مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دروغ‌هایی که درباره رژیم لاغری به شما می‌گویند!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده‌آل آرزوی خیلی از افراد است. به‌صورت میانگین از هر 10 نفر پنج نفر آن‌ها به دنبال کاهش یا افزایش وزن و رسیدن به فرم دلخواه هستند. همان‌طور که می‌دانید رژیم لاغری و داشتن برنامه غذایی و محدودیت در خوراکی‌ها و خوردن‌ها، اصلی‌ترین مسیر برای کاهش وزن است. امروزه رژیم‌های لاغری مانند گیاه از زمین می‌رویند و آن‌قدر فراوان شده‌اند که در هر دکه و مغازه چندین روش و رژیم غذایی ارائه می‌شود. از آنجا که این برنامه غذایی به‌صورت مستقیم با سلامتی در ارتباط است، اهمیت دو چندانی دارد.

کاهش وزن زیاد در مدت‌زمان کم

تقریباً همه افرادی که به دنبال رژیم لاغری هستند، به دو نکته توجه زیادی می‌کنند. اکثر این افراد به دنبال کاهش وزن زیاد در مدت‌زمان کم هستند. البته که همه ما دوست داریم زود به نتیجه برسیم چه نتیجه‌ای جذاب‌تر از کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواه. به‌عنوان‌مثال ممکن است در آینده نزدیک عروسی خواهر، برادر یا یکی از اقوام نزدیک باشد و ما برای اینکه بتوانیم لباس مناسب بپوشیم، می‌خواهیم در مدت‌زمان کوتاهی وزن کم کنیم. افراد سودجو و کسانی که از طریق ارائه رژیم‌های لاغری غیراستاندارد کسب درآمد می‌کنند، این علاقه‌ی ما را تبدیل به یک بمب تبلیغاتی برای سوءاستفاده می‌کنند. آن‌ها رژیم‌های غیرعلمی را با عنوان کاهش وزن بالا در مدت‌زمان کم به متقاضیان ارائه می‌دهند.

اول اینکه باید بدانید این اتفاق یک دروغ بزرگ است. در هیچ رژیم لاغری علمی چنین اتفاقی ممکن نیست. ممکن است برای اثبات درست بودن ادعای کاهش وزن بالا در مدت‌زمان کم دست به استفاده از روش‌هایی بزنند که شما آن را باور کنید. اما قبل از آن باید بدانید، این روش‌ها و رژیم‌ها کاملاً برای سلامتی مضر بوده و آسیب‌های مادام‌العمر به همراه دارد. همچنین به علت اصولی و استاندارد نبودن به‌سرعت قابلیت بازگشت وزن ازدست‌رفته وجود دارد. پس سلامتی و زندگی خود را به خطر نیندازید و فریب این دروغ بزرگ را نخورید.

بیشتر بخوانید  معرفی اسپری آکلیدینیوم

نخورید تا لاغر شوید

شاید یکی دیگر از بزرگ‌ترین دروغ‌ها و همچنین باورهای ذهنی افراد درباره رژیم لاغری، تفکر “نخوردن باعث لاغر شدن است” باشد. البته که ماهیت و هدف رژیم‌های لاغری و کاهش وزن درباره کم خوردن و محدود کردن خوراکی‌ها است؛ اما درباره حذف مواد خاص به‌صورت کلی نیست. به‌عنوان‌مثال در بعضی از رژیم‌های غذایی خوردن چربی‌ها به‌صورت کامل منع می‌شود. این تصمیم باعث می‌شود آسیب شدیدی به بافت‌های مختلف بدن وارد شود یا در برخی از رژیم‌ها یک خوراکی مانند برنج به‌صورت کلی حذف می‌کنند. حذف این خوراکی‌ها که دارای مواد معدنی و مغذی مهمی برای بدن هستند، لطمه‌ای بزرگ به‌سلامتی وارد می‌کند که شاید جبران آن هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

از غذا خوردن لذت نبرید

برخی از رژیم‌های لاغری انگار دشمن اصلی غذا خوردن هستند. این رژیم‌ها به شما می‌گویند نباید از غذا خوردن خود لذت ببرید یا نمی‌گذارند احساس سیری در شما به وجود بیاید و شما را دائماً گرسنه نگه‌ می‌دارند. درصورتی‌که ماهیت اصلی رژیم لاغری دشمنی با غذا نیست. تمام اهداف رژیم‌های کاهش وزن صحیح و استاندارد، صحیح خوردن و لذت بردن از غذای به‌اندازه است. در یک رژیم کاهش وزن سالم، شما باید به‌اندازه، مفید و سالم غذا بخورید و نحوه خوراک شما به‌گونه‌ای باشد که احساس ضعف و گرسنگی نداشته باشید، زیرا احساس ضعف باعث زدگی شما از رژیم و رها کردن مسیر لاغر شدن می‌شود.

شام نخورید

شام نخوردن اولین چیزی است که در مهمانی‌ها مشخص می‌کند که شخصی رژیم لاغری گرفته است. شام نخوردن یک اشتباه و دروغ بزرگ در رژیم‌های لاغری است. بدن انسان در طول ساعت‌های مختلف برای تأمین سوخت خود و ادامه فرایند حیات، به مواد معدنی که از طریق خوراکی جذب بدن می‌شود نیاز دارد. شام نخوردن و جلوگیری از ورود این مواد مغذی به بدن نه‌تنها روش خوبی برای لاغر شدن نیست، بلکه یک مسیر اشتباه است که نتیجه آن ضربه زدن به منابع پروتئینی و ویتامینی بدن است. مسئله اصلی در رژیم شام نخوردن نیست، چه غذایی خوردن و در چه زمانی خوردن است. یک رژیم غذایی مناسب به شما نشان می‌دهد شام خود را حداقل سه ساعت قبل از خواب بخورید.

بیشتر بخوانید  لیزینوپریل داروی ضد فشار خون + عوارض جانبی این دارو

مشکل از شماست، نه رژیم لاغری

بسیاری از مشاوران و برنامه‌دهندگان تغذیه در هنگام ارائه یک برنامه لاغری به شما اعلام می‌کنند که باید موبه‌مو آن را اجرا کنید و اگر این‌گونه نباشد جواب نخواهید گرفت. البته که اجرای دقیق یک برنامه برای نتیجه گرفتن کامل بسیار مهم است، اما کار در آن قسمت سخت می‌شود که شما تمام برنامه را انجام می‌دهید، اما نتیجه‌ی مورد نظر را دریافت نمی‌کنید. در این حالت اگر به مشاور رجوع کنید به نحوی تقصیر را گردن خودتان انداخته و اعلام می‌کند مشکل از شماست و نه رژیم لاغری. این‌یک دروغ بزرگ برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت یک رژیم ناکارآمد است.

بدون پیاده‌روی به تناسب اندام مورد نظر خود برسید!

پیاده روی و برنامه غذایی دو بال مهم برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن هستند. شاید بتوان گفت رژیم غذایی تأثیر بیشتری روی کاهش وزن دارد، اما حذف کردن کامل پیاده روی یک کار بسیار غلط و اشتباه است. بسیاری از مردم علاقه دارند بدون انجام فعالیت خاصی به اهداف خود برسند، برخی نیز از این میل و علاقه استفاده کرده و به شما اعلام می‌کنند با این رژیم بدون پیاده‌روی می‌توانید به اهداف خود برسید. درصورتی‌که تحرک و انجام فعالیت بدنی نیز نقش بسیار مهمی در کاهش وزن و رژیم لاغری دارد.

در پایان توصیه می‌شود اگر می‌خواهید برای کاهش وزن و لاغری یا حتی تناسب اندام خود اقدامی انجام دهید، از رژیم‌های غذایی موسسات معتبری نظیر لیمومی بهره‌مند شوید. متخصصان تغذیه لیمومی با در نظر گرفتن شرایط سلامتی شما، بهترین رژیم را بر پایه اصول تغذیه به شما ارائه می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ورود به لینک زیر، از نظر متخصصان تغذیه و لاغری لیمومی بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید  علت شکستن ناخن ها چیست؟ ( 8 دلیلی که برای شکستن ناخن ها وجود دارد)

https://limoo.me/getdietplan


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *