درمان سریع ریزش مو با خوردن این میوه



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کمپلکس ویتامین B موجود در برگ گواوا می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را بهبود بخشد.

گواوا میوه ای شیرین و عجیب و غریب است که از مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی سرچشمه می گیرد. هر میوه گواوا سه برابر نیاز روزانه به ویتامین C، پتاسیم، فیبر، ویتامین A و لیکوپن دارد.

گواوا چه به شکل میوه کامل، آب میوه یا ژله، محصولی خوشمزه و مغذی است. و البته این تنها میوه گواوا نیست که برای سلامتی مفید است. برگ های گواوا نیز خواص ویژه خود را دارند و فواید سلامتی جالبی دارند. در زیر با فواید برگ گواوا برای سلامتی بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویتامین B کمپلکس (تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید فولیک، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین) موجود در برگ‌های گواوا می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را بهبود بخشد. به عنوان یک درمان مو و پوست سر، می توانید دنباله زیر را در نظر بگیرید:

برگ های گواوا – حدود یک مشت – را حدود 20 دقیقه در یک لیتر آب بجوشانید، سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.

این مخلوط را از صافی رد کنید تا برگ ها از آب جدا شوند یا با قاشق این کار را انجام دهید.

پوست سر را با چای گواوا ماساژ دهید و روی موها بمالید، از ریشه شروع کنید و تا انتهای تارها ادامه دهید.

اجازه دهید پوست سر و موهایتان به مدت دو ساعت آغشته به این ماده بماند سپس موهایتان را بشویید.

بیشتر بخوانید  ساخت 140،000 واحد مسکونی برای محرومان تا پایان سال

فواید شگفت انگیز میوه گواوا

برگ گواوا قند خون را تنظیم می کند و از دیابت جلوگیری می کند. استفاده از برگ های گواوا به شکل چای به دلیل داشتن فیبر بالا و جلوگیری از تبدیل کربوهیدرات های پیچیده به قند می تواند باعث ایجاد احساس سیری در فرد و کاهش وزن شود.

کلسترول

نتایج یک مطالعه منتشر شده در سال 2013 در مجله تحقیقات بالینی و دارویی نشان داد که عصاره برگ گواوا در کاهش تری گلیسیرید و لیپوپروتئین های با چگالی کم (کلسترول بد یا LDL) و افزایش لیپوپروتئین های با چگالی بالا (کلسترول خوب یا HDL) موثر است. .

دستگاه گوارش

عصاره برگ گواوا باعث القای آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول های سرطانی معده می شود. چای برگ گواوا به طور کلی سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و در درمان اسهال، مسمومیت غذایی و ناراحتی معده موثر است.

سرطان

محتوای لیکوپن موجود در برگ گواوا از تولید هورمون مردانه آندروژن، یکی از عوامل مسئول در برخی از انواع سرطان پروستات، جلوگیری می کند. در این راستا، فیتوکمیکال‌های مختلف مانع از عمل پروتئین‌های خاص به عنوان واسطه‌های تکثیر سلولی می‌شوند.

باروری مردانه

نتایج یک مطالعه انجام شده در نیجریه نشان داد که عصاره برگ گواوا باعث افزایش باروری در موش بدون ایجاد عوارض جانبی سمی شده و می تواند در انسان نیز استفاده شود.

آلرژی

گواوا حاوی کورستین، رنگدانه فلاونوئیدی آنتی اکسیدان زرد/نارنجی است که یک آنتی هیستامین یا ضد حساسیت قوی است و واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد. این خاصیت ضد حساسیت، گواوا را به ماده ای موثر برای رفع گزش و خارش ناشی از نیش حشرات تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید  اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد +جزئیات

بیماری های اندام های تنفسی

کوئرستین موجود در برگ گواوا برای تسکین آسم و بیماری های تنفسی مانند برونشیت و سرفه مزمن نیز مفید است.

تب دنگی

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه ها در مناطق استوایی منتشر می شود و می تواند برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند کشنده باشد. نتایج تحقیقات نشان داده است که عصاره برگ گواوا می تواند یک درمان موثر برای تب دنگی باشد.

بهداشت دهان و دندان

آب برگ گواوا خاصیت ضد باکتریایی دارد. در این راستا، جویدن برگ گواوا می تواند به بهبود سلامت دهان و دندان از جمله تسکین دندان درد و کاهش التهاب لثه کمک کند.

بز

هنگامی که به عنوان اسکراب صورت استفاده می شود، برگ های گواوا می تواند جوش های سرسیاه و ناخالصی ها را از پوست پاک کند و با خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آن را تقویت کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برگ های گواوا خرد شده را در کمی آب بریزید و به حالت خمیری در بیاورید و روی صورت خود بمالید.

ضد عفونی کننده ها

به دلیل خواص ضد میکروبی آن، از برگ های له شده گواوا می توان برای درمان و التیام بریدگی ها و خراش های جزئی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید