مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دروغ های شاخ داری که در فیلم ها به مخاطب گفته می شود!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دروغ های شاخ داری که در فیلم ها به مخاطب گفته می شود!

طبق گزارشات صبحگاه به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، در فیلم ها ما شاهد اتفاقاتی هستیم که کاملاً با دنیای واقعی متفاوت است و مخاطب را فریب می دهد.

کلیشه ها و رویدادهای غیرواقعی زیادی در فیلم ها وجود دارد ، اما کارگردانان دلیل خوبی برای آن دارند. این یک راه ساده و م effectiveثر برای انتقال اطلاعات به مخاطبان یا ایجاد شخصیت هایی است که از پیچیدگی های خسته کننده زندگی واقعی دور هستند.

ترفندهای سینمایی

به همین دلیل ، بسیاری از کلیشه ها و دروغ هایی که مخاطب را جذب می کند و محبوبیت گسترده فیلم باعث شده است که عموم مردم آنها را باور کنند و تصور کنند که این کلیشه ها به طور کامل بازتاب دهنده زندگی واقعی است.

البته بسیاری از این کلیشه ها و ترفندهای سینمایی در فیلم های اکشن هستند که اکثر ما در زندگی روزمره با آن مواجه نیستیم ، اما گاهی انتشار اطلاعات غلط می تواند مضر باشد.

در اینجا برخی از ترفندهای مورد استفاده در فیلم ها آمده است.

سلاح های خفه شده تقریبا هیچ صدایی ندارند

اگر این روزها یک فیلم اکشن تماشا کنید ، یک شخصیت را می بینید که بارها و بارها شلیک می کند و صدا را به اسلحه خود وصل می کند ، و هیچ کس متوجه آن نمی شود زیرا فقط یک صدای تیراندازی کوچک به گوش می رسد.

به عنوان مثال ، در جان ویک 2 ، ویک در ایستگاه قطار با دشمن خود می جنگد و آنها مدام به یکدیگر شلیک می کنند ، اما هیچکس متوجه آنها نمی شود. البته این سناریو هدفی جز سرگرمی ندارد ، زیرا در واقعیت چنین نیست.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا پنجشنبه ۱۱ آذر

کلیشه ها و رویدادهای غیرواقعی زیادی در فیلم ها وجود دارد ، اما کارگردانان دلیل خوبی برای آن دارند. این یک راه ساده و م effectiveثر برای انتقال اطلاعات به مخاطبان یا ایجاد شخصیت هایی است که از پیچیدگی های خسته کننده زندگی واقعی دور هستند.

به همین دلیل ، بسیاری از کلیشه ها و دروغ هایی که مخاطب را جذب می کند و محبوبیت گسترده فیلم باعث شده است که عموم مردم آنها را باور کنند و تصور کنند که این کلیشه ها به طور کامل بازتاب دهنده زندگی واقعی است. البته بسیاری از این کلیشه ها و ترفندهای سینمایی در فیلم های اکشن هستند که اکثر ما در زندگی روزمره با آن مواجه نیستیم ، اما گاهی انتشار اطلاعات غلط می تواند مضر باشد.

در واقع صدا خفه کن فقط می تواند صدای گلوله ها را تا حد نسبتاً محدودی کاهش دهد.

صدای شلیک معمولاً بین 140 تا 190 دسی بل است و صدا خفه کن می تواند آن را به 15 تا 45 دسی بل کاهش دهد. این تخفیف بزرگی است ، اما باید بدانید که تیراندازی با تپانچه هنوز به اندازه اره برقی قوی است. یکی از فیلم هایی که واقع بینانه از خاموش کننده تفنگ استفاده می کند “هویت بورن” است.

تجهیزات تقویت عکس

این را می توان در سریال های جنایی بیشتر مشاهده کرد. هنگامی که قهرمان فیلم کیفیت تصویر تار را بهبود می بخشد تا ایده ای به دست آورد ، که معمولاً چهره مجرم است.

نمونه ای از این ترفند در فیلم “Blade Runner” بود که در آن شخصیت دکارد با بازی هریسون فورد از فناوری خاصی برای یافتن جزئیات تصاویر استفاده می کند.

بیشتر بخوانید  انشا درباره تابستان؛ ۷ انشای زیبا درباره فصل تابستان و سفرهای تابستانی

اگرچه در واقعیت ، در عصر مدرن ، هر کس دوربین و ابزار اصلی ویرایش خود را دارد ، اما دستیابی به جزئیاتی فراتر از کیفیت تصویر اصلی تنها با چند کلیک و چند لمس امکان پذیر نیست.

انفجار نارنجک بزرگ

همانطور که می دانید ، فیلم های اکشن این باور را ایجاد می کند که نارنجک باعث انفجار عظیم می شود. در این فیلم ها ، هر بار که شخصی نارنجکی از هر نوع پرتاب می کند ، باعث انفجار می شود که فرد را در چند متری دور می اندازد و همه چیز را در سر راهش از بین می برد.

بر خلاف آنچه فیلم ها و بازی های ویدئویی به ما نشان می دهند ، در دنیای واقعی نارنجک ها به اندازه فیلم ها مخرب نیستند و به طور گسترده منفجر نمی شوند ، اما بدون شک بسیار کشنده هستند.

یکی از فیلم هایی که انفجار نارنجک را نشان می دهد ، خط باریک قرمز است.

بیهوشی ناشی از آسیب سر

بارها در فیلم ها دیده ایم که فردی از سکته غش می کند و پس از مدتی بدون هیچ مشکلی به راه خود ادامه می دهد. این اتفاق برای مایکل جی افتاد. فاسک بارها در فیلم “بازگشت به آینده” بارها در طول فیلم بیهوش شد ، اما هر بار بدون هیچ گونه عوارض جانبی به زندگی خود ادامه داد.

در دنیای واقعی ، بیهوشی حتی برای چند دقیقه می تواند برای مغز کشنده باشد. بیهوشی طولانی مدت همچنین می تواند باعث شود قربانی دیگر هرگز بیدار نشود ، چه برسد به اینکه به مسیر خود بازگردد.

بیشتر بخوانید  محدودیت های واکسن عروق کرونر در فرانسه تصویب شده است

خودروها بسیار قابل اشتعال هستند

در فیلم های اکشن ، خودروها یک جعبه قابل اشتعال هستند که روی چهار چرخ حرکت می کنند و یک ضربه در باک بنزین خودرو برای منفجر شدن آنها کافی است. یکی از بهترین ها برای این ترفند فیلم “راک” ساخته مایکل بی است که در آن تصادف رانندگی منجر به یک انفجار بزرگ می شود.

بیشتر بخوانید: “افراد مشهور” در دام اعتیاد افتاده اند

اگرچه همه ما می دانیم که تصادف رانندگی می تواند به آتش تبدیل شود ، اما در دنیای واقعی کمتر اتفاق می افتد. تعداد کمی از فیلمها به این موضوع پرداخته اند. در “آخرین اقدام قهرمان” ، آرنولد شوارتزنگر به خودرویی شلیک می کند و از اینکه منفجر نشده است شگفت زده می شود.

سم را از بدن قربانی خارج کنید

در فیلم ها ، اگر شخصیتی توسط یک حیوان سمی مسموم یا گاز گرفته شود ، معمولاً تصمیم یک دوست نزدیک قربانی است که سم را از بدن خود خارج کند. فیلم های زیادی از این دروغ استفاده می کنند.

اما در زندگی واقعی ، تلاش برای انجام این کار کاملاً بی فایده است و حتی می تواند برای قربانی و برای خود آنها مضر باشد.

به عنوان مثال ، سم مار پس از نیش به سرعت در عضلات نفوذ می کند و شما هیچ کاری نمی توانید انجام دهید مگر به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. حتی اگر سم از بدن قربانی خارج شود ، وقتی وارد دهان شخص دیگری شود و حتی سم را در بدن پخش کند ، مشکلات بیشتری ایجاد می کند.

منبع: WhatCulture

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *