درمان سریع کبد چرب با مصرف آب میوه



به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، آبغوره دارای خواص خوراکی و غیر خوراکی است و این خواص به دلیل وجود مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فیتواسترول، پتاسیم، ویتامین C، … در ادامه به برخی از خواص آبغوره در طب سنتی اشاره می کنیم:

فواید آب میوه برای حفظ سلامت کبد

کبد او طبع گرم تری دارد و برخی عوامل باعث سردی او می شود. خنک کردن کبد توانایی آن را در تجزیه چربی کاهش می دهد و در نتیجه چربی شروع به تجمع در کبد می کند و بیماری کبد چرب مشاهده می شود.

از نظر طب سنتی، مصرف مقدار توصیه شده آب میوه در غذا به دفع چربی های سطحی کبد کمک می کند. اما زیاده روی در مصرف آب لیمو و سایر ادویه های اسیدی منجر به سرماخوردگی کبد و عوارض بعدی می شود.

تاثیر آب میوه بر فشار خون

بسیاری از مردم برای کاهش فشار خون آبمیوه مصرف می کنند. اما مطالعات نشان داده اند که آب میوه در واقع باعث آن می شود کاهش قند خون و از آنجایی که قند خون پایین علائمی شبیه کاهش فشار خون دارد، فرد فکر می کند که فشار خونش کاهش یافته است.

تاثیر آب میوه بر دیابت

آب میوه به دلیل محتوای بالای کروم و همچنین ترکیبات پلی فنول ها، فلاونوئیدها و اسیدهای آلی به بهبود عملکرد انسولین کمک می کند. هر ماده غذایی با این خواص را می توان برای بیماران دیابتی مفید دانست. در طب سنتی مصرف روزانه شیره برای دیابت توصیه می شود.

برای کاهش قند خون، سوپ را می توان به تنهایی یا همراه با سایر داروهای گیاهی استفاده کرد. یکی از ساده ترین راه ها اضافه کردن آب میوه بدون نمک به انواع غذاها و سالادها به مدت 15 روز است.

بیشتر بخوانید  کاروان خودرویی جشن مباهله در یزد به حرکت درآمد

فواید آب کبد چرب

یکی از خواص شیره پاک کننده کبد و درمان بیماری هاست کبد چرب است. اگر بیماری خاصی ندارید می توانید از سوپ همراه با سوپ، سالاد یا به جای آبلیمو و سس برای چاشنی غذا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید