخ داد که در آن تعداد زیادی از نیروهای حراست دانشگاه با دانشجویان درگیر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید