مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان گرفتگی صدا با طب سنتی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درمان به موقع گرفتگی صدا

روش های معجزه آسا برای تراکم صدا را از بین ببریدبا این قسمت از دلگرم کننده با این دمنوش های گیاهی به روز باشید

خوشحال باش.

گرفتگی صدا

تراکم صدا را از بین ببرید

کارشناسان بر این باورند که سکوت بهترین درمان برای گرفتگی صدا است که در فصل زمستان اتفاق می افتد. به گزارش خبرگزاری آلمان، کارشناسان آلمانی معتقدند صحبت نکردن به بهبود گرفتگی صدا کمک می کند زیرا فشار کمتری بر تارهای صوتی و حنجره ایجاد می کند. […]کارشناسان بر این باورند که سکوت بهترین درمان برای گرفتگی صدا است که در فصل زمستان اتفاق می افتد. کارشناسان آلمانی معتقدند که نگفتن به بهبود گرفتگی صدا کمک می کند زیرا فشار کمتری به تارهای صوتی و حنجره وارد می کند.

زمزمه به دلیل اعمال فشار صوتی و تحریک سیستم صوتی به کاهش گرفتگی صدا کمک می کند.علت اصلی گرفتگی صدا اغلب انتقال سرماخوردگی است.علاوه بر این بستن گلو و حفظ گرما و کاهش استفاده از مواد محرک به جلوگیری از گرفتگی صدا کمک می کند. . هوای خشک تولید شده توسط وسایل گرمایشی باعث از بین رفتن تارهای صوتی می شود.

بر اساس این گزارش، کارشناسان معتقدند افرادی که از گرفتگی صدا رنج می برند باید به طور منظم هوای تازه تنفس کرده و در فضای باز راه بروند. برای درمان گرفتگی صدا در هنگام سرماخوردگی می توان از داروهای گیاهی مانند آویشن و گل گاوزبان استفاده کرد و این گیاهان خلط را از بین می برند. در گلو و عفونت ناشی از آن.

مصرف گل گاوزبان و عناب و همچنین شربت شیرین بیان می تواند گرفتگی صدا را در سرماخوردگی برطرف کرده و سلامت تارهای صوتی را بازگرداند.گل گاوزبان و عناب را باید دو بار در روز مصرف کرد تا اثر سرماخوردگی دو چندان شود و از شربت شیرین بیان می توان برای رفع کامل گرفتگی صدا روزانه استفاده کرد. در لیوان قبل از غذا

بیشتر بخوانید  علائم تغییر رنگ مدفوع چیست؟

مخلوطی از زوفا، استخوان بنفشه و آویشن با تقویت تارهای صوتی و رفع عفونت گلو می تواند گرفتگی صدا را از بین ببرد و این روشی قدیمی و سنتی برای درمان گرفتگی صدا و صدای هیبریدی در هنگام سرماخوردگی است.

غرغره کردن مایعات و گلودرد باعث افزایش گرفتگی صدا یا طولانی شدن زمان بهبودی می شود. تعجب نکنید بسیاری از افراد نمی توانند مایع انتهای دهان را در حین غرغره کردن مایعات یا مایعات ببلعند و این عادت علاوه بر این، رشته ها و قسمت هایی از حنجره و گلو را تحریک می کند.

قهوه، شکلات، چای، کوکا و هر چیزی که در کافئین وجود دارد منجر به خشکی بیشتر گلو و تارهای صوتی می شود. حداقل در مواقعی که سرماخوردگی دارید از مصرف آنها خودداری کنید.
در عوض، آب ولرم بنوشید، به خصوص اگر سرمای صبحگاهی یا بیدار شدن بعد از خواب سیم‌های شما را بلندتر کرده است.

از مکان های آلوده به دود سیگار، گرد و غبار و خاک اره، مواد شیمیایی و موارد مشابه دوری کنید. همه آنها از استراحت و التیام سیم ها جلوگیری می کنند.اگر نمی توانید جلوی پاک شدن صدای خود را بگیرید، حداقل این کار را بارها و بارها تکرار نکنید. سرفه یا صاف کردن گلو و گلو زمان بهبودی فیبرها را افزایش می دهد.

در طب سنتی، لعاب را که پس از پختن چهار تخم مرغ یا چهار دانه به دست می‌آورند، برای درمان گرفتگی صدا، نرم کردن سینه‌ها و تارهای صوتی مفید می‌دانند. فقط دانه های «به»، بامیه، خوردن سیب هنگام جویدن دانه ها نیز صدا را نرم می کند. برای برخی افراد، خوردن جوشانده برگ کرفس یا اسفناج آب پز برای رفع گرفتگی صدا معمول است.

بیشتر بخوانید  فواید مصرف مکمل A-Z ویتامین + لوتئین ( A-Z Completten)

********************************************************** ****

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *