درمان کولیت و ورم معده با گیاه شنگ


درمان کولیت و ورم معده با گیاه شنگ

این داروساز سنتی گفت: بر اساس مطالعات فارماکولوژیک.شنگاین دارو اثرات قابل توجهی در درمان کولیت و بیماری التهابی روده دارد که از جمله داروهای شیمیایی مورد استفاده در درمان کولیت کارآمدتر است.

دکتر محمدحسین فرزای با بیان اینکه در طب سنتی ایران گیاه شنگ را به نام لاهیح الالتیس می شناسند، گفت: طبق متون طب سنتی این گیاه خواص درمانی بسیاری در بسیاری از بیماری ها از جمله زخم معده دارد. دستگاه گوارش، التهاب روده و اسهال گوارشی «تقویت و محافظت از کبد در برابر سموم» افزود: شنگ همچنین زخم ها و سوختگی ها را التیام می بخشد و خونریزی داخلی را متوقف می کند.

در حال حاضر بومی غرب ایران از ساقه های تازه گیاهان دارویی است انگل های دستگاه گوارش استفاده می شود. تحقیقات علمی روی این گیاه اثر ضد التهابی، محافظتی آن بر غشای مخاطی معده و روده و همچنین خواص ضد میکروبی آن را ثابت کرده است. همچنین بر اساس مطالعات، اثر تقویتی و محافظتی این گیاه بر روی کبد به اثبات رسیده است.


شنگ (گیاه)

این داروساز سنتی با اشاره به اینکه شنگ دارای اثرات آنتی اکسیدانی قابل توجهی است که بسیاری از خواص درمانی آن را تایید می کند، گفت: بر اساس مطالعات فارماکولوژیک، شنگ اثرات قابل توجهی در درمان کولیت و بیماری های التهابی روده دارد. موثرتر از برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده است. برای درمان کولیت
افرادی که از خونریزی گوارشی و کولیت اولسراتیو رنج می برند این گیاه را به صورت پخته یا آب پز مصرف کنند و از مصرف خام آن خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  آیا عوارض جبران ناپذیر خوابیدن روی شکم را میدانید ؟

وی افزود: در بررسی مدل های حیوانی عصاره این گیاه به عنوان فرآورده مکمل اثرات خوبی در بهبود کبد چرب از خود نشان داده و تاکنون عوارض خاصی از این گیاه مشاهده نشده است.

این داروساز سنتی گفت: افرادی که دچار خونریزی گوارشی و کولیت اولسراتیو هستند این گیاه را به صورت پخته یا پخته مصرف کنند و از مصرف آن به صورت خام خودداری کنند.

این گیاه بر اساس متون طب سنتی خواص درمانی مختلفی در بسیاری از بیماری ها از جمله زخم های گوارشی، التهاب روده ها و اسهال های گوارشی دارد و کبد را در برابر سموم تقویت و محافظت می کند. وی افزود: شنگ همچنین زخم ها و سوختگی ها را التیام می بخشد و خونریزی های داخلی را متوقف می کند و در حال حاضر از ساقه های تازه گیاهی به صورت محلی در غرب ایران برای درمان انگل های گوارشی استفاده می شود. در مطالعات علمی


درمان کولیت

این گیاه دارای اثر ضد التهابی، محافظت از غشاهای مخاطی معده و روده و همچنین خواص ضد میکروبی آن ثابت شده است. همچنین مطالعات نشان داده است که اثر مقوی و محافظتی گیاه در تقویت کبد به اثبات رسیده است.بر اساس مطالعات فارماکولوژیک انجام شده توسط «شنگ»، این گیاه اثرات قابل توجهی در درمان کولیت و بیماری های التهابی روده دارد.


درمان کولیت و ورم معده با گیاه شنگ

افرادی که از خونریزی گوارشی و همچنین کولیت اولسراتیو رنج می برند باید این گیاه را به صورت پخته یا آب پز مصرف کنند و از مصرف خام آن خودداری کنند.موضوعی مانند خاکستر می تواند به عنوان یک محصول مکمل طبیعی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض جانبی نابومتون


نقش تغذیه:



تغذیه خوب و مناسب نقش مهمی در روند بیماری های مزمن دارد به خصوص در این بیماری بدن مایعات، املاح و مواد مغذی زیادی را از دست می دهد و ایجاد تغذیه مناسب برای موفقیت درمان بسیار مهم است. می توان گفت غذاهایی که نمک و ادویه کمتری دارند، کمتر از غذاهای شور و تند، کمتر باعث ناراحتی بیمار می شوند.

یا غذاهای غنی از فیبر (میوه ها و سبزیجات تازه) می تواند باعث ناراحتی بیشتر بیمار شود. به جز در مواردی که مصرف برخی غذاها باعث تشدید علائم می شود، رژیم غذایی خاصی برای این بیماری وجود ندارد، بیمارانی که به هر دلیلی مصرف برخی غذاها را محدود می کنند، باید روزانه مولتی ویتامین مصرف کنند. بهترین غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد میوه های تازه، سبزیجات تازه، قهوه، نوشابه و ماده ای به نام سوربیتول است که معمولا در محصولاتی مانند آدامس های بدون قند یافت می شود.

یک اصل مهم در این بیماری، بهداشت مواد غذایی است. مصرف شیر در این بیماران ممنوع است زیرا اکثر این بیماران دارای آنزیم گوارشی به نام لاکتوز نیستند. این بیماران باید شیر بدون لاکتوز مصرف کنند. در صورت حذف لبنیات، این بیماران باید برای پیشگیری از پوکی استخوان از مکمل های کلسیم استفاده کنند.


درمان کولیت و ورم معده با گیاه شنگ




• نقش استرس:



استرس می تواند بیماری را بدتر کند. در موارد نادر، ممکن است داروهای آرام بخش یا ضد افسردگی برای کاهش استرس توصیه شود.




• احتمال سرطان روده بزرگ:



افراد مبتلا به این بیماری به طور کلی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهند، اما این خطر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. عواملی که در ایجاد سرطان نقش دارند به طول مدت بیماری و وسعت بیماری بستگی دارد. به طور کلی، هر چه درجه بیماری کولورکتال (مثلاً درگیری کل کولون) و طول مدت بیماری (مثلاً سابقه بیش از 10 سال) بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید  آیا دگزامتازون داروی کرونا است ؟


مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


دیدگاهتان را بنویسید