درمان فوری سرماخوردگی/ چگونه سرماخوردگی را درمان کنیم؟



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر:در حالی که تحقیقات در طول 10 سال گذشته یک ماده غذایی خاص را به عنوان درمان نهایی پیدا نکرده است، برخی از مواد غذایی وجود دارند که به نظر می رسد بر نحوه واکنش بدن شما به عفونت ها تأثیر می گذارند.

10 غذای موثر برای درمان سرماخوردگی فوری

با وارد کردن غذاهای غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی خود، می توانید مدت زمان بیماری را کاهش دهید و سیستم ایمنی خود را قادر کنید تا با بیماری ها بهتر مبارزه کند.

بادام ها

بادام به طور مستقیم با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند. مقاله ای در سال 2010 نشان داد که پوست بادام توانایی گلبول های سفید خون را برای تشخیص عفونت ها و افزایش دفاع در برابر عفونت ها بهبود می بخشد. خوردن منظم بادام می تواند به طور کامل از سرماخوردگی جلوگیری کند و خوردن آن در هنگام بیماری مدت آن را کوتاه می کند. شیر بادام غذای خوشمزه ای است که در هنگام بیماری می توانید از آن لذت ببرید. این ماده غذایی علاوه بر تسکین گلودرد با ویتامین E غنی خود می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر باشد.

قارچ

یک مطالعه در سال 2008 توسط مرکز تحقیقات تغذیه انسان در مورد پیری در دانشگاه تافتز نشان داد که قارچ‌های سفید سیستم ایمنی را از طریق مواد ضد ویروسی و سایر پروتئین‌های آزاد شده توسط سلول‌هایشان تقویت می‌کنند. آنها همچنین حاوی پلی ساکاریدهایی هستند که سلول های کشنده طبیعی را برای کشتن ویروس هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند، فعال می کنند.

بیشتر بخوانید  4 دلیل تمایل افراد به تنبلی

سوپ مرغ

خواص سوپ در واقع می تواند اثرات ناخواسته سرماخوردگی را خنثی کند. در حالی که برخی ادعا می‌کنند که اثرات تسکین‌دهنده سوپ رشته‌گوشتی جوجه تلقین‌کننده است، برخی دیگر معتقدند سوپ داغ و آنتی‌اکسیدان‌های آن به پاکسازی ویروس‌ها و کاهش احتقان کمک می‌کنند. برخی از مواد موجود در سوپ تجمع ویروس ها را در ریه ها محدود می کند که به طور مستقیم بر کاهش علائم سرماخوردگی تأثیر می گذارد.

با این حال، در مطالعات اخیر شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد سوپ مرغ از علائم سرماخوردگی جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد، اما خوشمزه است، دوز سالمی از سبزیجات و مواد مغذی دارد و شما را هیدراته نگه می دارد. این است، بنابراین هیچ ضرری در تلاش.

فلفل هندی

هرکسی که فلفل تند را گاز گرفته باشد، می تواند تایید کند که این فلفل در کوتاه ترین زمان سینوس ها و مخاط را از ترشحات پاک می کند. با کمک این غذاهای تند می توانید از شر تب خلاص شوید زیرا بعد از خوردن غذا در واقع دمای بدن شما بالا می رود و باعث تب می شود. کپسایسین موجود در فلفل تند نیز با تخلیه ترشحات، مخاط بینی را باز می کند.

سیر

سیر خوراکی در مبارزه با سرماخوردگی قوی است. آلیسین، ترکیب مسئول بوی قوی سیر، آنزیم هایی را که بر عفونت های باکتریایی و ویروسی تأثیر می گذارند، مسدود می کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا آنتی اکسیدان و قدرت پیشگیری کننده سیر به سرماخوردگی کمک می کند یا فقط پیشگیری کننده است، مورد نیاز است. در هر صورت، افزودن یک وعده از این گیاه معطر به رژیم غذایی می تواند به مبارزه با سرماخوردگی کمک کند.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه کیک شربتی به همراه فوت و فن‌ها

انگور

این میوه های کوچک قابل پخت برای مبارزه با سرماخوردگی عالی هستند. پوست و دانه انگور حاوی رسوراترول است که اعتقاد بر این است که التهاب را در بدن مهار می کند. انگور همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و C است که هر دو اغلب با عوارض جانبی ناخوشایند سرماخوردگی همراه هستند. به خاطر داشته باشید که انگور قرمز تیره حاوی آنتی اکسیدان های ضد سرما بیشتر از انگور سبز است. سایر غذاهای حاوی رسوراترول زغال اخته و زغال اخته هستند

عسل

چسبناک، شیرین و خوشمزه. تصور می شود که ترکیبات موجود در عسل مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک به مبارزه با علائم سرماخوردگی کمک می کنند. بهتر است به جای عسل مایع فرآوری شده از عسل خام استفاده شود، زیرا عسل خام تمام ویتامین ها و مواد مغذی غنی مورد نیاز برای کوتاه کردن بیماری را حفظ می کند.

پرتقال ها

یک پرتقال در روز می تواند به شما کمک کند که برای سرماخوردگی کمتر به پزشک مراجعه کنید. زیرا با قدرت ویتامین C سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. مصرف منظم ممکن است طول مدت سرماخوردگی را کوتاه کند، اگرچه ممکن است مانع از ابتلا به آن نشود. اگر طعم پرتقال را دوست ندارید، گریپ فروت را امتحان کنید که به همان اندازه سرشار از ویتامین C است.

چای نعنا

نعناع نه تنها مخاط را رقیق می کند، بلکه گلودرد را نیز تسکین می دهد و به سرفه خشک کمک می کند. یک مقاله CBS News در سال 2009 گزارش داد که مطالعه ای در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم به این نتیجه رسید که افرادی که چای می نوشند سیستم ایمنی خود را برای حمله به باکتری ها، قارچ ها و ویروس های خارجی تقویت می کنند. مطالعه دیگری نشان داد که سلول‌های خونی سیستم ایمنی افرادی که چای می‌نوشند پنج برابر سریع‌تر از افرادی که قهوه می‌نوشند به میکروب‌ها پاسخ می‌دهند.

بیشتر بخوانید  باهوش‌ترین فرد تاریخ چه کسی بود؟

سرد

ماست

این نبرد با باکتری هاست! همانطور که باکتری های مضر و عامل سرماخوردگی سعی می کنند وارد بدن شما شوند، پروبیوتیک های موجود در ماست به بیرون راندن آنها کمک می کند. پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند و می توانند به کاهش سوء هاضمه و روده تحریک پذیر کمک کنند. بر اساس تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، ترکیبی از پروبیوتیک های غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی می تواند از برخی بیماری ها پیشگیری کند.

اگر گلودرد دارید، ماست پروبیوتیک را برای چند ساعت در فریزر بگذارید و از یک درمان آرام بخش لذت ببرید.

سلامت نیوز


دیدگاهتان را بنویسید