مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دروغگویی و راستگویی والدین در حضور فرزند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دروغ و راستگویی برای کودک نامفهوم است البته تا یک محدوده سنی ،و از آنموقع به بعد سعی کنید جلوی کودکتان نه دروغ بگویید و نه تظاهر به راستگوی کنید چون او را دچار نوعی تناقض گویی و تردید در مورد خودتان می کنید!

دروغگویی و راستگویی

سوالی که می خواهیم به آن پاسخ دهیم این است که از چه سنی کودکان می‌توانند اعتماد کنند، سخنان نادرست را تشخیص ‌دهند و تفکرات انتقادی، شک و تردید در چند سنی در آنها بیدار می‌شود؟

محققان کانادایی دانشگاه کونکوردیا و دانشگاه بریتیش کلمبیا سوالی مطرح کرده‌اند: «از چه سنی کودکان می‌توانند اعتماد کنند و از چه سنی سخنان نادرست را تشخیص می‌دهند؟ تفکرات انتقادی، شک و تردید در چند سنی در آنها بیدار می‌شود؟».

آنها به همین منظور یک آزمایش در مورد کودکان 4 و 5 سال انجام دادند؛ اول یک فیلم کوتاه پخش کردند که دو زن در مورد حیوانات صحبت می‌کردند؛ اولین زن سخنی راست اما با لحن تردید و شک ابراز کرد؛ برای مثال: «من فکر می‌کنم نهنگ در آب زندگی می‌کند، این طور نیست؟»؛ دومی با اعتماد به نفس و بدون شک گفت: نهنگ زیر زمین زندگی می‌کند.

بازیگر فیلم‌های دیگر نیز همین دو زن بودند، منتها این بار در مورد حیوانات ناشناخته صحبت کردند که یکی مردد و دیگری با اعتماد به نفس جواب می‌داد سپس از کودکان در مورد سخنان آنها سوال شد.

دروغگویی و راستگویی والدین در حضور فرزند

نتیجه:

کودکان 4 ساله جواب‌هایشان برابر بود و تمام آنها احتمال می‌دادند فرد دروغگو اعتماد به نفس بیشتری دارد تا فردی که صادق بود و این نشان داد کودکان زیر 5 سال به میزان قابل توجهی ؛ یک فرد بزرگسال صادق اما مردد را بیشتر باور دارند.

بیشتر بخوانید  باید ها و نباید های تشویق کردن کودکان

دروغگویی و راستگویی

نویسندگان گفتند: ما دو سرنخ مهم را مورد بررسی قرار دادیم: درستی و صحت شخص اول و اعتماد به نفس شخص دوم.

به نظر می‌رسد که کودکان در یک سال (سن 4 و 5 سالگی) دگرگون شده‌اند و اطلاعات آنها تکامل پیدا کرده است؛ آنها اضافه کردند: در این مطالعات اطلاعات جدیدی در مورد شک و تفکر کودکان به دست آوردیم و مشخص شد کودکان مهد کودک ساده‌تر و زودباورند.

این مطلب می‌تواند برای مربیان، معلمان و والدین جالب باشد و از آنجایی که ما در مورد کودکان خردسال صحبت می‌کنیم این موضوع بسیار مهم و قابل اهمیت است .


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *