مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دره مداد رنگی های ایلام

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


استان ایلام از آن دست استانهایی است که کمتر کسی اسم آن را برای مسافرت شنیده است و مناظر طبیعی آن را دیده است اما این استان با آب و هوای کوهستانی و نیمه گرم، طبیعت، شهرها و مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که در بسیاری از موارد از چشم گردشگران غیرحرفه‌ای پنهان می‌ماند…

دره مداد رنگی های ایلامایلام استانی جنگلی است و به خاطر زیبایی طبیعتش از آن با نام عروس زاگرس نیز یاد می‌شود. اما در دل این عروس هزار رنگ، دره ارغوان جایی است شبیه جعبه مداد رنگی ها که در هر گوشه آن طبیعت به رنگ متفاوتی در می آید. تفرجگاهی دیدنی که با فاصله 5 کیلومتر در شمال شهر ایلام قرار گرفته است…

هرسال هم زمان با فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه، دره ارغوان ایلام به اوج زیبایی اش می رسد. حایی که ارغوان های تازه دره ارغوان در محدوده ای 160هکتاری و حفاظت شده می رویند و درخشان ترین رنگ های طبیعت را به نمایش می گذارند.

این دره پر آب همیشه به واسطه وجود بوته‌های بسیار زیاد ارغوان شهرت داشته است و برای دیدن آن باید به حوالی روستای کلاته آهن سفر کنید. درآمیختن رنگ های مختلف درختان شکوه خاصی به این منطقه بخشیده است و آن را به اوج زیبایی تبدیل کرده است.

دره مداد رنگی های ایلام

بد نیست بدانید که ارغوان نام فارسی درختی است که در انگلیسی با نام Judas Tree آنرا می‌شناسند. نام علمی این گیاه cercis siliquastrum است و به یونانی به آن sixia می‌گویند.

دره مداد رنگی های ایلام

ارغوان درختی است از خانواده پروانه آسا و از مشخصات بارز آن این است که این درخت در اول بهار می‌روید و دارای گل‌های نیام که از مشخصه این تیره‌است می‌باشد و گل‌های آن زودتر از برگهای آن در می‌آید و دارای شاخه‌های متقابل است. بلندی آن گاهی به 12 متر هم می‌رسد، اما بیشتر به صورت درختچه ‌است.

بیشتر بخوانید  هزینه های سفر به وین و جاذبه های گردشگری این شهر

دره مداد رنگی های ایلام

برگهای ارغوان به شکل قلب، بدون کرک و دارای کناره‌های صاف است. گلهای این درخت در اوایل بهار، در گروه های 3تا 6 تایی، روی شاخه‌ها و حتی روی ساقه اصلی، پیش از رشد برگ‌ها پدید می‌آیند و چون عده آنها بسیار زیاد است، منظره زیبایی به درخت می‌دهد.

دره مداد رنگی های ایلام

مزه گل ارغوان ترش و نسبتاً مطبوع است از این رو در بعضی از کشورها گل ارغوان را همراه سالاد می‌خورند یا در بعضی از غذاها می‌ریزند. ارغوان در خاکهای آهکی پرقوت بهتر رشد می‌کند و در برابر خشکی مقاوم است و به تابش مستقیم نور خورشید نیاز دارد
منبع:تبیان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *