درمان رایگان تاج در سیستان و بلوچستان مهمترین دستاورد سفر وزیر بهداشت



دکتر محمد آباسی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: “در این بازدید ، وزیر بهداشت همچنین اعلام كرد كه سیستان و بلوچستان ، با توجه به اینكه دریچه كاهش سن واكسیناسیون در كشور است ، دوره های جدیدی را برای واكسیناسیون از این استان آغاز می كند. . ”

وی افزود: با دستور وزیر بهداشت واکسیناسیون افراد بالای 50 سال برخلاف سایر مناطق کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده است که نشان دهنده توجه وزارت بهداشت به این استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: اگرچه در سیستان و بلوچستان به اندازه کافی مجموعه دارو و تشخیص وجود دارد ، وزیر بهداشت قول داده است که اگر کمبودهای ما تمام شود ، مورد ویژه ای را به استان ارسال می کند ” .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استانی مستعد حوادث است و حوادث غیرمترقبه و طبیعی و غیرطبیعی می تواند در هر زمان رخ دهد ، از نظر تخت های بیمارستانی ، ظرفیت نهادهای تحت رهبر معظم انقلاب به عنوان سپاه ، پلیس ، ارتش ، بنیاد برکت و هلال احمر به ایجاد ظرفیت برای رزرو پزشکی و بستری شدن در استان کمک کردند.

عباسی گفت: یک بیمارستان تنفسی 64 تختخوابی با کمک پلیس ، یک بیمارستان 60 تختخوابی ارتش ، یک بیمارستان سپاه پاسداران 144 تختخوابی یکی از مهمترین امکانات پزشکی است که برای استفاده از ظرفیت تخت های پزشکی زاهدان به استان اضافه شده است. .

وی گفت: مسئله کارگری که مهمترین موضوع ما بود با حضور 20 متخصص سپاه ، 50 نفر از نیروهای ارتش و تعدادی از خیران جبران شد.

بیشتر بخوانید  نعیم قاسم: اعلام نتایج تحقیق انفجار بیروت نباید به تاخیر بیفتد- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تسریع در ساخت بیمارستان های 540 تختخوابی در حال ساخت در زاهدان ، ایرانشهر و چابهار با تاکید وزیر بهداشت در این بازدید انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در سفر نمکی شمال سیستان و بلوچستان ، موضوع تأسیس دانشکده دندانپزشکی در زابل تصویب دیگری بود.

عباسی گفت: وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین قول مساعد داد که طی چند روز آینده بیمارستانی را به 64 تخت در جنوب سیستان و بلوچستان تجهیز کند.

وی گفت: بخشهای بستری و تشخیصی بیمارستان ایرانمهر سراوان با 220 تخت با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و استاندار سیستان و به بهره برداری رسید. بلوچستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین وزیر بهداشت قول داده است که طی یک ماه آینده دو بیمارستان بستری در سیب سوران و مهرستان احداث کند و تا حصول نتیجه این موضوع کنترل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید