طبق گزارش ها خبرگزاری مهر طبق اعلام اداره كل ارتباطات و روابط بین الملل شركت مخابرات ایران ، شركتهای تأمین كننده صنعت و تجهیزات مخابراتی و همچنین همه اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت در نقاط مختلف كشورمان ، در تمام طول سال برای جلوگیری از تولید با مشكلات گسترده و در بسیاری از موارد ، عدم همکاری نظارتی مناسب و عدم دیدگاه جامع تعرفه ها و قوانین به وضوح نشان می دهد که این موضوع به نوعی به آرزوی مشترک این اپراتورها برای ارائه خدمات بهتر به مشتری در بخش مهمی از اینترنت تبدیل شده است.
معنای این بیانیه گفتگوهای جداگانه با مدیران ارشد اپراتورهای بزرگ و مهم اینترنت ثابت در کشور است که اگرچه از بسیاری جهات یک رقیب تجاری محسوب می شوند ، اما تقریباً نظرات یکسانی در مورد مشکلات ساختاری در تنظیم کننده و آن دارند. تاثیر در کندی ترافیک. آنها با کشورها ارتباط دارند.
به گفته مدیران شرکتهای ثابت اینترنت ، یکی از مهمترین دلایل عدم پیشرفت این شرکتها قوانین نظارتی غیرکارشناسی است که در نهایت برخلاف بسیاری از کشورها منجر به سودآوری ناکافی و ضعف بازار ثابت اینترنت می شود.
در زیر نتیجه مکالمه با مدیران شرکت های آسیاتک ، صبانت ، شاتل و مخابرات در ایران است که نظرات خود را در مورد تأثیر تصمیمات و فرآیندهای مصوب سال های اخیر تنظیم کننده قانون برای بهبود قانون و انتقال بازار ارتباطات از راه دور به اشتراک گذاشتند. کشور. و هر چه حق تعالی ابراز داشت:
آسیاتک / سیستم تعرفه فعلی برای توسعه ارتباطات و منافع مشتریان مطلوب نیست
مدیر عامل آسیاتک گفت: تغییرات در شرکت مخابرات عاملی برای تغییر مدل همکاری با شرکت های FCP است و نهادهای دولتی باید از بخش خصوصی به عنوان همراه و یاور دولت در شرایط حساس اقتصادی حمایت کنند.
آقای یوسفی زاده با بیان اینکه نقش نهادهای دولتی در شرایط فعلی بسیار مهم است ، گفت: در صنعت ICT ، یکی از نهادهایی که باید از بخش خصوصی به عنوان همراه و یاور دولت در شرایط حساس اقتصادی حمایت کند ، رادیو است سازمان تنظیم مقررات.
وی افزود: یکی از مهمترین سوالاتی که مطرح می شود بررسی این است که تنظیم کننده چگونه شرایط بازار را تأیید می کند و چه تاثیری بر شرکتها دارد.
مدیر عامل آسیاتک گفت: “نکته اصلی این است که هزینه های سربار شرکت های fcp و مخابرات به هیچ وجه قابل مشاهده نیستند و بنابراین هر دو بخش نیاز به توجه نظارتی بهتری دارند.”
وی با تأکید بر لزوم حمایت نهادهای دولتی از فعالان اینترنت ثابت کشور ، گفت: تغییرات هوشمند و م inثر در تعرفه های پهنای باند و روش های فروش تجاری و همچنین آزادسازی قیمت اینترنت از جمله روش هایی است که در صورت اجرای آن می تواند شفافیت ایجاد کند. فضای رقابتی و بقای شرکت های دارای مجوز FCP کمک خواهد کرد.
صبر / نیاز به استقلال نظارتی با توجه به مدل های جهانی
در همین راستا ، مدیر عامل Sabant به استقلال تنظیم کننده نظارت کرد و گفت: در دنیا ، تنظیم کننده از دولت مستقل است و به عنوان یک نهاد فوق دولتی دارای آزادی عمل و تصمیم گیری است. در چنین مواردی ، دولت باید حتی به نهاد نظارتی گزارش دهد. در ایران اما اوضاع متفاوت است. وزیر رئیس نهاد نظارتی را تعیین می کند ، بنابراین سازمان باید از دستورات وزیر اطاعت کند.
وی افزود: آنچه در حال تغییر وضعیت فعلی است ، تغییر در ساختار و قوانین نظارتی است که باید در اسرع وقت در رابطه با وضعیت فعلی جهان بررسی شود.
آقای بیدآبادی وضعیت نظارتی در چندین کشور در سراسر جهان را تشریح کرد و گفت: “در جهان ، نهادهای نظارتی مستقیماً تحت نظارت نخست وزیر یا رئیس جمهور عمل می کنند. قوانین تصویب شده در سیستم نظارتی برای همه ، حتی دولت و دولت لازم الاجرا است. وزارت ICT. “
وی افزود: یک جایگزین ICT در ایرلند به ریاست نخست وزیر راه اندازی می شود. این گزینه جایگزین سیاست های لازم ICT را توسط کمیته خبرگان ICT تهیه می کند که بسته به وضعیت فناوری در جهان دائماً در حال تغییر است ” آنچه مهم است استقلال تنظیم کننده است که در ایران مشاهده نمی شود.
شاتل / تنظیم کننده به جای ایجاد انحصار باید انحصار را بشکند
در همین راستا ، مدیرعامل شاتل از مقررات دولتی در ایران انتقاد کرد و گفت: “مشکل اصلی در ترکیب و روش قانونگذاری نهاد نظارتی در ایران این است که مدیر سازمان توسط وزیر ارتباطات منصوب می شود و این باعث می شود همه قوانین “و حتی نظرات نظارتی از نظر دولت و وزیر ارتباطات اعمال و بیان می شود.
وی افزود: فقط یک نماینده در کمیسیون تنظیم مقررات FCP وجود دارد که حتی حق صحبت یا اظهار نظر را ندارد و ترکیب کمیته در واقع ترکیبی از دولت و حاکمیت است که آخرین تصمیم در این زمینه خواهد بود کمیته “
مهندس نخجوانی گفت: نکته دیگر این است که تنظیم کننده نباید قدر آن را بداند. بلکه در دراز مدت ، این باید انحصار شکنی باشد. از طرف دیگر ، در ایران ، تنظیم کننده به جای ایفای نقش تسهیل کننده و ارتقا دیدگاه تعاملی در بازار ، قیمت گذاری را خود تعیین می کند و این قیمت گذاری نظارتی در یک بازار رقابتی مشکلات زیادی ایجاد می کند.
وی ابراز امیدواری کرد با انتصاب وزیر جدید در کابینه دولت سیزدهم ، روابط وزارت ارتباطات و مخابرات ایران بهبود یابد و از همه مهمتر وضعیت تعرفه ها بهبود یابد. به دلیل تعرفه های ثابت مخابرات ایران ، شرکت های fcp به شدت آسیب خواهند دید و از طرف دیگر ، به دلیل غیر اقتصادی بودن ارتباطات از راه دور ، قادر به ارائه مناسب امکانات زیرساختی برای fcps نخواهد بود و همین امر باعث رکود در بازار ICT کشور شده است. بنابراین ، تغییر در مقررات پیش شرط بهبود اوضاع در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور است.
شرکت مخابرات ایران / لزوم تقویت بینش ملی و تعامل مثبت نهادهای بالادستی در زمینه مخابرات به منظور هم افزایی اپراتورها
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به چالش های دشوار و بزرگ در موارد مختلف در توسعه ارتباطات از راه دور و خدمات به مشتری ، گفت: با توجه به حضور ملی و متعادل ارتباطات از راه دور در تمام شهرها و روستاها و ارائه خدمات زیرساختی اپراتورها ، غلبه بر افزایش تعامل مثبت موسسات بالادستی و حوزه نظارتی به منظور ایجاد اختلال در توسعه ارتباطات از راه دور ضروری است.
مهندس سلطانی ضمن اعلام موارد فوق گفت: شرکت مخابرات ایران به عنوان شبکه اصلی مخابرات نقش اساسی و کلیدی در دستیابی به این اهداف و رشد صنعت ICT دارد ، بنابراین رشد این شرکت منجر به رشد صنعت ارتباطات و انحطاط صنعت.
وی گفت: روند سود ایران از طریق ارتباطات از راه دور در بخش ثابت به دلیل تورم و تعرفه های نامتناسب در حال کاهش است. تعرفه های ثابت تلفن و در نهایت افزایش شدید هزینه ها ، به ویژه هزینه کارگر ، از جمله چالش های جدی است که صنعت مخابرات کشور را در معرض نابودی قرار داده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح پیامدهای ضررهای نا مناسب و ناعادلانه تعرفه ها و در نتیجه کمبود نقدینگی ، گفت: برای رقابت با اینترنت ماهواره ای و اثرات آن. “او رهبری می کند ؛ در عین حال ، کمبود نقدینگی لازم و همچنین کاهش پروژه های سرمایه ای این شرکت ، منجر به ناتوانی در پرداخت به موقع پیمانکاران و تولیدکنندگان داخلی می شود.